Hop til indhold

Halbånd, line, sele? til hvalpen - hjælp!


Idajnsn
 Share

Recommended Posts

Tak for tippet Ulla, det skal jeg huske!

 

Og nå ja selvfølgelig skal han have en speciel spor-sele - det havde jeg slet ikke tænkt på.

 

ihvertfald så bliver hans sporsele jo en anden end den han får nu, som hvalp. Så du har lidt tid til at fundere over hvilket tøj der går til hvilken aktivitet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt :-D

 

Da jeg var lille synes jeg er sweisshunde og sweissfører var de sejeste mennesker i verden og jeg ville helt vildt gerne være sweissfører når jeg blev stor. Så flyttede jeg til byen og tænkte at nu kunne jeg kun have små hunde, for store hunde kunne man da ikke have i byen. Det er jeg så efter megen overvejelse (der tog ca. 2 år) kommet frem til at det kan jeg godt. Det krævede selvfølgelig lidt mere - eksempelvis var det et krav at jeg fandt en stuelejlighed, da jeg ikke har styrken til at bære en golden op på 3. sal, så nu kan jeg endelig få en hund at gå til sporprøver med. Sweissfører bliver jeg ikke, da jeg hverken har jagttegn eller bil, men med sporprøver lugter det da lidt derhen ad ;)

 

Men nøj hvor jeg bare glæder mig - efter 9 års venten på det rette tidspunkt får jeg endelig min egen hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-)

Det er rigtigt

 

Da jeg var lille synes jeg er sweisshunde og sweissfører var de sejeste mennesker i verden og jeg ville helt vildt gerne være sweissfører når jeg blev stor. Så flyttede jeg til byen og tænkte at nu kunne jeg kun have små hunde, for store hunde kunne man da ikke have i byen. Det er jeg så efter megen overvejelse (der tog ca. 2 år) kommet frem til at det kan jeg godt. Det krævede selvfølgelig lidt mere - eksempelvis var det et krav at jeg fandt en stuelejlighed, da jeg ikke har styrken til at bære en golden op på 3. sal, så nu kan jeg endelig få en hund at gå til sporprøver med. Sweissfører bliver jeg ikke, da jeg hverken har jagttegn eller bil, men med sporprøver lugter det da lidt derhen ad ;)

 

Men nøj hvor jeg bare glæder mig - efter 9 års venten på det rette tidspunkt får jeg endelig min egen hund :lun:

 

Jeg er en af dem der er bidt af næsearbejdet :-) Min hund og jeg er vilde med at gå spor og lave feltsøg, og vi gør det alle mulige steder og hele året rundt uanset vejret. Jeg håber for dig, at du vil opleve den samme glæde i samarbejdet med din hund og dens næse!

 

Held og lykke med projektet :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh lige et lavpraktisk spørgsmål jeg kom til at tænke på idag.

 

Halsbånd og line køber jeg inden jeg henter hvalpen (tænker det kan jeg godt købe på nettet så længe jeg kender hvalpens mål), men når jeg skal købe sele tænker jeg at han skal ud og prøve hvad der sidder godt på ham. Heldigvis åbner der i denne uge en Maxizoo ikke langt fra mig her i Valby, men kan jeg godt slæbe ham derhen en af de første dage hvis ellers han ellers virker cool nok med det hele (og ikke mindst cykeltraileren, som han ret hurtigt skal vænne sig til, da det er vores primære transportmiddel)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok tage de første dage til at udelukkende bonde med hinanden og opleve nærområdet og blive rigtig fortrolig med hjemmet. Lad ham hygge i cykeltraileren nogle gange inden du kører afsted med ham og de første ture bare rundt om blokken/huset - 2-3 minutter, imens du snakker blidt til ham og han har et velkendt tæppe og legetøj hos sig derinde. De seler jeg linkede, bruger vores labrador-hvalpe størrelse s, som knapt passer længere når de flytter hjemmefra, så du kunne jo købe både en størrelse s og en størrelse m - det er ialt ca. 100 kroner og ikke den store udskrivning. Er han ikke vant til sele, kan det blive overvældende for ham alene at skulle prøve den, idet mange hunde ser en sele som noget ubehageligt i starten og at skulle gøre det i en stor butik med mange mennesker, kan blive meget stressende for ham. Måske er han cool med det hele - det vurderer du selv jo. Men den første tur dertil kunne så i stedet være for at udvælge et sjovt legetøj eller whatever og så spar pengene til en dyr sele, til han er færdigudvokset :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt :-D

 

Da jeg var lille synes jeg er sweisshunde og sweissfører var de sejeste mennesker i verden og jeg ville helt vildt gerne være sweissfører når jeg blev stor. Så flyttede jeg til byen og tænkte at nu kunne jeg kun have små hunde, for store hunde kunne man da ikke have i byen. Det er jeg så efter megen overvejelse (der tog ca. 2 år) kommet frem til at det kan jeg godt. Det krævede selvfølgelig lidt mere - eksempelvis var det et krav at jeg fandt en stuelejlighed, da jeg ikke har styrken til at bære en golden op på 3. sal, så nu kan jeg endelig få en hund at gå til sporprøver med. Sweissfører bliver jeg ikke, da jeg hverken har jagttegn eller bil, men med sporprøver lugter det da lidt derhen ad ;)

 

Men nøj hvor jeg bare glæder mig - efter 9 års venten på det rette tidspunkt får jeg endelig min egen hund :lun:

nu ved jeg ikke liiiiige hvad du mener med små hunde - men jeg bor på 4.sal (med elevator ) med 2 hunde på hver ca. 25 - 28 kg.´s klassen , så det kan godt lade sig gøre.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Anne-Lise, det var nu heller ikke fordi jeg tænker det ikke kan lade sig gøre, men jeg tænke på hvad der kunne lade sig gøre med min armstyrke og hvis man nu fandt et sted uden elevator ;)

 

Men da jeg for alvor begyndte at researche hund, der var min klare holdning at jeg ikke kunne magte en stor hund i byen, men heldigvis kom jeg da på andre tanker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, hvor spændende!! Det er så sjovt at følge dem lige fra fødslen. Og selvom det er en mundfuld i starten, så er det det hele og mere værd i længden - intet er bedre end hvalpeånde og hvalpekys <3

 

Ja, jeg plejer at sige, at mine tæver er sat til den og den dato - om det er korrekt er jeg faktisk ikke klar over, men folk ved jo hvad man mener :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi ja, det tror jeg godt at du kan sammenligne med :) Vores hvalpekøbere har som regel også købt både hele og halve dyrebutikker, 3 forskellige halsbånd, snore, seler, et bjerg af legetøj og andet godt man måske kunne få brug for. Det glæder mig altid at se, for det betyder for mig, at vi har udvalgt de rigtige, når de glæder sig så meget og det tyder på, at vores hvalpe vil blive et elsket familiemedlem. Du kan snakke med din opdrætter om, om hvad hun sender med din hvalp hjem, når du henter ham - vi sender altid en ret stor hvalpepakke med, med blandt andet et tæppe og et stykke vet bed, der er gnedet rundt på alle hvalpe, på os og på deres far og ekstra meget på mor, så de har en tryg duft med sig. Hvis de ikke gør det, kunne det være en idé, at du selv købte et tæppe, som de kunne gøre det med, som du så får med ham hjem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Detmed tryghedstæppet er lidt sjovt... Jeg har gjort det med begge mine. Sovet med et tæppe herhjemme og afleveret det hos opdrætter, så hvalpene kendte min lugt og når jeg fik det tilbage var mors duft på det.

 

ingen af mine har været interesseret i det eller haft brug for det når de kom hjem... Ingen af dem har sovet på det og haft speciel fokus på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Detmed tryghedstæppet er lidt sjovt... Jeg har gjort det med begge mine. Sovet med et tæppe herhjemme og afleveret det hos opdrætter, så hvalpene kendte min lugt og når jeg fik det tilbage var mors duft på det.

 

ingen af mine har været interesseret i det eller haft brug for det når de kom hjem... Ingen af dem har sovet på det og haft speciel fokus på det.

 

Jeg afleverede bur og 2 stykker tøj til opdrætter 14 dage før vi hentede Dorit hjem. Buret var i øvrigt til stor fornøjelse for alle hvalpe:mrgreen: De 2 stykker tøj har ligget i hendes kurv siden vi fik hende hjem, og de har været en slags sutteklud for hende. Nu er de bare ulækre, og skal vist snart smides ud:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ville så heller ikke synes at det var en god idé, at vores hvalpekøberes duft var på deres tæppe - de fleste har jo været på besøg 3-4 gange i de 8 uger, så hvalpene kender jo godt deres nye ejere. Vores hvalpe har i hvert fald haft stor fornøjelse af deres tæpper med dufte hjemmefra, som de nye ejere plejer at lægge på deres soveplads i hjemmet

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge opdrætters hjemmeside så giver hun et tæppe med som lugter af mor og søskende. Havde nemlig tænkt at hvis ikke det fulgte med så ville jeg selv aflevere et tæppe. Om han så vil være interesseret i det er selvfølgelig en anden sag, men det kan i hvertfald ikke skade at ligge det ned i hans kurv :)

Jeg kan ikke se at der følger andet med hvalpen (ud over sunhedsbog, stamtavle osv. selvfølgelig), men tænker det er fint nok - jeg vil jo selv ud og shoppe amok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...