Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Marianne Blom og jeg snakkede faktisk om det i søndags - er ret sikker på, at bundenvar frossen i Nr åby i weekenden i den lille hal

Nå for pokker... Det var den ikke i den store, heldigvis. Der hvor vi træner er det vist lidt anderledes, noget med at de vander bunden, og det derfor er helt frosset til, og bulet... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan jeg sagtens ved nogle af øvelserne, fx slalom og spring, men ved feltforhindringerne sidder hun altid for enden af forhindringer klar til at give en velplaceret godbid når hunden er i 2o2o.

 

Synes bare det er lidt pinligt at bede hende tage video af os på det yderst lave plan vi er på. :lol:

Men på søndag er det hjælpetræneren, der skal undervise, og hende kan jeg sagtens spørge, så længe det ikke forsinker de andre. Og så skal jeg vist lige oprette en youtube account.

 

Ellers kan du måske alliere dig med en af dine træningskammerater? Det plejer jeg at gøre. Så optager hun mig og jeg hende og så poster jeg begge videoer på Youtube.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores træning er aflyst denne weekend, da ridehusbunden er frosset..!! :shock: Har trænet i ridehus om vinteren i mange år, men aldrig hørt om det før! Håber virkelig den er tøet op til næste weekend...

 

Ja det er stygt! :megaked: Den er tøet op næste weekend, for jeg har hørt at vinteren er slut nu, så det passer :mrgreen:

 

Øv med frossen bund.... Lad os bare få lidt forår :-)

 

Forår!! :banan:

 

Marianne Blom og jeg snakkede faktisk om det i søndags - er ret sikker på, at bundenvar frossen i Nr åby i weekenden i den lille hal

 

Er ikke i tvivl om den var frossen, det kunne jeg mærke i mine knæ da jeg kom hjem om aftenen... Ret træls!

 

Nå for pokker... Det var den ikke i den store, heldigvis. Der hvor vi træner er det vist lidt anderledes, noget med at de vander bunden, og det derfor er helt frosset til, og bulet... :vedikke:

 

Jeps, de vander den og det er altså helt galt om vinteren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kan du måske alliere dig med en af dine træningskammerater? Det plejer jeg at gøre. Så optager hun mig og jeg hende og så poster jeg begge videoer på Youtube.

 

Dober, det er piece of cake at opsætte en youtube konto og gratis! Når du har gjort det, så kan det ikke være nemmere. Især ikke hvis du optager fra telefon. Når du er færdig med at optage, så trykker du bare "send til youtube" og vupti så ordner telefonen resten. Så smart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det kan jeg sagtens ved nogle af øvelserne, fx slalom og spring, men ved feltforhindringerne sidder hun altid for enden af forhindringer klar til at give en velplaceret godbid når hunden er i 2o2o.

 

Synes bare det er lidt pinligt at bede hende tage video af os på det yderst lave plan vi er på. :lol:

Men på søndag er det hjælpetræneren, der skal undervise, og hende kan jeg sagtens spørge, så længe det ikke forsinker de andre. Og så skal jeg vist lige oprette en youtube account.

 

Kunne være så hyggeligt at se jer løbe:-) Og hey, ud fra hvad du skriver lyder det altså til at i rocker ret meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Selvtræning i morgen med Soegaard og Tigerdyr her inde fra:banan: Det bliver SÅ godt!

 

Og nu hvor slalom kursus med Rikke er aflyst har jeg meldt os til et andet kursus i ringstedhallen ( håber at den hal er god).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bare super træning idag!:klap:

Morgan er begyndt at gø helt vildt når vi løber, han er blevet så ivrig og glad for det. Bare belastende at hører på i længden især i slalom, haha især igennem alle 12 pinde.

Min unge Merci (15½ måned) var bare fart fart, glæde og felter. Og så mødte hun for første gang en "boks" og det gik fint, skulle hjælpe hende lidt mere end forventet, men hun forstod hurtig pointen, hun er bare skøn at arbejde med.

 

Og så en ekstra bonus! :banan:

Jeg skal træne mit eget baby agility hold fra på søndag af! Altså fra 6-12 måneder, glæder mig så meget! :-D Og det starter for første gang på søndag.

Bliver så spændende! wohooo!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det gik godt...

 

Jeg ville dog gøre noget ved halseriet(for mig er det alt for ofte et udtryk for stress, og det er pisseirriterende for dem der har hunde som ikke gør og som skal høre på det, ved det er svært, har haft en der bare skulle sige noget HELE tiden).

 

Spændende med udfordringen med et babyhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det gik godt...

 

Jeg ville dog gøre noget ved halseriet(for mig er det alt for ofte et udtryk for stress, og det er pisseirriterende for dem der har hunde som ikke gør og som skal høre på det, ved det er svært, har haft en der bare skulle sige noget HELE tiden).

 

Spændende med udfordringen med et babyhold.

 

Synes det afhænger af, hvornår kræet gøer. Karla arbejder med lyd på, men ellers ikke. Desto federe det er, desto mere larm. Men er det udenfor banen, så er det no go! Det er uacceptabelt, både for den hund der sidder og hidser sig op, men så sandlig også for alle andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle gør også kun når han er på banen, men det er stadig meget belastende(havde helt glemt hvor irriterende det var, men blev mindet om det sidst han var med til træning sammen med min søster),

 

Det er fint nok at du nu siger at det er fint bare det ikke er hele vejen igennem, men jeg vil nu mene at det var bedre at arbejde på det nu, end når det er hele vejen igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader når hunde gør(primært hvis det er indendørs), men lige nu har jeg også en der nogle gange kommer med et svagt VRUF, hvis hun lige synes jeg er liidt for åndssvag.

 

jeg forstår godt man gerne vil bibeholde højt tempo og tænding(men for mig har stress bare intet at gøre i træning, heller ikke agility)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bestemt også der er forskel på hvorfor hunden gør, og hvordan.

Det er mest de små hunde jeg bliver irriteret over der har den der skinger gøen, hvor de bare bliver ved og ved og ved og ved.. Især når de er i deres bure. På banen er jeg ligeglad med om andres hunde gør det rør mig langsomt.

Men dem der ligger i deres bure eller står og venter, de gener mig hvis de bare gør og gør!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

vi har været til selvtræning i dag! Vildt fed træning...

 

Vi fik trænet på mølle, stakit og flyvmaskine ( kan ikke huske hvad det rigtigt hedder)...

Vi har også fået kigget på lidt skifte bag om:5up:

 

Nu er min blå tøs træt, og det er jeg godt nok også.

 

Her larmer Caia ikke på banen - hun siger heller ikke meget udenfor banen når hun venter og de andre løber. Men der kan godt komme et vov i ny og næ når der kigges på, men det er absolut godkendt og ikke generende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...