Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

vi har været til selvtræning i dag! Vildt fed træning...

 

Vi fik trænet på mølle, stakit og flyvmaskine ( kan ikke huske hvad det rigtigt hedder)...

Vi har også fået kigget på lidt skifte bag om:5up:

 

Nu er min blå tøs træt, og det er jeg godt nok også.

 

Her larmer Caia ikke på banen - hun siger heller ikke meget udenfor banen når hun venter og de andre løber. Men der kan godt komme et vov i ny og næ når der kigges på, men det er absolut godkendt og ikke generende.

Flyvemaskine = Blindskift

Skifte bag om = Bagkryds

 

:klap: I var gode!!

 

Tak for i dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen

 

Hvordan har i indlært feltet på A brættet?

Alle størrelser hunde :blink:

 

Hvad metode har i brugt, eller har i ingen brugt eller hvordan?

Har 2 x 2 på Morgan (min aussie) min bordermix, hun har 2x2 på balancen og kan det super flot, men A brættet forstår hun slet ikke 2x2, men jeg er begyndt at træne hvor jeg bare siger "stop" og så løber hun ned i feltet og af (altså rammer feltet 9 ud af 10 gange) stop betyder på balancen 2x2 ..

kan godt få hende til at stå med 2x2 på Aét men hun vil ikke gøre det i fart. Har en video jeg er ved at redigere, hvor i kan se hendes "løbefelt" så længe jeg siger stop løber hun ned i feltet og af. Tror i det kan "duh" i konkurrence situationer?

 

Video kommer :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen

 

Hvordan har i indlært feltet på A brættet?

Alle størrelser hunde :blink:

 

Hvad metode har i brugt, eller har i ingen brugt eller hvordan?

Har 2 x 2 på Morgan (min aussie) min bordermix, hun har 2x2 på balancen og kan det super flot, men A brættet forstår hun slet ikke 2x2, men jeg er begyndt at træne hvor jeg bare siger "stop" og så løber hun ned i feltet og af (altså rammer feltet 9 ud af 10 gange) stop betyder på balancen 2x2 ..

kan godt få hende til at stå med 2x2 på Aét men hun vil ikke gøre det i fart. Har en video jeg er ved at redigere, hvor i kan se hendes "løbefelt" så længe jeg siger stop løber hun ned i feltet og af. Tror i det kan "duh" i konkurrence situationer?

 

Video kommer :oops:

 

Løbefelt på A hos dem begge. Blot indlært ved at belønne lavt 1001 gange og forstærke det hver eneste gang vi træner. A er 7-9-13 det eneste felt vi aldrig har haft problemer med.

 

johna har 2o2o på de to andre. Karla har løbefelt på dem alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Løbefelt på A hos dem begge. Blot indlært ved at belønne lavt 1001 gange og forstærke det hver eneste gang vi træner. A er 7-9-13 det eneste felt vi aldrig har haft problemer med.

 

johna har 2o2o på de to andre. Karla har løbefelt på dem alle.

Hvordan har du belønnet? med legetøj der blev kastet? target med mad på eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vidoen klar.

20 gange var hun på a brættet, og 15 gange fik hun et flot felt, og endda 16, den ene belønner jeg ikke men den skulle have været godkendt og hun burde have fået belønning.

 

Hvad siger i?

Sidste klip kan i se et super løbe felt, når jeg vender front imod hende, er det noget jeg fortsat skal gøre, og så med godbidder?

Har ikke rigtig haft løbefelter før. Men hun vil ikke rigtig forstå 2x2 på A´et :hmm: Og synes da 15(16) ud af 20 gange træning idag, var godt ramt, og det er jo ikke super tynde felter hun har. (og hvis man ser nøje efter tror jeg kun hun mister 1 eller 2 felter, men de andre tynde felter belønner jeg bare ikke)

 

Hører gerne jeres mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget svært at se farten når videoen er i slo mo. For hvis hun ikke er i max speed nu, så kan det være svært at vide om hendes løbemønster holder ved o høje fart...

 

giver det mening?

 

hun leder tydeligt efter dig / hendes belønning på vej ned. Så ville nok hellere smide hendes belønning foran A, så hun skulle dykke efter den og derme kom helt i bund

Link til indlæg
Del på andre sites

Front mod giver dig nærmest 2o2o - men er det løbefeltet du vil have, så skal du jo ikke være bundet af, at være ved A. Hun skal selv søge i bund. Derfor tænker jeg du bør ligge hendes legetøj eller et target, ca en halv meter foran A, så hun dykker efter det

 

kan ikke lige finde en video der ordentligt illustrerer det. Men her løber jeg langt væk fra A, fordi jeg vil ud og lave serpentiner på det næste spring (det er i slutningen af løbet). Det nemmeste er selvfølgelig hvis kræet står på A, men hvis den ikke gør skal du være sikker på, at hun dykker af sig selv - også selvom du er langt væk

 

[video=youtube_share;uk3Z6RRZCIk]

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...