Gæst 1stkholm Besvaret Marts 11, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2014 En lille opdatering: Var i dag inde ved en anden dyrlæge på klinikken da han stadigvæk er halt. Denne gang var det hos "bossen" derinde. Han havde diskuteret med de andre dyrlæger, symptomer, billeder mm. og sagde det med lille sandsynlighed var en læsion på biceps senen, og med stor sandsynlighed er OCD, men som bare ikke har lavet stor nok skade i ledet, til at det kan ses endnu på billeder.. Men hvor god en sag har man så lige når den endelige konstatering nok først kan stilles om nogle måneder for at se om ledet ændre sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 11, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2014 det skal lige tilføjes at dyrlægen sagde at han nok ville kunne leve resten af sit liv som alm. klappekage hund uden de store gener Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 11, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2014 Hvis der er ocd i skulderen, så er det da bare om at få det ordnet nu hvor han er ung, jeg har en hanhund (GD på 80 kg) som blev opereret for ocd i skulderen da han var omkring 1½ år, han har ingen problemer haft efterfølgende. Ud over det er det godt nok en ærgerlig situation for alle parter i denne sag, mest hunden selvfølgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Hopsa: Jeg ville aldrig operere en hund som ham, så ville han få fred i stedet. Operation er ikke vejem frem for en aktiv hund, som jo så viser sig at være avlet/bygget dårligt. Det vil jo ikke være hunden værdigt og min erfaring er at skaden aldrig bliver helt god. Som skrevet, så længe at han kan leve et godt liv med motion i moderate mængder og lidt hyggetræning, så vil det da være optimalt. Men så ved jeg da bare hvilken dobermann kennel jeg skal gå langt udenom og fraråde folk som evt. spørg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Hopsa: Jeg ville aldrig operere en hund som ham, så ville han få fred i stedet. Operation er ikke vejem frem for en aktiv hund, som jo så viser sig at være avlet/bygget dårligt. Det vil jo ikke være hunden værdigt og min erfaring er at skaden aldrig bliver helt god. Som skrevet, så længe at han kan leve et godt liv med motion i moderate mængder og lidt hyggetræning, så vil det da være optimalt. Men så ved jeg da bare hvilken dobermann kennel jeg skal gå langt udenom og fraråde folk som evt. spørg. Lige præcis med OCD, så stemmer det altså ikke helt. Netop her kan skaden blive helt god og hunde haltfri resten af livet. OCD forekommer en del i min race, i DK er man begyndt at tage det alvorligt og så småt også i Sverige. Men i mange år anså man det ikke som et problem i SVerige, fordi man netop bare kan operere hunden i de tidlige stadier, og så er den problemfri resten af livet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 jeg kontaktede ken lindeblad, faxe dyrehospital, da min tidligere hund fik konstateret ledmus og ifølge ken var der rigtig gode helbredelsesmuligheder ved operation men selvfølgelig er det din hund og dit valg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Og jeg ved godt at en dober er en aktiv race, men "min race" er arbejdende border collier. Hvis de kan blive helt ok efter operation, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at operere en dober. Især ikke i det tidlige stadie som nu. Hvad siger opdrætter ift. evt. operation? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Her står lidt om prognosen, som må betegnes som særdeles god for opererede hunde: [*=left]OCD - Osteochondritis Dissicans Denne betegnelse bruges om en løs flap af ledbrusk der stammer fra ledfladen af knoglen humerus Disse forandringer kan ses enten enkeltvis i et led eller være tilstede alle tre. Efter relativt kort tid betinger ledmusen en betændelsesreaktion i leddet, som kan hæve op med væske og yderligere smerter til følge. Ubehandlet fører dysplasien til markante gigtforandringer i det angrebne led, og der kan så ses invaliderende halthed, selv hos unge hunde. Symptomer: De nævnte forandringer begynder allerede at tage form i 4-6 måneders alderen. De første tegn på sygdom (halthed eller stivhed i forbenet) kan typisk ses omkring 6 måneders alderen. Indledningsvist kan der hos nogle hunde kun ses periodevis halthed, f.eks. efter leg og træning - eller - efter hvile. Typiske tegn man som ejer kan observere: [*=left]Hvalpen eller unghunden har ofte en overdreven "flappen" med forpoterne når den går[*=left]Når hunden står, vil poterne ofte være let roteret udad[*=left]Hvalpen leger i kortere tid end andre[*=left]Vil hellere ligge ned end står, når den er i ro[*=left]Stivhed i benene efter hvile/søvn[*=left]Halthed efter leg/løb[*=left]Hvis begge forben er ramt, kan det ses ud som om haltheden skifter mellem siderne Diagnose: Indledningsvist foretager vi en klinisk unersøgelse samt en halthedsundersøgelse af hunden og observerer den under gang, løb og i hvile. Dyrlægen mærker leddene igennem, undersøger om der er smertereaktiner og hævelser, samt leddets bevægelsesradius. Derefter følger billeddiagnostik enten med røntgen eller CT-scanning. Røntgen: Kan ofte ikke direkte vise ledmusen, men hvis sygdommen har været tilstede i nogen tid, vil der på røntgen kunne ses nogle "sladrehanke" i form af små gigtfoandringer på karakteriske steder. I de tidlige stadier kan røntgenbillederne dog ofte være helt normale. Røntgen er derfor en noget usikker metode til diagnose af albuedysplasi. CT-scanning: Kan vise de mindtse og allertidligste forandringer med meget stor præcision. Det er idag den foretrukne metode til at screene en hunds albuer, idet man meget sikkert kan sige, om der er sygdom eller ej. Behandling: Behandlingen af albuedysplasi er operation. Ved hjælp af kikkertoperationer, såkaldt artroskopi, kan vi på den mest skånsomme vis operere inde i leddet. Indførslen af kikkertoperationer til brug hos hunde, har ligesom hos mennesker betydet en mindre revolution i behandlingen af mange sygdomme i ledhuler. Tidligere var man nødt til at åbne disse led på klassik kirurgisk vis med en skalpel, hvilket var meget traumatisk for leddet. Med artroskopi kan vi idag operere ledmusene ud med hjælp af kikkerten, og dermed kun lave to små huller ind til leddet. Denne metode er yderst skånsom, og hunden kan gå hjem samme dag, som den er blevet opereret. Prognose og efterbehandling: Prognosen for denne type operation er god, særligt hvis diagnosen stilles i det tidlige stadie, hvor der endnu ikke er dannet gigt i leddet. Allerede dannet gigt kan nemlig ikke fjernes igen. De fleste hunde vil efter en vellykket tidlig operation kunne vende tilbage til et helt normalt hundeliv. Man regner med at cirka 3 ud af 4 hunde kan blive helt haltfrie. Den sidste fjerdedel bliver ofte også hjulpet af at få fjernet ledmus, men kan have halthed i belastede situationer som for eksempel løb og jagt. Mange hunde har behov og stor gavn af et efterfølgende genoptræningsprogram med fysioterapi. Du kan læse mere om fysioterapi på Karlslunde Dyrehospital her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Hopsa: Jeg ville aldrig operere en hund som ham, så ville han få fred i stedet. Operation er ikke vejem frem for en aktiv hund, som jo så viser sig at være avlet/bygget dårligt. Det vil jo ikke være hunden værdigt og min erfaring er at skaden aldrig bliver helt god. Som skrevet, så længe at han kan leve et godt liv med motion i moderate mængder og lidt hyggetræning, så vil det da være optimalt. Men så ved jeg da bare hvilken dobermann kennel jeg skal gå langt udenom og fraråde folk som evt. spørg. Hvorfor pokker vil det ikke være værdigt at operere en aktiv hund? Er det mere værdigt at han skal holdes i ro og med tiden få tiltagende smerter? Men altså, så længe der ikke er en konkret diagnose er det vel egentlig omsonst at diskutere løsningen, som skrevet synes jeg det er en ærgerlig situation og var jeg Hanne havde jeg hentet den hund i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Prognosen lyder jo egentlig udmærket, og slet ikke hvad jeg havde forventet. Blandt andet fordi at han er aktiv og ret tungt bygget, og generelt har jeg ikke hørt godt om ledoperationer. Jeg havde forventet det bare aldrig ville blive helt godt og hunden altid ville være mærket af det. den dag en hund ikke kan leve et normalt liv vil jeg så hellere aflive for hundens skyld. Men at blive oplyst fra jer af og høre nogle gode ting, er selvfølgelig opløftende. - selvfølgelig ønsker jeg at hunden skal have det godt og ikke mindst smertefrit. De punkter der nævnes kan jeg godt se visse ligheder. Hopsa: jeg ville da ønske at opdrætter havde tilbudt en løsning de to gange jeg har oplevet problemer. først driften som ikke lever op til forventningerne(vi er uenige om hvorvidt der er nok drift, hvilket jeg på en måde kan leve med), og så da det var dårlige ledbånd( 2 uger siden), for det var helt klart min egen skyld selvom det kom fra 4 måneders alderen. nu har vi så at gøre med en arvelig lidelse, så det kan være det hjælper på det? Jeg håber af alle dage vi kan finde en løsning, men min fornemmelser siger bare noget andet desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Du er nødt til at finde ud af med dig selv hvad du vil, og få rådgivning hos DKKs jurisk om hvad du reelt har krav på. Har jeg læst forkert eller sprunget noget over - ligger der en diagnose der hedder OCD eller er det bare det bedste gæt fra en dyrlæge? Ligger der en tilbagekøbsaftale med et beløb i jeres kontrakt? Man har altid sin reklamationsret, men konkrete krav om godtgørelse i en eller anden form er mere svingende alt efter hvad problemet er og det vil altid være at foretrække at finde en løsning i fordragelighed, det andet kan i nogle tilfælde trække gevaldigt ud, hvilket først og fremmest ikke hjælper hunden og heller ikke dig som lige nu står med en hund du ikke kan bruge, men heller ikke i god tro kan sælge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Du er nødt til at finde ud af med dig selv hvad du vil, og få rådgivning hos DKKs jurisk om hvad du reelt har krav på.Har jeg læst forkert eller sprunget noget over - ligger der en diagnose der hedder OCD eller er det bare det bedste gæt fra en dyrlæge? Ligger der en tilbagekøbsaftale med et beløb i jeres kontrakt? Man har altid sin reklamationsret, men konkrete krav om godtgørelse i en eller anden form er mere svingende alt efter hvad problemet er og det vil altid være at foretrække at finde en løsning i fordragelighed, det andet kan i nogle tilfælde trække gevaldigt ud, hvilket først og fremmest ikke hjælper hunden og heller ikke dig som lige nu står med en hund du ikke kan bruge, men heller ikke i god tro kan sælge. I følge faktura fra dyrlæge er lidelsen OCD eller en form for skade på biceps-senen. Dyrlægerne hælder mest til OCD, eftersom der hvor han har ondt og symptomerne. Men en 100% diagnose kan på nuværende tidspunkt kun stilles ved en ct-scanning eller jeg skal vente 3-6 måneder, få taget nyt røntgen og se efter forandringerne i skulderledet - altså vente på at der udvikles gigt eller ødelæggelser i ledet, hvilket jo ikke er optimalt. - alternativet er en kikkertundersøgelse. Det må vel betragtes som det du kalder et godt gæt fra dyrlægen ud fra smerte i skulderledet. der er ingen tilbagekøbsaftale, andet end opdrætter har forkøbsret. Jeg har givet mange penge for en hund som med stor sandsynlighed har en arvelig lidelse og ikke kan bruges til det den er købt som, desværre familiehund i kontrakten. Fordi den nu er syg kan den ikke sælges, andet end den opereres for 10-15.000 kroner. Jeg vil simpelthen ikke smide 20.000-25.000kr(indkøb og operation) ud på en hund som har været ½ års bekendtskab. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 eller rette sagt, 20-25.000 kroner er ikke penge jeg har råd til at miste. Han er selvfølgelig sygeforsikret, men det spiller ingen rolle som sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Jo forsikringen spiller da bestemt en rolle, hvis den vel og mærke dækker den lidelse det måtte være. Jeg tror jeg betalte omkring 13000 kr. for at få ordnet skulderen på min hund for ca.5 år siden, desværre med en forsikring der ikke dækkede ocd. Men for nyligt har jeg fået lavet røntgen af knæ, hofter og ryg samt ct-scanning af samme ryg, til en pris af 16.500 kr. hvor forsikringen betalte 12.500 kr. selvom der ikke blev fundet en årsag til hundens problem. Hvis opdrætter har forkøbsret, er der så ikke skrevet et beløb ind? Det gør jeg selv ved alle hvalpe jeg sælger og de sælges i øvrigt alle som familiehunde, det er hvad vi bliver anbefalet med mindre vi sælger en voksen hund, hvor dens udstillingskvalitet eller brugsegenskaber kan vurderes. Som opdrætter kan man jo ikke vide hvad resultatet bliver, og netop fordi arveligheden er så usikker på mange ting, kan selv det bedste forarbejde give et resultat man ikke havde forventet. Personligt, så havde jeg købt sådan en hund hjem for den pris der ville være skrevet ind i kontrakten, så havde jeg fået den opereret og enten beholdt den hjemme, eller når hundens livskvalitet kunne vurderes, fundet et godt hjem til den. I jeres situation er det måske bedre at få opereret hunden og så betaler opdrætter for selvrisikoen så du ingen udgifter har, og så lader I juristen diktere hvor meget eller lidt du har krav på i "erstatning" fra opdrætter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 12, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2014 Min forsikring er med dækning af OCD, HD og AD ved operation, men hans livsforsikring dækker dog ikke disse tre. Han er forsikret til over begge øre. - købeloven siger intet om min forsikring, og derfor vil jeg mene den ikke bør have indflydelse direkte. Der er intet beløb skrevet ind i kontrakten, og derfor er prisen ved forkøbsret den almindelige markedsprisen/ 3. mands pris i følge købeloven. Jeg ved godt det kan være rigtig svært at se på en hvalp om den udvikler korrekte egenskaber, der er jeg enig med dig. - her vil jeg så mene opdrætter skulle tage ham tilbage allerede ved den manglende drift som jeg gjorde opmærksom på ved 4. måneders alderen evt. til et nedslag i prisen, for varen har mistet værdi. Dit forslag med at hunden købes tilbage af opdrætter + opereres for opdrætteres regning(evt. gennem min forsikring) vil helt sikkert være en mulighed. Jeg vil dog stadigvæk mene jeg har ret til at lade købet gå tilbage(fuld pris) men med hundens fremtid uvis. - med tiden vil jeg med meget stor sandsynlighed kunne gøre krav på dette. det siger købeloven jo trods alt - og det vil jo også et eller andet sted gøre at jeg stiller økonomiske krav i den høje ende hvis vi skulle finde en fair pris opdrætter og jeg. - med det ender jo bare med en fysisk ødelagt hund og det ønsker jeg selvfølgelig ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret Marts 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2014 En lille opdatering: Var i dag inde ved en anden dyrlæge på klinikken da han stadigvæk er halt. Denne gang var det hos "bossen" derinde. Han havde diskuteret med de andre dyrlæger, symptomer, billeder mm. og sagde det med lille sandsynlighed var en læsion på biceps senen, og med stor sandsynlighed er OCD, men som bare ikke har lavet stor nok skade i ledet, til at det kan ses endnu på billeder.. Men hvor god en sag har man så lige når den endelige konstatering nok først kan stilles om nogle måneder for at se om ledet ændre sig? Har du overvejet en CT-scanning? Dér kan man se mange ting, som ikke er synlige på røntgenbilleder. Det kan helt sikkert hjælpe dig til hurtigere at finde ud af hvad der er galt, og ikke mindst hvad der så skal gøres ved det Karlslunde Dyrehospital (ved godt det måske er lidt langt fra Odense) har en CT-scanner, og nok nogle af Danmarks dygtigste dyrlæger til at bruge den.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2014 Hvis det er an arvelig lidelse (hvilket du jo reelt set ikke ved, før hunden er ct-skannet) så har du ret til erstatning. Jeg mener dog ikke du har ret til fuld pris, men kan ikke huske hvad satsen normalt er. Har du talt med opdrætter om mulighederne for operation? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2014 Jeg kan så ikke lige se, at opdrætter skal hæfte for alt , herunder manglende drift. Køber har jo selv godkendt denne hvalp , som den nu var, da købet blev effektueret. Efter afhentning har opdrætter meget lidt kontrol, eller slet ingen, over fodring, motion, træning, almindelig samvær med hvalpen. Jeg siger ikke, at TS har behandlet hvalpen forkert, men dens opvækst har betydning for dens kroplige udvikling, og noget kan overses eller gå galt. Hunden er nu unghund og kan tilsyneladende fungerer som det, den er købt som, nemlig familiehund. Jeg fornemmer på TS, at skylden her alene er opdrætters, hvilket jeg slet ikke kan se. Og selvfølgelig kan der komme en nitte i et ellers superkuld, men hvem kunne vide det. Jeg synes som Hovsa, at TS skal prøve en løsning med opdrætter efter en TC scan.En diagnose er da så væsentlig for udredning og behandling. så lad da være med at trække tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2014 Jeg kan så ikke lige se, at opdrætter skal hæfte for alt , herunder manglende drift. Køber har jo selv godkendt denne hvalp , som den nu var, da købet blev effektueret. Efter afhentning har opdrætter meget lidt kontrol, eller slet ingen, over fodring, motion, træning, almindelig samvær med hvalpen.Jeg siger ikke, at TS har behandlet hvalpen forkert, men dens opvækst har betydning for dens kroplige udvikling, og noget kan overses eller gå galt. Hunden er nu unghund og kan tilsyneladende fungerer som det, den er købt som, nemlig familiehund. Jeg fornemmer på TS, at skylden her alene er opdrætters, hvilket jeg slet ikke kan se. Og selvfølgelig kan der komme en nitte i et ellers superkuld, men hvem kunne vide det. Jeg synes som Hovsa, at TS skal prøve en løsning med opdrætter efter en TC scan.En diagnose er da så væsentlig for udredning og behandling. så lad da være med at trække tiden. Jeg er sådan set enig. Det er surt at hvalpen har manglende drift, men det er jo altid et sats når man køber en brugshund. Man kan gøre sit forarbejde nok så grundigt og stadig ikke få det man satsede på. Sådan er det bare. Så kan man enten vælge at omplacere eller arbejde med det man har. Jeg har fuld forståelse for at man vil omplacere. Jeg har tilgengæld ikke ret meget forståelse for, at du ikke ønsker at din hund kan leve uden gener fra OCD'en resten af livet og at du ikke som minimum får det undersøgt. Især når din hund er forsikret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 13, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2014 Ulla: Opdrætter har selvfølgelig ikke meget kontrol. Der er bare nogle vigtige faktor som hedder det startede ved 4 måneders alderen. Hunden har fået det foder opdrætter anbefaler, og hunden har fået den motion som anbefales i forhold til alderen. Derudover er sælger gjort opmærksom på problemet allerede dengang, og bedt om at udbedre skaden, hvilket jo så ikke har hjulpet. dermed starter reklamations perioden forfra på defekten. Det vil sige det er op til sælger at bevise at fejlen stammer fra købers side af. Jeg har tænkt på en CT og forsikringen dækker dette. Der er stadigvæk en egen betaling af 2000-3000 kroner. Det vil jeg ikke betale for, når jeg i følge købeloven, har krav på at sælger får fikset varens mangel. Jeg ser på det her som helt almindelig jura, hvilket man gør i købeloven, og ikke på at det er en hund. Det er nu engang det en jurist kun kan forholde sig til, og de eneste som kan hjælpe mig. Siri: Jeg ønsker også at få ordnet det hele, men når jeg i forvejen har smidt de første 3500 og oveni det skal smide 5000-10000, så gør det bare ikke tingene økonomisk mulige. Min forsikring vil til en hver tid være uden betydning i købeloven og det tager jeg udgangspunkt i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2014 For snart 8 år siden, soigte solgte jeg en tævehvalp, der som 4 mdr. brækkede et ben. Det kostede mere en hvalpens pris at få fikset. Havde denne hvalp så skøre skrøbelig knoglebygning/sammensætning. Nej- det var da et kedelig uheld, at den rendte ind i et noget ved fjollet leg. Du kan da ikke vide om din har gjort noget tilsvarende. Hvalpes krop er ofte sart mht skader i bevægelsesapperatet og jeg har da gennem årene set en del skadede hvalpe , bare ved fri leg med andre hvalpe , hvor noget går galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CLZ Besvaret Marts 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2014 1stkholm, før du har fået ham CT-scannet, har han ingen diagnose, som du juridisk kan gå videre ud fra - den "måske-diagnose" din dyrlæge har givet, er ikke mere værd end opdrætters dyrlæges udtalelse, som du jo ikke giver en dyt for. Vil du ikke betale det det koster, at have anskaffet en hund, hvilket vi alle ved er en uforudsigelig udgift, når vi får hunden hjem og det dermed går ud over hundens fremtidige liv, ja så er det i mine øjne dyremishandling. Når prognoserne for OCD nu er så gode og din dyrlæge ikke var den første til at fortælle dig det, så har jeg mine tvivl om, hvor god en dyrlæge han egentligt er og hvor rigtig hans diagnose dermed er - det kan jo ikke passe, at vi på HF ved mere om OCD end din dyrlæge?? I min optik kommer skadesudbedring og hundens tarv først og så må du tage de juridiske tvists senere - det skal hunden jo ikke gå og vente på og dermed blive skadet endnu mere. Eller er du bange for at en CT-scanning viser at det slet ikke er OCD, men en skade, han har pådraget sig i din varetægt, som Ulla H siger? Lige nu er hunden dit ansvar og så må du gøre det du skal! Og så kan jeg kun sige, at det er lavt af dig, at omtale opdrætter så negativt, eftersom hun indtil videre har gjort, som langt de fleste opdrættere ville gøre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2014 I min optik kommer skadesudbedring og hundens tarv først og så må du tage de juridiske tvists senere - det skal hunden jo ikke gå og vente på og dermed blive skadet endnu mere. Eller er du bange for at en CT-scanning viser at det slet ikke er OCD, men en skade, han har pådraget sig i din varetægt, som Ulla H siger? Lige nu er hunden dit ansvar og så må du gøre det du skal! Og så kan jeg kun sige, at det er lavt af dig, at omtale opdrætter så negativt, eftersom hun indtil videre har gjort, som langt de fleste opdrættere ville gøre.. Helt enig! Jeg ved godt det er dyrt, også selvom man har forsikring, men det er jo nu engang det ansvar man påtager sig, når man køber en hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 21, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2014 1stkholm, før du har fået ham CT-scannet, har han ingen diagnose, som du juridisk kan gå videre ud fra - den "måske-diagnose" din dyrlæge har givet, er ikke mere værd end opdrætters dyrlæges udtalelse, som du jo ikke giver en dyt for. Vil du ikke betale det det koster, at have anskaffet en hund, hvilket vi alle ved er en uforudsigelig udgift, når vi får hunden hjem og det dermed går ud over hundens fremtidige liv, ja så er det i mine øjne dyremishandling. Når prognoserne for OCD nu er så gode og din dyrlæge ikke var den første til at fortælle dig det, så har jeg mine tvivl om, hvor god en dyrlæge han egentligt er og hvor rigtig hans diagnose dermed er - det kan jo ikke passe, at vi på HF ved mere om OCD end din dyrlæge?? I min optik kommer skadesudbedring og hundens tarv først og så må du tage de juridiske tvists senere - det skal hunden jo ikke gå og vente på og dermed blive skadet endnu mere. Eller er du bange for at en CT-scanning viser at det slet ikke er OCD, men en skade, han har pådraget sig i din varetægt, som Ulla H siger? Lige nu er hunden dit ansvar og så må du gøre det du skal! Og så kan jeg kun sige, at det er lavt af dig, at omtale opdrætter så negativt, eftersom hun indtil videre har gjort, som langt de fleste opdrættere ville gøre.. En pådraget skade er langt mere økonomisk fordelagtig for mig, men konspirationsteorier er altid godt jo Jeg vil ganske enkelt ikke bruge flere penge på hunden når symptomet er så mildt som det er. I ville nok også se anderledes på det hvis i så hans gang, hvis i overhovedet ville kunne se noget. Jeg vil til enhver tid mene jeg kan omtale en opdrætter som en opdrætter har behandlet en hvalpekøber. Så må du jo mene at opdrætter har gjort som "alle andre" opdrætter gør, det er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg vil til enhver tid forholde mig til købeloven som den er. btw Der kommer en og ser hunden inden længe, som er gjort opmærksom på hans gangart og set ham gå, og hun mente ikke at der var noget mærkeligt at se. En som har haft dobermann længe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CLZ Besvaret Marts 22, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2014 En pådraget skade er langt mere økonomisk fordelagtig for mig, men konspirationsteorier er altid godt jo Jeg vil ganske enkelt ikke bruge flere penge på hunden når symptomet er så mildt som det er. I ville nok også se anderledes på det hvis i så hans gang, hvis i overhovedet ville kunne se noget. Jeg vil til enhver tid mene jeg kan omtale en opdrætter som en opdrætter har behandlet en hvalpekøber. Så må du jo mene at opdrætter har gjort som "alle andre" opdrætter gør, det er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg vil til enhver tid forholde mig til købeloven som den er.btw Der kommer en og ser hunden inden længe, som er gjort opmærksom på hans gangart og set ham gå, og hun mente ikke at der var noget mærkeligt at se. En som har haft dobermann længe. Hold da op - fra at hunden er virkelig fejlbehæftet i en grad, der gør at den halter og er ubrugelig og forbenene ikke er lige lange og opdrætter dermed skal udbedre "fejlen" eller købe hunden tilbage til fuld pris, til at symptomet er utroligt mildt og at man ikke vil kunne se det på hans gang, hvis vi så ham?? Jeg synes du roder gevaldigt rundt i dine historier og i min bog er den eneste fejl, at du ikke har kunne frembringe den drift i en udstillingshund, som du troede du kunne og dermed har gjort utallige krumspring for at tørre det af på opdrætter. GODT at hunden får et andet hjem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts