Hop til indhold

DKK's trænertræf i weekenden


Recommended Posts

DKK afholder trænertræf i weekenden - er der nogen herinde der skal med..?? Jeg skal, og glæder mig til det! Ved at flere HF'ere er DKK-instruktører, og har da genkendt et par navne på deltagerlisten - men er der flere der skal med, hvor jeg bare ikke kender jeres "rigtige navne"..?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej, det har jeg set, og det er jeg jo meget skuffet over... :cry: Det havde ellers været pissesjovt!!

 

 

Ret beset passer det mig fint. Det havde sikkert været fint, men jeg har bare minus overskud til andet end at prøve at passe mit arbejde pt efter at jeg er kommet igang igen. Så det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret beset passer det mig fint. Det havde sikkert været fint, men jeg har bare minus overskud til andet end at prøve at passe mit arbejde pt efter at jeg er kommet igang igen. Så det er ok.

Ja, selvfølgelig, det forstår jeg. Men det havde nu været pissesjovt, hvis du havde været helt fit for fight og med overskud! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer. Kan ikke bidrage med en skid fornuftigt. Er jo kun lige begyndt som træneraspirant/føl/you-name-it.

Men regner med at suge til mig som en svamp og lære en masse af jer kloge mennesker.

 

Glæder mig til at hilse på dig Korvis :-D

 

Iiiih, hvor hyggeligt! Ved jo ikke hvad du hedder IRL, så vi må vel prøve at genkende hinanden på hundene! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer - skal på færtdiskrimination (som jeg virkelig ikke gider!!) HTM og Siv Svendsen (som reelt set er det eneste jeg kommer for). Overvejer om man kan snige sig på et forkert hold og holde lav profil.... :hmm:

Skal vist generelt holde lav profil for har lidt mere end 1 hund med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun moster med for hyggens skyld. Så hvis du ser en meget lille shih tzu med MEGET logrende hale, så er det mig.

Mit brugernavn herinde er mit efternavn, så jeg er ikke så svær at finde på listerne alligevel ;-)

 

Du kan altså også godt låne Carla med hvis du vil! Jeg smider bare hende i bilen også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fået et hold der umiddelbart ikke har nogen som helst relevans for mig som agilityinstruktør - "træn med 2 hunde"... Lidt surt at man ikke har lagt det sådan at agilityinstruktørerne kunne få alle de 3 agilityrelaterede kurser, når der for én gangs skyld er noget for os!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fået et hold der umiddelbart ikke har nogen som helst relevans for mig som agilityinstruktør - "træn med 2 hunde"... Lidt surt at man ikke har lagt det sådan at agilityinstruktørerne kunne få alle de 3 agilityrelaterede kurser, når der for én gangs skyld er noget for os!

 

Nemlig - det synes jeg også er lidt åndet. Det er jo tænkt som efteruddannelse og efteruddannelse i en helt anden sport giver ikke helt så god mening. Nå, men så skal du vel have en hund mere snart :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig - det synes jeg også er lidt åndet. Det er jo tænkt som efteruddannelse og efteruddannelse i en helt anden sport giver ikke helt så god mening. Nå, men så skal du vel have en hund mere snart :blink:

He he, næ ikke foreløbig! Det passer mig fint med kun én hund lige nu! Synes i alt det er et virkelig flot tilbud, men det har åbenbart været et for stort og svært puslespil at få lagt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri: Tror du Carla vil træne med mig?

Det ville da være en drøm at 'lege' med en træningsivrig hund, efter Boris stunt i weekenden.

 

Jada - hun er overhovedet ikke kræsen med hvem hun træner med! Altså i modsætning til borderne så arbejder hun jo målrettet for belønning - så er det faktisk underordnet hvem der giver den (illoyale bæst). Kan sagtens tage hende med - der er ikke lagt planer for hende, hun skal bare blive hjemme ved Troels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke Jarnved der holder det? Glæder mig faktisk til lige at høre lidt om det, for jeg synes det lyder virkelig åndet. Skal den ene være i ro, eller skal hundene lave tricks sammen eller hvordan?

 

Mit agilityføl er også endt på den. Men da jeg spurgte hende hvad det handlede om vidste hun det ikke... Hvis det handler om at den ene træner impulskontrol (bliv i ro hvor du er) mens den anden arbejder, kan det måske være meget relevant? Hvis det er tricks på samme tid, så gør jeg det såmænd af og til med mine egne, men det er jo bare fjolleri og ikke noget man rigtigt kan bruge til noget... (især ikke hjemme ved mig, da Karlas arbejdsiver jo langt overstiger Johnas, så alle hendes tricks bliver gerne lavet oveni Johna i sådan en "se mig, se mig MEST mor!" ting :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit agilityføl er også endt på den. Men da jeg spurgte hende hvad det handlede om vidste hun det ikke... Hvis det handler om at den ene træner impulskontrol (bliv i ro hvor du er) mens den anden arbejder, kan det måske være meget relevant? Hvis det er tricks på samme tid, så gør jeg det såmænd af og til med mine egne, men det er jo bare fjolleri og ikke noget man rigtigt kan bruge til noget... (især ikke hjemme ved mig, da Karlas arbejdsiver jo langt overstiger Johnas, så alle hendes tricks bliver gerne lavet oveni Johna i sådan en "se mig, se mig MEST mor!" ting :lol:

 

Arh okay - det er måske lidt relevant hvis det er sådan, men altså også lidt åndet. Tænker at langt de fleste hunde helt uproblematisk kan lære at være dækket af mens en anden hund træner. Eller også har jeg bare været heldig at det aldrig har været et problem for mig. Når man har flere hunde synes jeg det er lidt et krav at de kan det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh okay - det er måske lidt relevant hvis det er sådan, men altså også lidt åndet. Tænker at langt de fleste hunde helt uproblematisk kan lære at være dækket af mens en anden hund træner. Eller også har jeg bare været heldig at det aldrig har været et problem for mig. Når man har flere hunde synes jeg det er lidt et krav at de kan det.

 

Ja, det virker ikke umiddelbart som noget man burde lave et længere kursus i. Mere som basislydighed? Når det er sagt, så har Karla stadig svært ved det hvis Johna og jeg har det "lidt for sjovt" ;-) Men det skyldes jo mere en doven træner og er nok ikke noget jeg ville bruge tid på at tage på kursus i :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det virker ikke umiddelbart som noget man burde lave et længere kursus i. Mere som basislydighed? Når det er sagt, så har Karla stadig svært ved det hvis Johna og jeg har det "lidt for sjovt" ;-) Men det skyldes jo mere en doven træner og er nok ikke noget jeg ville bruge tid på at tage på kursus i :lol:

 

Mine kan ikke gå i snor - af præcis samme årsag som du beskriver. Doven træner - ikke noget jeg gider gå på kursus i :-D Af uransaglige årsager synes jeg det er 100 gange lettere at lære at kontrollere dem 100% uden snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du skal prøve at lave lidt film af jeres dobbelttricks - det lyder ret underholdende :-D

 

Det må jeg prøve en dag. Gør det ikke ret tit, for det er lidt synd for Johna, for Karla ser OVERHOVEDET ikke hvor hun placerer sig. Hun har KUN øje på mig og så må hun jo bare trampe på det (eller den) der er i vejen :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke Jarnved der holder det? Glæder mig faktisk til lige at høre lidt om det, for jeg synes det lyder virkelig åndet. Skal den ene være i ro, eller skal hundene lave tricks sammen eller hvordan?

Jo, Jarnved. Aner ikke hvad det går ud på?! :vedikke: Tænker at det eneste interessante er at se Jarnved in action...

 

Det der træn med to hunde. Jeg tænkte, at det kan virkelig ramme smalt ift hvem der kan have udbytte af det.. så det bliver Interressant, hvad det overhovedet indeholder.

Meget smalt, tænker jeg også!

 

Mit agilityføl er også endt på den. Men da jeg spurgte hende hvad det handlede om vidste hun det ikke... Hvis det handler om at den ene træner impulskontrol (bliv i ro hvor du er) mens den anden arbejder, kan det måske være meget relevant? Hvis det er tricks på samme tid, så gør jeg det såmænd af og til med mine egne, men det er jo bare fjolleri og ikke noget man rigtigt kan bruge til noget... (især ikke hjemme ved mig, da Karlas arbejdsiver jo langt overstiger Johnas, så alle hendes tricks bliver gerne lavet oveni Johna i sådan en "se mig, se mig MEST mor!" ting :lol:

 

Arh okay - det er måske lidt relevant hvis det er sådan, men altså også lidt åndet. Tænker at langt de fleste hunde helt uproblematisk kan lære at være dækket af mens en anden hund træner. Eller også har jeg bare været heldig at det aldrig har været et problem for mig. Når man har flere hunde synes jeg det er lidt et krav at de kan det.

 

Ja, det virker ikke umiddelbart som noget man burde lave et længere kursus i. Mere som basislydighed? Når det er sagt, så har Karla stadig svært ved det hvis Johna og jeg har det "lidt for sjovt" ;-) Men det skyldes jo mere en doven træner og er nok ikke noget jeg ville bruge tid på at tage på kursus i :lol:

Sådan som jeg opfatter hele det trænertræf, så er det ment som en form for efteruddannelse - altså relateret til det vi underviser i. Og at lære at træne med to hunde ser jeg ikke som noget der indgår i et agilitykursus?! Vist, det er noget alle kan få brug for - hvis man altså har to hunde - men har ikke noget med agilitytræning at gøre. De hunde der ikke er i gang på agilitybanen hos os, er ALTID bundet af/sat i bur eller bil/holdt af ejer eller anden.

 

Yes!! Det kan betale sig at være lidt pushy. Har fået en plads på Siv Svendsen lørdag også. Så nu er det kun Siv og så HTM. Det betyder godt nok lidt mindre træning til hundene, men skidt med det. De kan træne i pauserne.

HVORDAN GJORDE DU DET????!!!!! Jeg vil osse!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...