Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2014


sonja77
 Share

Recommended Posts

Må man belønne i for sjov klassen, pg vælger man selv om det er freestyle eller htm?

Har en bc på 5 år, som jeg regner med at melde til færdighedsprøve i april, men kunne være sjovt at prøve en klasse mere, nu vi er afsted.

 

Ja, du må belønne i For sjov klassen, og du vælger selv, om det er freestyle eller HTM.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 366
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uha, hvor jeg elsker at arbejde med hende den store rod. Et absolut fedest ved at arbejde med den her sportsgren er at jeg helt selv kan bestemme hvad vi laver og jeg kan lade Cassi få lov til at lave ting hun knuselsker. Jeg overvejer kraftigt at lade hende få lov til bare at nøjes med at arbejde med det i stedet for rally(nu skal jeg lige se hvordan det går om et par uger, for ville dæleme gerne have den champ-titel til hende).

 

Calle er der godt nok lang vej med... Mit store problem er at der er lyd på ham, og overvejer om han skal have et break hvad angår træning af tricks. Alt andet jeg træner med ham foregår lydløst, så måske foregår der alt for meget i hovedet på ham. Det fungerer jo ikke helt at have en der stresser hele vejen rundt på banen og så gør hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Calle har pt. gang i en gevaldig ombygning på første sal :genert: så jeg har besluttet at vi nu skal have en periode uden nyindlæring og så bare en masse leg med de tricks han allerede kan. På grund af vejret og risikoen for en hel del fremmede hunde kom han ikke med til træning. Der bliver simpelthen for mange ting at skulle forholde sig til. Cassi kom så med i stedet(tænk vores træner kunne ikke se forskel og troede det var Calle jeg havde med da vi blev hentet) og hun elsker bare at arbejde.

 

Her i weekenden skal vi have afprøvet de sidste ting til vores FP og vi bør nok også køre vores FS igennem en enkelt gang.

Der er især en øvelse der bekymrer mig og det er det ryg til fører skidt :evil: hader den øvelse. De andre skal bare køres igennem, så de lige er genopfrisket for hun kan jo det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Freestylevinderen til det netop overståede OEC:

 

[video=youtube;uqlGn-K42U8]

 

I HTM var vinderen for 3. år i træk Anja! :banan:

 

Jeg har været med som landsholdsleder, og Lemon som supporterpuppy. Det har været et fantastisk mesterskab, hvor rigtig mange af deltagerne viste et virkelig højt niveau. Og et kæmpestort (og meget begejstret) publikum, da det blev holdt på Tysklands største kæledyrsmesse. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Freestylevinderen til det netop overståede OEC:

 

[video=youtube;uqlGn-K42U8]

 

I HTM var vinderen for 3. år i træk Anja! :banan:

 

Jeg har været med som landsholdsleder, og Lemon som supporterpuppy. Det har været et fantastisk mesterskab, hvor rigtig mange af deltagerne viste et virkelig højt niveau. Og et kæmpestort (og meget begejstret) publikum, da det blev holdt på Tysklands største kæledyrsmesse. :-)

 

Fårk, et smukt program... Synes altså freestyle er helt fantastisk når man kan gøre det uden alle mulige rekvisiter. Bare smukt og simpelt og fantastisk flot hundearbejde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lidt optimistisk at starte en fs1 til april, når vi er helt nye indenfor for dog dancing? Vi har tidligere gået rally og træner nu mest tricks og forskellige positioner.

 

 

Nej, det mener jeg bestemt ikke det er :blink:

 

Lav et kort program med tricks hunden kan. Det er tilladt med håndtegn og gentagelse af tricks i klasse 1.

 

Her er en lille samling af klasse 1 programmer, som alle er gode og beståede http://www.klikgodbid.dk/blog/dogdancing-hvordan-kommer-jeg-i-gang-del-3

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger det jo nærmest hver gang... Ih hvor jeg elsker min Cassi :hjerte: hun har stort set ikke arbejdet med noget tricksrelateret de sidste to uger, og vi skulle lige prøve formen af. Først vores freestyl(har klippet den del ud, hvor vi ryger ud af skærmen) og så øvelserne til FP3. Her er vores store problem at hun har så svært ved de dreje rundt om sig selv, så de kommer altid som det første. Tænker at jeg så lige kan terpe den øvelse lige inden hun skal ind. Vi dropper arbejdet med ryg til fører, der er hun altså for opmærksom på mit til at holde fokus fremad. I videoen har jeg glemt den valgfri øvelse, det er pray. Og så kan man jo nok godt se at vi ikke lige terper HTM pt.(damm ti skridt i hver retning er ikke meget!)

 

[video=youtube_share;VdNG30FXenA]

 

håber vi klarer den færdighedsprøve, så vi kan træne frem mod titelprøven og prøve kræfter med den til februar.

 

Calle er jo så en helt anden snak. Han svinger utroligt meget. Det ene øjeblik er han superfokuseret. Det næste er der bare INGEN kontakt. Jeg ved godt at det jo er sådan med en unghund, men det er lidt frustrerende når den store altid har fokus på mig. Jeg er spændt på at se hvordan han udvikler sig det næste halve års tid. Han kan heldigvis lidt øvelser og efter han har lært at bakke og bukke, så er det det han gør hele tiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lidt optimistisk at starte en fs1 til april, når vi er helt nye indenfor for dog dancing? Vi har tidligere gået rally og træner nu mest tricks og forskellige positioner.

 

Jeg startede med at arbejde med tricks med Cassi i august sidste år. Det var meget sporadisk og egentlig mest for sjovt. I slut september fandt jeg det musik jeg gerne ville have og begyndte så at træne lidt forskellige tricks der kunne bruges til. Jeg trænede sideløbende øvelserne til færdighedsprøverne.

vi deltog i den første konkurrence i marts i år. Vi bestod ikke i første forsøg, men jeg lærte en rigtig vigtig lektie i forhold til en kl. 1. Lad nu være med at stoppe for meget ind i programmet. Jeg har med vilje sørget for at der er tre steder i mit program, hvor jeg har tid til at få ro på(der er måske lige tre fem sekunder), så der er en buffer og det ikke bliver for hektisk. Min tæve er lidt følsom, så det har hun brug for.

jeg har følgende tricks med i mit program: rundt om føre(står stille og under gang), bakke, spring over stok, slalom mellem ben, rundt om genstand(hhv. Stok og gryde), beg og stå på bagben. Den hvor hun går rundt om mig er en ting der går igen i hele programmet. Det er en øvelse hun synes er så fed, og for mig handler det om at finde de ting som hun bare elsker at lave.

I forhold til vores første program er der kommet meget mindre stressen og jagen på.

 

Jeg vil tro at vi målrettet har trænet godt fire fem måneder inden vi stilte op i marts. Vi var så oppe i juni, hvor hun lavede sit første beståede program, og jeg kunne tydeligt mærke at det hjalp hende(og mig) at der ikke var øvelser vi blev nødt til at droppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, kom da lige i tanker om at det måske var en god ide at lave en cd med musik til Calles første tur i ringen på lørdag... Og så kan vi jo lige så godt finde den musik, som efter planen skal bruges til hans FS1(når vi nu engang når der til)... Nu skal jeg bare lige have fundet mine tomme cd'er...

 

Spændende - hvilken musik er det? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har længe været vild med Emmelies Rainmaker... Synes selv der er mulighed for at fortælle en historie og så kan jeg godt lide de skifte der er i musikken... Går også og glæder mig til vi for alvor kan tage fat i at arbejde med FS2, det kan vi forhåbentligt i foråret :x2: Jeg er begyndt at lege med ideer og prøve ting af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forøvrigt i tvivl om hvilken musik jeg skal bruge til den FS2. Der er to numre som jeg leger med, enten Rasmus Sebachs Tusinde Farver eller Ellie Goldings Burn. To ret forskellige numre. Tror den første bliver for langsom i forhold til de ting hun godt kan lide at lave, og jeg synes at hvis musikken er langsom, så skal hunden være mere præcis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Hvis ikke det var fordi Calle er det mest flinke og kærlige væsen på fire ben, så tror jeg altså han var sendt et andet sted hen i dag. Jeg ved godt at han er en hundehvalp, men der er nogle ting ved ham som gør mig pokkers frustreret. Fx har han det med at stirre op mod himlen uden at der er noget som helst. Det er lidt som om der bare ikke er hul igennem. Holder man en lækker godbid foran næsen på ham sker der intet, render man rundt og ter sig som en idiot og laver sjove lyde, ingen reaktion.

 

Herhjemme er han rigtig god og dejlig, så der er da håb forude. På lørdag tror jeg målet er at han skal lave et eller måske tricks. Mere kan jeg vist ikke forlange af ham.

 

Puha, det er skønt med en hundehvalp :roll: Godt at han er verdens rareste lille Calle :blink: Og det var det absolut bedste i dag hvis man spørger ham, nemlig alle de mennesker der ville give ham et kram...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...