Hop til indhold

Leavitt Bulldog


Gæst prinzen the Dogwhisperer
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Og hvad bygger du det på? altså at en alm. OEB ikke ville være i stand til det? Har du testet en? ;-)

 

Iøvrigt, hvad ER det, den hund laver?! xD Han ikke helt se hvad det skal gøre godt for :-) Det er ligesom når de der smarte typer får deres muskelhund til at hænge i en gren i et træ for at se hvor stærke deres hund's kæbemuskler er, makes no sense to me...

 

Ja, jeg har faktisk prøvet med flere OEB, jeg får én i træning i morgen, så prøver jeg lige igen,,,,,,,,smil....

Det er en longe-pisk som også bruges til heste, men jeg bruger den til at hunden skal holde fokus på snoren, jeg vifter med små vibrationer, hun må først gå efter snoren når hun får lov, de bliver utrolig smidige af denne øvelse, belønninger er når hun fanger den, og så stopper jeg med det samme så vi ikke trækker tov, men hun får lov at tygge i snoren i 10 sekunder.

Glem alt det der rocker shit..........smil......Indiana%20i%20fuld%20firspring.jpg

 

Se lige rottweileren og Jack Russell Terrieren ......de er forbløffet.........smil

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har faktisk prøvet med flere OEB, jeg får én i træning i morgen, så prøver jeg lige igen,,,,,,,,smil....

Det er en longe-pisk som også bruges til heste, men jeg bruger den til at hunden skal holde fokus på snoren, jeg vifter med små vibrationer, hun må først gå efter snoren når hun får lov, de bliver utrolig smidige af denne øvelse, belønninger er når hun fanger den, og så stopper jeg med det samme så vi ikke trækker tov, men hun får lov at tygge i snoren i 10 sekunder.

Glem alt det der rocker shit..........smil......[ATTACH=CONFIG]114868[/ATTACH]

 

Se lige rottweileren og Jack Russell Terrieren ......de er forbløffet.........smil

 

Det lignede bare at hun/han svingede rundt på billedet :b

 

 

Ville så gerne møde Ruby i virkeligheden, hun er såå smuk og minder mig lidt om min egen tøs, selvfølgelig bare mindre og med kortere snude :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Det lignede bare at hun/han svingede rundt på billedet :b

 

 

Ville så gerne møde Ruby i virkeligheden, hun er såå smuk og minder mig lidt om min egen tøs, selvfølgelig bare mindre og med kortere snude :-)

Lusiana.jpg

 

Dette er vores Indiana og dette er Lacomb Lusiana, Indiana´s mor

DSCI0213.jpg

Redigeret af prinzen the Dogwhisperer
Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]114874[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114876[/ATTACH]

 

Dette er vores Indiana og dette er Lacomb Lusiana, Indiana´s mor

 

Smukke hunde :hjerte: Har du billede af far også? :-D

 

 

Min tøs:

 

[ATTACH=CONFIG]114877[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]114878[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]114879[/ATTACH]

 

 

Har også fået lov at låne nogle billeder af en anden bruger her på forum med OEB.. Her ses den dejligste og ret adrætte OEB :mrgreen::

 

img9843w.jpg

1i20.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har faktisk prøvet med flere OEB, jeg får én i træning i morgen, så prøver jeg lige igen,,,,,,,,smil....

Det er en longe-pisk som også bruges til heste, men jeg bruger den til at hunden skal holde fokus på snoren, jeg vifter med små vibrationer, hun må først gå efter snoren når hun får lov, de bliver utrolig smidige af denne øvelse, belønninger er når hun fanger den, og så stopper jeg med det samme så vi ikke trækker tov, men hun får lov at tygge i snoren i 10 sekunder.

Glem alt det der rocker shit..........smil......Indiana%20i%20fuld%20firspring.jpg

 

Se lige rottweileren og Jack Russell Terrieren ......de er forbløffet.........smil

 

Åh, du godeste - det var aftenens grin!! Sikke dog et morsomt billede :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvorfor koster en hvalp 25.000 kr? Det fatter jeg ikke en dyt af:shock: Er der virkelig folk der er villige til at betale så mange penge for en hund uden stambog?

 

Og så skriver du at den ikke er godkendt i hverken DK eller UK. I hvilken klub har den så stambog? DDA?

 

Og hvorfor SKAL man deltage i 4x48 timers træning for at købe en hvalp?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der flere gange skrevet at der arbejdes hårdt på at racen godkendes i DK.

Hvordan foregår det arbejde og er formålet at de skal kunne få FCI tavle?

Hvordan tør man overhovedet overveje at lave hvalpe af en type som man ved kan/vil få det svært i hverdagen hos en familie i Danmark, et liv der evt. skal leves med mundkurv og påbud om to meter line. Et liv hvor man som ejer konstant skal være bekymret for at en eller anden får et angstanfald og melder ens hund som værende ulovlig. Jeg har ikke en ulovlig race, den er end ikke på obs-listen (som vist bliver afskaffet) og den har FCI-tavle, men det er en stor race, og jeg har ingen planer om et nyt kuld i nærmeste fremtid, jeg synes sgu det er blevet en usikker verden at være stor hund eller hundeejer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt følgende på den hjemmeside du henviser til som jeg godt vil have uddybet:

 

Jeg prøver at komme videre til den næste generation, så hurtigt som muligt, for at lave genetisk fremskridt, og få overensstemmende resultater.

Jeg tænker, hvis det er et mål i sig selv at avle på dyrene så hurtigt som muligt, så kan det da være svært at vurdere hvad de psykisk indeholder, hvad de kan præstere samt deres holdbarhed :vedikke:

 

Og så er jeg som Anne1979 lidt (meget) forvirret over hvorfor at de både bliver kaldt OEB og Leavitt Bulldog på hjemmesiden. Kan du ikke være sød at forklare dette :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er jeg som Anne1979 lidt (meget) forvirret over hvorfor at de både bliver kaldt OEB og Leavitt Bulldog på hjemmesiden. Kan du ikke være sød at forklare dette :pray:

 

Ved ikke om trådstarter vender tilbage, men indtil da kan jeg da lige informere om at Olde English Bulldogge er en race, der oprindeligt blev fremavlet i 1970'erne. En af foregangsmændende var David Leavitt. Han og andre bryder sig dog ikke om den drejning, avlen af racen har taget i de senere år, hvor helbredskrav er nærmest ikke-eksisterende, og en OEB kan ligne alt fra en Fransk Bulldog til en Ambull. Derfor har de startet en ny raceklub, Leavitt Bulldog Association, og omdøbt deres avlslinier til Leavitt Bulldog. De har langt strengere krav til opdrættet end International Olde English Bulldogge Registry, der stambogsfører OEB'erne.

 

Jeg synes det er et godt initiativ, og havde jeg haft muligheden for 2 år siden, havde jeg også valgt en Leavitt Bulldog. Sundheden må altid være første prioritet! Men kvaliteten af det meget lille danske opdræt, kan jeg ikke udtale mig om.

 

Det er i øvrigt min hund, Claudia postede billeder af. Han er meget velfungerende og jeg cykler jævnligt med ham. Men helt så luftbåren som trådstarters hund er han ikke. Det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt.

 

I øvrigt, de to racer stambogsføres i deres respektive raceklubber, som det vist er helt normalt at gøre når racen ikke er FCI-anerkendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om trådstarter vender tilbage, men indtil da kan jeg da lige informere om at Olde English Bulldogge er en race, der oprindeligt blev fremavlet i 1970'erne. En af foregangsmændende var David Leavitt. Han og andre bryder sig dog ikke om den drejning, avlen af racen har taget i de senere år, hvor helbredskrav er nærmest ikke-eksisterende, og en OEB kan ligne alt fra en Fransk Bulldog til en Ambull. Derfor har de startet en ny raceklub, Leavitt Bulldog Association, og omdøbt deres avlslinier til Leavitt Bulldog. De har langt strengere krav til opdrættet end International Olde English Bulldogge Registry, der stambogsfører OEB'erne.

 

Jeg synes det er et godt initiativ, og havde jeg haft muligheden for 2 år siden, havde jeg også valgt en Leavitt Bulldog. Sundheden må altid være første prioritet! Men kvaliteten af det meget lille danske opdræt, kan jeg ikke udtale mig om.

 

Det er i øvrigt min hund, Claudia postede billeder af. Han er meget velfungerende og jeg cykler jævnligt med ham. Men helt så luftbåren som trådstarters hund er han ikke. Det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt.

 

I øvrigt, de to racer stambogsføres i deres respektive raceklubber, som det vist er helt normalt at gøre når racen ikke er FCI-anerkendt.

 

Tusind tak for forklaringen :5up:. Det er da ærgerligt at man starter et godt arbejde og det så tager en uventet drejning så man er nødt til at "bryde ud" én gang til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Smukke hunde :hjerte: Har du billede af far også? :-D

 

 

Min tøs:

 

[ATTACH=CONFIG]114877[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]114878[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]114879[/ATTACH]

 

 

Har også fået lov at låne nogle billeder af en anden bruger her på forum med OEB.. Her ses den dejligste og ret adrætte OEB :mrgreen::

 

[ATTACH=CONFIG]114880[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114881[/ATTACH]

 

Dejligt at se nogle oeb´er der er adrætte..........stort smil.......

Ja, indianas far er:Saint george http://www.leavittbulldogs.co.uk/#/lonsdales-st-george/4546395457

 

Bijou som er vores ander LB, har disse forældre Far:Ginger2008.jpg Sin sin jr.

1000727_10201564890700928_2007925039_n.jpg

Bruno-tat2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Forstår ikke forskellen på dén og OEB? Altså, under beskrivelsen af LB står der OEB? Er såååå forvirret:vedikke: Men OEB er heller ikke godkendt i DKK?

 

Hverken LB eller OEB er godkendte i DKK.

Der står stadigvæk oeb på vores amerikanske (LBA) og Europa (LBAE)side. Vi har besluttet i 2013 at kalde vores hunde for( LB ) Leavitt bulldog, af den simple grund, at vi ikke vil sammenlignes med andre oeb´er.

David startede i 1971 at udvikle en oeb som han kaldte Olde English bulldogge, andre forsøgte sig også, men kunne ikke komme frem til det samme som david, han har KUN brugt de samme racer hvergang i programmet, og andre har forsøgt sig med mange flere racer, (det er den vi kender i dag)

Altså, david var den første der lavede oeb, og registrerede hver enkelt hund, derfor er der ikke blandet alt muligt ind i vores hunde, man kan også se tydeligt forskel på en LB og oeb, vores er helt strømlignet HVERGANG ( sjovt nok)

Dette er standarderne :947092_657744734243021_2109560702_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Ved ikke om trådstarter vender tilbage, men indtil da kan jeg da lige informere om at Olde English Bulldogge er en race, der oprindeligt blev fremavlet i 1970'erne. En af foregangsmændende var David Leavitt. Han og andre bryder sig dog ikke om den drejning, avlen af racen har taget i de senere år, hvor helbredskrav er nærmest ikke-eksisterende, og en OEB kan ligne alt fra en Fransk Bulldog til en Ambull. Derfor har de startet en ny raceklub, Leavitt Bulldog Association, og omdøbt deres avlslinier til Leavitt Bulldog. De har langt strengere krav til opdrættet end International Olde English Bulldogge Registry, der stambogsfører OEB'erne.

 

Jeg synes det er et godt initiativ, og havde jeg haft muligheden for 2 år siden, havde jeg også valgt en Leavitt Bulldog. Sundheden må altid være første prioritet! Men kvaliteten af det meget lille danske opdræt, kan jeg ikke udtale mig om.

 

Det er i øvrigt min hund, Claudia postede billeder af. Han er meget velfungerende og jeg cykler jævnligt med ham. Men helt så luftbåren som trådstarters hund er han ikke. Det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt.

 

I øvrigt, de to racer stambogsføres i deres respektive raceklubber, som det vist er helt normalt at gøre når racen ikke er FCI-anerkendt.

 

Tak for den gode forklaring.......smil..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Og hvorfor koster en hvalp 25.000 kr? Det fatter jeg ikke en dyt af:shock: Er der virkelig folk der er villige til at betale så mange penge for en hund uden stambog?

 

Og så skriver du at den ikke er godkendt i hverken DK eller UK. I hvilken klub har den så stambog? DDA?

 

Og hvorfor SKAL man deltage i 4x48 timers træning for at købe en hvalp?:hmm:

 

18.000 er mange penge for en hund, de er stambogført i LBA altså vores amerikanske register, som jo går HELT tilbage til starten, derfor ved vi hvad der er i.

Ja, vi har solgt 4 hvalpe til prisen, husk på at de først bliver avlet til marts 2014, altså om 4 måneder, vi vil være sikre på at de kommer ud til familier for resten af livet, og ikke bliver "turnover" hunde. Når vi skriver det med træningen, er det for at holde useriøse mennesker fra at købe, og oeb team dk. som vi ikke vil have blandet ind i vores hunde.

 

Her taler vi om hunde der er registreret helt til bunds, de voksne hunde bliver der taget foto af, så man altid er sikre på at det er de rigtige forældre, det gør de ikke engang i DKK.

Jeg har hørt andre opdrættere ( ikke fra oeb ) sige at de bare registrerer 2 hunde i DKK, men parre så 2 andre hunde, og wupti wupti, så har de et kuld hvalpe af gode forældre på papiret, dette kan ikke ske med vores. derfor føler jeg mig langt mere sikker på vores linier, end jeg ville gøre på DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Jeg fandt følgende på den hjemmeside du henviser til som jeg godt vil have uddybet:

 

Jeg prøver at komme videre til den næste generation, så hurtigt som muligt, for at lave genetisk fremskridt, og få overensstemmende resultater.

Jeg tænker, hvis det er et mål i sig selv at avle på dyrene så hurtigt som muligt, så kan det da være svært at vurdere hvad de psykisk indeholder, hvad de kan præstere samt deres holdbarhed :vedikke:

 

Og så er jeg som Anne1979 lidt (meget) forvirret over hvorfor at de både bliver kaldt OEB og Leavitt Bulldog på hjemmesiden. Kan du ikke være sød at forklare dette :pray:

 

Der er aldrig brugt aggressive voksne hunde i avlen, dette er selvfølgelig med til at holde den tildens nede, i starten ville han have bygningen på plads, for bagefter at avle på de bedst egnede til formålet, altså de hvalpe med et roligt sind, men man skal jo starte ét sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er aldrig brugt aggressive voksne hunde i avlen, dette er selvfølgelig med til at holde den tildens nede, i starten ville han have bygningen på plads, for bagefter at avle på de bedst egnede til formålet, altså de hvalpe med et roligt sind, men man skal jo starte ét sted.

 

Har man ikke andre avlsmål for Leavitt Bulldog end hvordan den skal se ud og så at den ikke er aggressiv? Jeg er så vandt til hunde hvor der lægges stor vægt på arbejdsegenskaberne at man ikke kan se bort fra dette i avlen. Men hvis dette ikke er tilfældet hos Leavitt så gør det jo det hele meget nemmere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her taler vi om hunde der er registreret helt til bunds, de voksne hunde bliver der taget foto af, så man altid er sikre på at det er de rigtige forældre, det gør de ikke engang i DKK.

Jeg har hørt andre opdrættere ( ikke fra oeb ) sige at de bare registrerer 2 hunde i DKK, men parre så 2 andre hunde, og wupti wupti, så har de et kuld hvalpe af gode forældre på papiret, dette kan ikke ske med vores. derfor føler jeg mig langt mere sikker på vores linier, end jeg ville gøre på DKK.

 

Hvorfor mener du det skulle være mere sikkert at fotografere hunde, end at registrere dem..? Man kan vel lige så godt bare fotografere 2 hunde og derefter parre to andre..? :vedikke: Vil man absolut snyde, så er det vel muligt i begge tilfælde. Men nu kan man jo snart få et DNA-baseret slægtskabscertifikat, og så er den mulighed der ikke længere, hos DKK altså...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Nu er der flere gange skrevet at der arbejdes hårdt på at racen godkendes i DK.

Hvordan foregår det arbejde og er formålet at de skal kunne få FCI tavle?

Hvordan tør man overhovedet overveje at lave hvalpe af en type som man ved kan/vil få det svært i hverdagen hos en familie i Danmark, et liv der evt. skal leves med mundkurv og påbud om to meter line. Et liv hvor man som ejer konstant skal være bekymret for at en eller anden får et angstanfald og melder ens hund som værende ulovlig. Jeg har ikke en ulovlig race, den er end ikke på obs-listen (som vist bliver afskaffet) og den har FCI-tavle, men det er en stor race, og jeg har ingen planer om et nyt kuld i nærmeste fremtid, jeg synes sgu det er blevet en usikker verden at være stor hund eller hundeejer i.

 

Nej vi vil bare have LB godkendt som race, og det skal jo ikke gøres i danmark, men jo før myndighederne kender til racen, og avlsprogrammet, jo bedre, du ved jo lige som jeg, at der kommer til at gå mange år.

 

Vi er ikke bange for forbud, vi kan bevise at der ikke er ulovlige hunde i LB, og da bevisbyrden ligger på ejers side (og ikke som almindelig retspleje, hvor du er uskyldig, indtil andet er bevist...........hmmm.....) er vi glade for at kunne bevise det i vores linier.

 

Og nu er det altså heldigvis ikke sådan, at bare fordi din nabo ikke kan lide dig, kan de anmelde dig for noget som helst, der skal være en tydelig grund, som angreb, bid, osv, før politiet overhovedet må reagerer.

 

så har du en god og sund inde i hovedet, er der absolut ingen grund til bekymring.

 

Jeg træner alle hunde, også dem der ser mistænkelige ud, og hvorfor så det, jo, det er sgu da bedre at de bliver trænet, end at de ingen steder har at gå hen med deres hund. Moral eller ej, men sådan ser jeg på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Har man ikke andre avlsmål for Leavitt Bulldog end hvordan den skal se ud og så at den ikke er aggressiv? Jeg er så vandt til hunde hvor der lægges stor vægt på arbejdsegenskaberne at man ikke kan se bort fra dette i avlen. Men hvis dette ikke er tilfældet hos Leavitt så gør det jo det hele meget nemmere :blink:

 

arbejds hund er det ikke, men Laure fra Frankrig har lige fået den første LB registreret i Frankrig som arbejdshund ( til at finde Væggelus) ja, utroligt, med den snude........smil...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...