Hop til indhold

Japansk spids/ Dansk Spids


vincent
 Share

Recommended Posts

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg købte en Japansk Spids for 3 år siden. Kendte ikke nogen der havde en, havde kun set billeder og læst mig til oplysninger omkring den.Vi kørte til Jylland og hentede den. Jeg syntes godt nok at forældrene var store, men fik at vide at der også fandtes japanske spids der var store. Hun er en smuk og dejlig hund med roligt temperament. Når jeg møder andre hundeejere spørger de altid om hun er samojede spids.Hun er 43 cm. til skulder og vejer 15 kg. Nu har min veninde fået en med stamtavle og jeg kan nu se at min er stor. Hun kunne godt ligne en mellemting mellem en Dansk spids og japansk spids. Nu har hun fået hvalpe med en ægte Japansk spids, men jeg føler jo lidt at det er snyd at sælge dem som japansk spids. Har kontaktet sælgeren igen og hun siger at begge forældre er Jp. de er bare købt store. Jeg er meget i tvivl om hvilken pris jeg skal sætte på de hvalpe og hvad jeg skal oplyse til hvalpe købere. Jeg kan jo ikke sige at moderen er blanding og i så fald af hvad!! Er der nogen her der kan hjælpe mig? jeg vil jo ikke snyde nogen og ej heller ta for meget for hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok sælge hvalpene som Japansk spids blanding, og oplyse det er ukendte aner....

 

Der er ikke stamtavle på, så jeg ville sælge hvalpene for samme pris som blandingshvalpe/tavle løse hunde nu engang bliver solgt for.... Så mellem 1000 og 3500 kr måske... ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...

Kære Vincent

Jeg ved ikke, om dette er det rigtige forum til denne henvendelse, men det lyder til, at din hund har præcis det min kone og jeg leder efter i en hund, så hvis der kommer kuld, der har gener fra en stor japansk spids eller dansk/japansk spids-blanding i fremtiden, så vil vi meget gerne høre fra dig, uanset hvad du ender med at kalde dem :)

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

23 timer siden, Lederstadig skrev:

Kære Vincent

Jeg ved ikke, om dette er det rigtige forum til denne henvendelse, men det lyder til, at din hund har præcis det min kone og jeg leder efter i en hund, så hvis der kommer kuld, der har gener fra en stor japansk spids eller dansk/japansk spids-blanding i fremtiden, så vil vi meget gerne høre fra dig, uanset hvad du ender med at kalde dem :)

 

 

Vær obs på alderen på tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...