Hop til indhold

Rallytræningstråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Laver lige en tråd til i år:mrgreen:

 

Samtidig kan jeg nævne at Boris og jeg har været lidt i træningsdvale denne vinter. Men nu er vi ved at starte godt op med træningen igen :mrgreen:

Glæder mig nu til træningsdagene udenfor hvor jeg ikke er pakket totalt ind og alligevel fryser, og Boris ikke ligner en der lider når han skal dække.

Men det begynder at ændre sig nu :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 188
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt i orden Siri :-D

Spurgte også kun af nysgerrighed, den anden dag, så jeg havde noget at forholde mig til.

 

Vi er jo kravlet ud af busken nu og har meldt til konkurrencer, så nu har jeg lyst til at vi får taget et ordentligt udviklingsryk på vores 'kunnen'-front igen :-D Så først og fremmest har jeg fået gang i selvtræningen igen.

-Endda så meget, at jeg faldt og fik herreondt i en muskel ved skulderbladet ude på markedspladsen for en uges tid siden:shock: Det krævede lige et par dages restituering:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt i orden Siri :-D

Spurgte også kun af nysgerrighed, den anden dag, så jeg havde noget at forholde mig til.

 

Vi er jo kravlet ud af busken nu og har meldt til konkurrencer, så nu har jeg lyst til at vi får taget et ordentligt udviklingsryk på vores 'kunnen'-front igen :-D Så først og fremmest har jeg fået gang i selvtræningen igen.

-Endda så meget, at jeg faldt og fik herreondt i en muskel ved skulderbladet ude på markedspladsen for en uges tid siden:shock: Det krævede lige et par dages restituering:lol:

 

En rallyskade :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En rallyskade :mrgreen:

 

Totalt. Gled i en af de store vandpytter ude på markedspladsen torsdag aften og fik lidt ondt ved skulderen de efterfølgende par dage.

Og da jeg så var til Ag søndag, var der ikke noget. Men da vi kom til mandag var hele min ryg låst i muskelspændinger. Så ingen tvivl om, at det var rallystyrtet med Ag bygget på, der var en farlig kombi.:lol:

 

Hundetræning er farligt!:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt. Gled i en af de store vandpytter ude på markedspladsen torsdag aften og fik lidt ondt ved skulderen de efterfølgende par dage.

Og da jeg så var til Ag søndag, var der ikke noget. Men da vi kom til mandag var hele min ryg låst i muskelspændinger. Så ingen tvivl om, at det var rallystyrtet med Ag bygget på, der var en farlig kombi.:lol:

 

Hundetræning er farligt!:shock:

 

Ej det er selvfølgelig ikke sjovt... men det er lidt sjovt alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede træning op efter vinterpausen i sidste uge.

 

Selvom vi selvfølgelig har trænet hjemme og selvtrænet på banen, var det åbenbart lidt for meget for hoppebolden i sidste uge. Hun gik helt i selvsving - glemte helt at høre efter af bare ivrighed.

 

I går aftes gik det heldigvis bedre. Hun kunne huske hvad det betyder, når man står ved et start-skilt. Men vi har stadig et problem med, at der efter visse øvelser går hoppebold i den. Den håber jeg, at vi får under kontrol i løbet af sæsonen. Hun må hjertens gerne være ivrig, men komme flyvende i skulderhøjde i et indkald er lidt mere end dommerne vil se :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde lyst til at gå en fuld bane. Så det var det det blev til. Videoen er blevet lidt lang og ret kedelig :lol: men til de der gider, så er der lidt film. Først Karla (kiks som belønning) - der er lever i madskålen i det fristende ottetal og den plejer at være vores downfall hver gang den er med. Men idag så hun det slet ikke. Så er det Johnas tur, lidt uretfærdigt, for hun har aldrig prøvet hverken "send frem til kegle" eller "twist" før, men det gik riiiiimeligt. Og til sidst er der Karla igen. Denne gang med en bold som belønning. Bemærk hvad det gør ved hoppeboldseffekten! (hvis I når så langt altså :lol: )

 

[video=youtube_share;7p1KQULqwi8]

 

Youtube er stadig ved at uploade, men den burde komme på det link der i løbet af det næste minutstid eller deromkring

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes, at jeg kan genkende den der hoppebold :mrgreen:

Min udgave er bare gul.

 

Hvorfor går du ud til keglen og henter hende?

 

Fordi jeg havde glemt at man normalt ville efterfølge et sådan skilt med et indkald :lol: egentlig ville jeg bare tjekk om jeg kunne lave to send frem i træk - den ene til kegle og den anden til felt - uden at det skabte forvirring. Johna blev for irret og kunne ikke feltet ( selvom vi sjovt nok har trænet den i denne uge - dog kun inde i stuen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt så stor forskel der er på bold og kiks for Karla. Men hvis der ikke skal andet til for at undgå hoppebolden, er det da nemt.

 

 

Jeg er så småt begyndt at træne Lulu. Mest bare som tidsfordriv og fordi hun er teenage-træls (håber i hvert fald det er teenage-træls). Hun er sjov at arbejde med. Når jeg nu mest træner agility med hende, glemmer jeg lidt hvor kvik hun egentlig er. Hun har lige lært at give pote, og det er så skønt at hun ikke bliver frustreret, selvom de første 10 forsøg med at tilbyde adfærd ikke udløser godbid.

Hun er dog meget vims, og bryder sig ikke om at være helt tæt på. Og plads er skæv med skæv på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi og jeg har jo slet ikke holdt pause. Vi har været igang hele vinteren. I lørdags havde vi en rigtig fed omgang træning, hvor min lille røver bare var så fin. Lige nu er jeg så bare ikke sikker på hvornår vi kan komme til træning igen, jeg får ny træner når vi starter på pladsen igen. Desværre så er det lidt sent på dagen. Jeg vil nok først være hjemme omkring ti, og det er lidt noget skidt når man skal op klokken 04:30 for at tage på arbejde en time senere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Trænede både lidt rally og lidt Ag i dag:-D

Men vi har lidt issues med sidestep til venstre.

Vi kan lave den når vi står stille. Men når jeg går med ham og han er på plads, er det som om han ikke rigtigt kan regne ud hvad jeg vil have ham til. Og han bliver forskrækket når venstre ben begynder at bevæge sig mod ham, selvom jeg har givet kommando og signal, som ellers sidder på rygraden, når vi står stille.

Er der nogen der har en ide til hvorledes jeg kan knække koden og lære ham det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...