Hop til indhold

Rallytræningstråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker bare at man lige så godt kunne shape hunden til at gå ind på plads med det samme og slet ikke blande elefanten ind i det. Med jeg bruger den så også i en anden sammenhæng hvor hunden skal være hamrende selvstændig og helst bare lave den selv igen og igen uanset hvad jeg foretager mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 188
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kender slet ikke øvelsen med alle de mange navne :vedikke:

 

Virkelig dårlig og mget kort lille video af Wilma på spanden - hun er lige startet på øvelsen. Der er et hav af youtube videoer derude, hvis du søger på spandeøvelse, bagpartskontrol, baljeøvelse eller elefant skulle jeg mene.

 

[video=youtube_share;b9oFUYAKJ_0]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hurtig sit med spring på banen, hvordan vil i gribe det an? Cassi er konsekvent mindst fem sekunder om at sætte sig når der er et spring, og det er forsøgt at køre en høj belønningsfrekvens i en periode, det har ikke løst problemet det mindste. Hun er desuden ufattelig konkurrenceklog, så hun ved udmærket, at der ikke kommer belønninger når hun er i byen.

 

Det skal tilføjes at hun ikke trækker det mindste på springet når man går banen med hende, og hun forlader ikke plads positionen når man går over springet før hun får en kommando til det.

 

Jeg er på randen til at give op. En ting er at vi har problemer med presseri i venstrevendinger, men jeg ved nærmest at jeg har et fratræk på mindst et point på samtlige sit, hvis der er et spring på banen :megaked: Hun synes det er rigtig fedt med den her sport, men det er bare ikke spor sjovt at tage ud til en konkurrence, og så vide at nu er vi nået så langt som det kan lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sætter sig uden at tøve, når der ikke er spring på banen. I torsdags havde hun ikke luret at der var et spring før hun skulle tage det(hun var ret fokuseret på mig) og efter det var det nej til hurtig sit.

 

der er intet galt med bagpartiet, det bliver tjekket jævnligt og så burde hun vel sætte sig lige langsomt hver gang. Der er det samme problem i lydigheden når hun skal lave fremadsendelse/rundering/feltsøg og hvis man gentager en send til kegle eller felt, så tænker at hun forventer at skulle afsted, gerne vil gøre det eksplosivt og derfor meget nødigt vil klappe motoren sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sætter sig uden at tøve, når der ikke er spring på banen. I torsdags havde hun ikke luret at der var et spring før hun skulle tage det(hun var ret fokuseret på mig) og efter det var det nej til hurtig sit.

 

der er intet galt med bagpartiet, det bliver tjekket jævnligt og så burde hun vel sætte sig lige langsomt hver gang. Der er det samme problem i lydigheden når hun skal lave fremadsendelse/rundering/feltsøg og hvis man gentager en send til kegle eller felt, så tænker at hun forventer at skulle afsted, gerne vil gøre det eksplosivt og derfor meget nødigt vil klappe motoren sammen.

 

Det er også min tanke, at hun synes det "spild af tid" at hun skal sidde, for hun skal jo løbe lige om lidt... Gør hun det også i agilitysammenhænge? Fx ved startspringet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Min første indskyldese ville være at "tvinge" hende til en sit start ved springet. Afvente at hun sætter sig og så give hende et releasecue det sekund røven rammer jorden, så hun skaber associationen "mås i jord er log med fuld fart fremad" - for det er jo det hun vil, ikke? Fremad?

 

Det skal selvfølgelig så pilles af igen senere, altså hun skal lære at holde positionen, men man kunne hpbe at man kunne få bygget spændingen ind i sitten på den måde. Jeg aner ikke, om du behøver bruge det til agility også. Karla kan sagtens skelne de to ting, jeg bruger nemlig mange af de samme kommandoer, så det er heldigt :lol:

 

men aner ikke om det er den rette fremgangsmåde, det var bare min første tanke på hvordan jeg måske ville gribe det an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke i tvivl om at Cassi også ved at der er forskel på agility og rally, i efteråret var vi til en konkurrence hvor der var send til kegle og keglen stod med et spring i lige linje bagved. Kommandoen for Cassis øvelse er Frem, akkurat det samme som ved en fremadsendelse i agility.

 

Jeg ved ikke om det er løsningen. Jeg frygter lidt at hun kunne ende med et billede der hedder at hun skal rejse sig med det samme hun har rumpen i jorden.

 

Stå og dæk foregår i et fornuftigt tempo, så hun generalisere ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke prøve at finde den afstand til springet der skal til for at hun beholder sin hurtige sit og så langsomt arbejde dig nærmere. I starten er det måske 100 meter, men efterhånden burde du kunne komme tættere på.

 

Og så sørg for at have en super belønning som hun så gerne vil have at det trækker fokus væk fra springet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke prøve at finde den afstand til springet der skal til for at hun beholder sin hurtige sit og så langsomt arbejde dig nærmere. I starten er det måske 100 meter, men efterhånden burde du kunne komme tættere på.

 

Og så sørg for at have en super belønning som hun så gerne vil have at det trækker fokus væk fra springet.

 

Det er svært når den ultimative belønning for hende er at komme over springet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...