Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Tror jeg har set en del af Susans film på youtube, og andre der arbejder med dem.

Jeg har også planer om at det hele foregår på jorden, og så kræve mere og mere alt efter hvordan de udvikler sig.

Og det er sådan noget med at selv søge "springet" osv.

 

det er netop det der gives gode ideer til i Succes with one jump... Mange af tingene kan trænes på springstøtter. Personligt vil jeg helst have det fra personen selv. Har set mange fejlfortolkninger af hende 2x2. Jeg er i hvert fald glad for min dvd :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak for alle forslagene :5up:

De vil også få både balancen og A bræt stykket ned og føle på, og hvis nogen ønsker det kan vi træne 2x2 også.

Og så naturligvis fremadsendelse, føring igennem kegler (især højre side) og tillids øvelser. Har lige bestilt balance bræt og peanut ball hjem.

 

Vippe "larm" kan vi ikke rigtig lave mere tror jeg, for vi har fået letvægts og synes den er meget lydløs, men må lige se :-D

 

Kom gerne med mere, hvis I har mere :klap:

 

En ting jeg glemte, men som jeg synes er hamrende vigtig og som jeg tit savner, når jeg får nye hunde, det er legen mellem hund og fører. Hunden skal synes at dens fører er det mest fantastiske i verden, og ikke synes legetøjet er det mest fantastiske. Det er muligt det er en smagssag, men jeg foretrækker til enhver tid at arbejde med Cassi og Joy, fremfor lille Carla, fordi de bare synes det er så fedt at få legen med mig bagefter. Samtidigt åbner brugen af legetøj op for hamrende mange muligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgan løb som et lyn idag, og var så glad og klar på alt :blink: Merci min lille stjerne på 15½ måned, rykker sig for hver gang vi er til træning! Hun kan langt mere end jeg tror.

 

Baby holdet jeg trænede idag, gik også rigtig godt :5up: Nogle er nogle værre lømler og trodssige, men det hænger sammen med alderen, men der er noget at arbejde med og glæder mig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig træning i dag - og så i korte ærmer!

 

Det er vist første gang vi havde 5 og 6 forhindringer i træk (bortset fra gymnastikspring som vi har lavet tidligere).

 

Spring-spring-utunnel-spring-pose

 

og

 

spring-bue-tunnel-spring-bue-tunnel-bue-A (håber mine håbløse beskrivelser giver mening).

 

Leah var virkelig sej, dog blev hun lidt distraheret, da vores træner arbejdede på sidelinen med en helt ny hund hvor der blev brugt hundekokain (en totalt uimodståelig godbid). :lol: Men derefter var hun helt på og super hurtig.

 

Slalom med 6 pinde tog hun vildt hurtigt og fejlfrit. Hun har helt klart teknikken med at holde næsen ligeud og fremadrettet i stedet for at springe fra side til side.

 

Ej, jeg føler mig altså amatøragtig herinde, det hele er så nyt for os, jeg er bare høj over hvor sjovt det er, og hvor sjovt Leah synes det er. :-D Men der skal jo være plads til alle niveauer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig træning i dag - og så i korte ærmer!

 

Det er vist første gang vi havde 5 og 6 forhindringer i træk (bortset fra gymnastikspring som vi har lavet tidligere).

 

Spring-spring-utunnel-spring-pose

 

og

 

spring-bue-tunnel-spring-bue-tunnel-bue-A (håber mine håbløse beskrivelser giver mening).

 

Leah var virkelig sej, dog blev hun lidt distraheret, da vores træner arbejdede på sidelinen med en helt ny hund hvor der blev brugt hundekokain (en totalt uimodståelig godbid). :lol: Men derefter var hun helt på og super hurtig.

 

Slalom med 6 pinde tog hun vildt hurtigt og fejlfrit. Hun har helt klart teknikken med at holde næsen ligeud og fremadrettet i stedet for at springe fra side til side.

 

Ej, jeg føler mig altså amatøragtig herinde, det hele er så nyt for os, jeg er bare høj over hvor sjovt det er, og hvor sjovt Leah synes det er. :-D Men der skal jo være plads til alle niveauer!

Uanset om man træner for hyggens skyld, eller stiller i konkurrencer bare for at være med "sådan rigtigt" eller man træner og konkurrer for at vinde, handler det jo i bund og grund om det samme, at have det sjovt med sin hund. Og det lyder til I har det rigtig sjovt :-D og det er jo det vigtigste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Første dag med mulighed for at træne agility på "min" lille plæne. Kunne dog kun tillade mig at have hende over 6 gange, da hun jo pløjer den bløde jord op :roll:

 

Nåhj vi nød det begge to. Vi arbejdede med lidt send ud og hent en pind og så en jaakko. Cassi er jo bare super fed at arbejde med, mens jeg lige skal have styr på timingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig træning i dag - og så i korte ærmer!

 

Det er vist første gang vi havde 5 og 6 forhindringer i træk (bortset fra gymnastikspring som vi har lavet tidligere).

 

Spring-spring-utunnel-spring-pose

 

og

 

spring-bue-tunnel-spring-bue-tunnel-bue-A (håber mine håbløse beskrivelser giver mening).

 

Leah var virkelig sej, dog blev hun lidt distraheret, da vores træner arbejdede på sidelinen med en helt ny hund hvor der blev brugt hundekokain (en totalt uimodståelig godbid). :lol: Men derefter var hun helt på og super hurtig.

 

Slalom med 6 pinde tog hun vildt hurtigt og fejlfrit. Hun har helt klart teknikken med at holde næsen ligeud og fremadrettet i stedet for at springe fra side til side.

 

Ej, jeg føler mig altså amatøragtig herinde, det hele er så nyt for os, jeg er bare høj over hvor sjovt det er, og hvor sjovt Leah synes det er. :-D Men der skal jo være plads til alle niveauer!

 

Ej Dober, du får altså en :fyfy: for det markerede!!! Vi har alle været nye, og der er nemlig netop plads til alle herinde! Det er SÅ fedt at der kommer nye agilitytosser til! :bighug:

 

Dejligt at I har det så sjovt med agilityen, det er jo det vigtigste af alt. Og hvor bliiiii'r det sjovt at se de videoer en dag... :engel::drille::lol:

 

Synes f.ø. at det lyder rigtig godt at I arbejder med 5-6 forhindringer ad gangen, selv om Leah kan både spring, tunnel, pose, A og en lille slalom. :5up: Der er så mange steder der går lidt for hurtigt frem, og kører for lange sektioner for tidligt, så det lyder rigtig positivt og fornuftigt i mine ører! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Første dag med mulighed for at træne agility på "min" lille plæne. Kunne dog kun tillade mig at have hende over 6 gange, da hun jo pløjer den bløde jord op :roll:

 

Nåhj vi nød det begge to. Vi arbejdede med lidt send ud og hent en pind og så en jaakko. Cassi er jo bare super fed at arbejde med, mens jeg lige skal have styr på timingen.

 

Kan slet ikke begynde at overhoved tænke på at bruge min agilityhave, her er viiiirkelig vådt... Og mere regn kommer... :fornaermet: Glæder mig til det hele tørrer lidt op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Dober, du får altså en :fyfy: for det markerede!!! Vi har alle været nye, og der er nemlig netop plads til alle herinde! Det er SÅ fedt at der kommer nye agilitytosser til! :bighug:

 

Dejligt at I har det så sjovt med agilityen, det er jo det vigtigste af alt. Og hvor bliiiii'r det sjovt at se de videoer en dag... :engel::drille::lol:

 

Synes f.ø. at det lyder rigtig godt at I arbejder med 5-6 forhindringer ad gangen, selv om Leah kan både spring, tunnel, pose, A og en lille slalom. :5up: Der er så mange steder der går lidt for hurtigt frem, og kører for lange sektioner for tidligt, så det lyder rigtig positivt og fornuftigt i mine ører! :-D

 

Tak. Føler mig bare lidt fjollet over at være så henrykt over så lidt. :lol:

 

Min træner går virkelig meget op i at hundene skal lære at elske og være 100% trygge ved alle forhindringerne, så der bliver belønnet rigtig meget. Jeg syntes det var vildt med hele 6 forhindringer ad gangen i går, men det var sat op til at bygge fart, og det virkede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Føler mig bare lidt fjollet over at være så henrykt over så lidt. :lol:

 

Min træner går virkelig meget op i at hundene skal lære at elske og være 100% trygge ved alle forhindringerne, så der bliver belønnet rigtig meget. Jeg syntes det var vildt med hele 6 forhindringer ad gangen i går, men det var sat op til at bygge fart, og det virkede!

 

Det er da ikke lidt! Og som Amocca er inde på, så er det grundlæggende for al fremtidig agility - glæde, tryghed og fart! :5up: Synes det lyder rigtig godt, det din træner har gang i!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle mennesker skulle skamme sig. 6 mdr gammel og se dens slalom...

 

[video=youtube_share;IKNR0nF46cM]

 

Kan forstå at du har været inde at grave videre på hendes youtube-kanal, jeg har kun set videoen fra da hvalpen var 16 uger, inde på FB... Og er fuldstændig :cry: Føj for den lede, hvor er det bare forfærdeligt! Og mennesket er søreme indehaver af en hundeskole!!! :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan forstå at du har været inde at grave videre på hendes youtube-kanal, jeg har kun set videoen fra da hvalpen var 16 uger, inde på FB... Og er fuldstændig :cry: Føj for den lede, hvor er det bare forfærdeligt! Og mennesket er søreme indehaver af en hundeskole!!! :skraek:

 

Jeg så starten af 16 ugers videoen - ipaden smed mig over på youtube og i relaterede videoer lå denne øverst

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :shock: Det var tidligt at starte op med slalom. Stor belastning af så ung en hund.

Men lækker lækker hvalp :hjerte: Håber da den holder. Men ejer er lidt for uansvarlig efter min mening.

 

vi er nået til at løbe igennem en tunnel og nogle støtter.

 

Starte? Den slalom er sgu ikke lige startet. Allerede som 16 ugers ses det, at slalom ikke er en ny forhindring. Hun er ikke bare uansvarlig, hun er ekstremt umoralsk og uanstændig - især da i en position hvor hun som træner kan være forbillede for andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...