Hop til indhold

Dårlige hofter


Sitto
 Share

Recommended Posts

jeg ville også foreslå guld behandling. Det vil min dyrlæge gerne gøre ved mysla og hun må have mere sldigigt end ayo.. Min dyrlæge har så også en efteruddannelse i det.

 

En engelsk bulldog jeg kender har lige fåret lagt guld ind i hoften og det hjalp hende meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har ikke talt om guld overhovedet? Men måske er det kun visse ting man kan bruge det ved.

Dyrlægen mener ikke det vil hjælpe væsentlig at operere, vidst nok pga slidgigten? Opfangede ikke lige aaaalt han sagde den dag, var lidt chokeret :genert:

 

Noget helt andet er - jeg tror ikke jeg vil sende Ayo igennem en operation. Med Liva tvivlede jeg ikke ét sekund, da hun skulle opereres for patella - fordi hun er så rolig og afslappet en hund ala "jeg er her bare, og hvis du bare gider nusse mig, så er hele min verden perfekt"-agtig. Meget nem at holde i ro efter operationen!

 

Ayo hun er en krudtugle, der skal ske noget og når hun bevæger sig er det med 200km/t indimellem hvis man ikke beder hende geare ned. Vi fik hende jo steriliseret i efteråret, og vi havde fri alle ti dage indtil stingene skulle ud - og alligevel lykkedes det hende at rykke 2 ud af 3 sting, ikke ved at bide eller slikke i dem - men simpelthen fordi at hvis man vendte hende ryggen så meget som to sekunder så fòr hun rundt, rullede vildt rundt i sin kurv mm. Hun er umulig at holde i ro! Jeg tror ikke operationen vil kunne lykkes ordentlig - og jeg tror det vil blive et rent helved for hende med ro-perioden efter. Med Liva gik der jo et halvt års tid inden hun var tilbage på normalniveau igen. Det tror jeg aldrig Ayo ville kunne acceptere.. :-/

 

Men bliver det væsentlig forværret eller de tiltag vi gør nu, ikke virker, så skal det selvfølgelig undersøges nøje. Men umiddelbart tror jeg virkelig det ville være synd for hende at skulle gennemgå en operation :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok en hurtig Google søgning får mig umiddelbart til at tænke at guld operation ikke er en særlig stor ting - er det rigtigt?! :-D Indrømmer blankt at jeg ikke har undersøgt det, da vi som sagt slet ikke har snakket om det - endnu. Har bare altid været noget loren ved at skulle lade Ayo gennemgå større operationer, da jeg tror det vil være et helved for hende - sådan lige umiddelbart. Men det kan være guld operation slet ikke er som jeg troede det var?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Guld lægges ind ved en kikkertoperation, og hunden skal holdes i ro et par dage. Jeg ved at Randers Dyrehospital gør en del i det. Ring og hør hvad det koster i tid og penge - det skader jo ikke:-)

Ja det kan jeg ligesom fornemme - ej jeg har hele tiden troet det var et stort indgreb. Pinligt!

Nå, men det vil jeg undersøge så :5up: nu får hun lige en chance med laser, fys mm - men kan lige så godt undersøge det, så vi er forberedte hvis det skal være, så. Tak! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg ved også kun af at det faktisk er et ret lille indgreb, og jo gerne skulle virke ret hurtigt. Men vi har heller ikke fået det foreslået så jeg ved ikke helt :vedikke:

 

Men vi gør jo også ligesom dig - Motor skal også have det der canhalløj, men måtte ikke få det mens han var på smertestillende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok en hurtig Google søgning får mig umiddelbart til at tænke at guld operation ikke er en særlig stor ting - er det rigtigt?! :-D Indrømmer blankt at jeg ikke har undersøgt det, da vi som sagt slet ikke har snakket om det - endnu. Har bare altid været noget loren ved at skulle lade Ayo gennemgå større operationer, da jeg tror det vil være et helved for hende - sådan lige umiddelbart. Men det kan være guld operation slet ikke er som jeg troede det var?!

 

Jeg troede også de var meget større end det er, men det er ingenting! De barberer bare runt om leddet og så lægges guld stykkerne ind med kanyle og hunden er oppe at gå med det samme, så slet ikke som en operation af feks et knæ. Det er jo fasktisk slet ikke en operation, da de jo bare lægger guld ind.

 

Min dyrlæge kom md et prisoverslag på omking 5000 for begge myslas hofter dengang. Desværre penge der er gået til nogetmere akut hver gang jeg har fået dem sparet sammen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg ved også kun af at det faktisk er et ret lille indgreb, og jo gerne skulle virke ret hurtigt. Men vi har heller ikke fået det foreslået så jeg ved ikke helt :vedikke:

 

Men vi gør jo også ligesom dig - Motor skal også have det der canhalløj, men måtte ikke få det mens han var på smertestillende.

Jeg skal derover igen imorgen med Ayo, så vil jeg da lige prøve at spørge ind til hvorfor han umiddelbart ikke hælder til operation. Men altså det kan jo også være det ikke er nødvendigt. Vi er jo kun lige startet op med alle de her tiltag - det skal jo lige have en chance for at indfinde sin virkning hos hende. Dyrlæge+fys virker umiddelbart meget optimistisk omkring det! Især med laseren - den har de virkelig gode erfaringer med.

 

Og generelt set ER hun jo glad og aktiv. Men der er dage hvor hun nok har været for belastet dagen for inden, og derfor reagere på det. Men det har vi jo slet ikke været obs før, fordi vi ikke vidste hun havde dårlige hofter jo - nu kan vi jo også selv hjælpe med at skåne hende og sige stop, når vi mener det er nok. Vi lærer jo nok ret hurtig hendes grænser at kende. Og hun eeeeelsker at komme op på armen og sidde når vi går ture, så det er intet problem. :lol:

 

Men umiddelbart mener dyrlæge+fys at hun burde kunne være frisk og leve et ok smertefrit liv i mange år med jævnlig laser, massage/fys, kosttilskud, lidt hensyn og evt periodevis smertestillende (fx i den kolde tid, pga slidgigten) - men derfor vil jeg stadig undersøge guld operationen, så jeg ved hvad det er og sådan, så er man da forberedt og kender sine muligheder - hvis nu. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber virkelig, I får det under kontrol,så hun ikke har ondt :x: :ae:

 

 

dækker en sygeforsikring egentlig guldoperation?

Nix :rolleyes: So far har vi brugt 9000kr på hendes hofter. Forsikringen dækker ikke. Hvorfor er det lige at vores hunde skal fejle de ting forsikringen IKKE dækker?? :lol::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix :rolleyes: So far har vi brugt 9000kr på hendes hofter. Forsikringen dækker ikke. Hvorfor er det lige at vores hunde skal fejle de ting forsikringen IKKE dækker?? :lol::stupid:

 

hvordan kan det være, at det ikke er dækket? Hofteproblemer. Fordi det ikke er en skade, eller "bare" policen?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan kan det være, at det ikke er dækket? Hofteproblemer. Fordi det ikke er en skade, eller "bare" policen?

Fordi det ikke er en skade, men medfødt. Ligesom med patella - den dækkede de heller ikke på Liva. Så skulle hun være konstateret fri for det som 1årig fx, og hvis det så blev konstateret som 2årig efter en pludselig skade - så ville de dække, fordi det så ikke var medfødt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår var Ayo igen til laser og fys. Hun er ved at være rigtig god til det :-) i starten skulle hun godt nok lige overtales til waterwalk'en, men nu går hun bare derudaf :5up: og finder sig tålmodigt i både laseren og hendes flotte briller :lol: og så blev hun mærket igennem igen og løsnet lidt op hist og pist. Vi skal afsted igen på fredag.

 

Men tror umiddelbar laseren er god for hende. Hun bliver sådan heeeelt afslappet, rolig og tilpas under behandlingerne når den lige har været på hende et lille stykke tid. Så tænker det må være fordi det er rart og smertelindre?

 

Er begyndt at trappe hende ud af den smertestillende lige så stille - for at se hvordan hun så reagere på dét. Dosis er blevet sat ned over de sidste to dage - og det har der ikke været nogen umiddelbar reaktion på i hvert fald. :5up: Har ikke haft hverken bid efter hofterne, piben eller lav tolerance overfor de andre hunde - der har intet været at bemærke. :hjerte:

 

 

Lydfølsomheden en er umiddelbar stadig den samme - men tænker umiddelbar det også er en ting der kommer til at tage lang tid at bryde igen? Vi prøver dog at undgå de situationer hvor vi ved hun synes det er mest træls - fx tallerken sat på gulvet, karabinhage der rammer gulvet mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og mht guldoperation, så er det ikke noget de gør i hos vores dyrlæge. Nok derfor han ikke har nævnt noget om det. Men bliver det nødvendigt, så må vi jo søge andetsteds til dét. Nu skal alt det her laser, fys, kosttilskud mm dog have en chance - kan vi undgå operation og fremmedlegemer i kroppen på hende, så vil jeg da helst det! Men bliver det nødvendigt, så vil jeg heller ikke tøve med at få det gjort - nu jeg ved det slet ikke er så stort et indgreb som jeg troede :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...