Hop til indhold

bur til Octavia st.car


nr 49
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig et tillægsspørgsmål...

 

Når nu I installerer alle de fine bure i bilerne - sætter I dem så fast?

 

altså buret...

 

Min tanke er jo at evt. personer i bilen kan blive slået halvt fordærvet af buret ved en ulykke?

 

(hvis man kører frontalt ind i noget med 40 km/t vejer alting 25 gange sin vægt!)

 

jeg kørte engang galt med mandens metal værktøjskasse i bagagerummet på en sedan - og kassen kom næsten igennem ryglænet på bilen - og jeg kørte ca. 40 km/t...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har gitter til stationcar... ingen sele... ingen bur...

 

kan ikke se fidusen i et bur i et 'bur' - så at sige... Når man har en Berner skal buret jo alligevel være ligeså stort som 'bagagerummet' i en stationcar...

 

vi skulle egentlig have købt et bur af nogen, der havde en broholmer - det var seføli for småt nu og desværre for stort til vores bil.

 

tænkte faktisk på dig i den forbindelse for så store bure er der jo ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

vi skulle egentlig have købt et bur af nogen, der havde en broholmer - det var seføli for småt nu og desværre for stort til vores bil.

 

tænkte faktisk på dig i den forbindelse for så store bure er der jo ikke....

 

ja jeg spilder ikke penge på det (men sikkert på meget andet..)

 

men min spørgsmål omkring fastgøring af robuste bure (bure i det hele taget) er nu reelt nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg spørger om er, om du er kørt galt med hund i buret:vedikke:

 

Jeg skriver at jeg vil foretrække at min hund bliver dræbt på stedet, fremfor at blive mast eller spiddet i et magert bur. Du svarer at det fungerer, og henviser til noget med strøm i bilen, men det har jo ikke noget med sikkerhed at gøre.

 

Nej, og det gør jeg forhåbentlig heller ikke, en gang uden hund var rigeligt..

jeg ved ikke om jeg foretrækker at min hund bliver spiddet, skudt i stykker af airbaggen eller ryger ud af vinduet.. ingen af delene faktisk..

 

Buret fungere til det det er beregnet til - at rumme en, nogle gange to hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig et tillægsspørgsmål...

 

Når nu I installerer alle de fine bure i bilerne - sætter I dem så fast?

 

altså buret...

 

Min tanke er jo at evt. personer i bilen kan blive slået halvt fordærvet af buret ved en ulykke?

 

(hvis man kører frontalt ind i noget med 40 km/t vejer alting 25 gange sin vægt!)

 

jeg kørte engang galt med mandens metal værktøjskasse i bagagerummet på en sedan - og kassen kom næsten igennem ryglænet på bilen - og jeg kørte ca. 40 km/t...

 

Vores bure er spændt fast. Vi har en varevogn uden bagsæder, og vi (eller mest kæresten) har monteret en plade så burene er spændt fast på den bag passagersædet. Den store kan ikke være i bur, så hun er lukket inde bag de andre bure (som står oven på hinanden), pladen mod bagagerummet og plexiglas mod forsædet. For er helt enig, et ikke fastspændt bur er vel egentlig farligere end hund uden bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bur er nu mest købt aht maximal comfort for en eller 2 hunde, samt at snavs ikke breder sig over hele bilen hurtigt.

 

Jeg ved ikke hvad det vejer men jeg løfter det da ud og ind alene. Har så et par bukke stående inders i carporten som jeg lige kan sætte det på..

 

test42.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

der er fastgøringsdimser i vores bil, så jeg ville gøre det.

 

er der nogen, der bruger løsningen gitter og sele til hund? hvordan er sikkerheden ved selen - både for hunden og de firbenede ved et evt sammenstød?

 

Man kan købe crashtestede seler til hunde. Men idet de ikke har en løber på, som vores sikkerhedsseler, så risikerer hunde at få knust brystbenet ved et hårdt sammenstød. Lige som vi risikere brækkede kraveben.

 

Jeg ved sgu ikke hvad der sikkerhedsmæssigt er bedst, men en sele er da uden tvivl billigst og nemmest:-)

 

Nej, og det gør jeg forhåbentlig heller ikke, en gang uden hund var rigeligt..

jeg ved ikke om jeg foretrækker at min hund bliver spiddet, skudt i stykker af airbaggen eller ryger ud af vinduet.. ingen af delene faktisk..

 

Buret fungere til det det er beregnet til - at rumme en, nogle gange to hunde..

 

Ja, til opbevaring, men der er ingen SIKKERHED i buret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan købe crashtestede seler til hunde. Men idet de ikke har en løber på, som vores sikkerhedsseler, så risikerer hunde at få knust brystbenet ved et hårdt sammenstød. Lige som vi risikere brækkede kraveben.

 

Jeg ved sgu ikke hvad der sikkerhedsmæssigt er bedst, men en sele er da uden tvivl billigst og nemmest:-)

 

 

 

Ja, til opbevaring, men der er ingen SIKKERHED i buret.

 

og det har jeg da heller ikke påstået at der er?

 

 

 

men altså.. nok om det..

 

Til trådstarter, hvis jeres Octavia er samme model som mine forældres, så skulle i måske overveje gitter, netop fordi bagsmækken er elektronisk også vil man jo ikke kunne få hunden ud hvis den løber tør for strøm, jeg syntes ihvert fald at det var lidt ubehageligt da Flipsen blev låst inde, selvom at vejret var ok, men det ville være rigtig træls en dag som i dag :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan et mageret bur til min bil, et så det en af de eneste bure der kan gå ind bag bilen som er stor nok til hundebassen, to så sikre det at jeg ikke får en flyvende hund i nakken hvis uheldet skulle være ude.

 

så der en der skriver de ikke kan se fordelen ved buret og hvorfor de ikke bare kan være bag i uden bur.

det kunne han som sagtens og så bare med et gitter op, men her i sommer halvåret hvor han sidder i bilen til konkurrencer og træning (før og efter) så skal han ikke sidde i en lukket varm bil, der har jeg behov for at kunne åbne så meget op i bilen som muligt, og det kan jeg når han sidder i et bur og ikke kan komme ud :)

 

 

vi skal ud og have ny bil, jeg har helt med vilje valgt de biler fra med høje læssekanter, for helt at undgå dem skal man op i modeo/passat størrelse, og det kan økonomisk ikke hænge sammen for os bare i brændstof.

 

så jeg har valgt at vi skal have en ford focus fordi den har en næsten ikke eksisterende læssekant :)

så er drømmen et crashtestet hundebur, og har haft kig på artfex hundebur :)

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.dogshop.dk/shop/artfex-hundegitter-model-6977p.html

 

Jeg har dette her hvor begge mine labber kan være har dog ikke skille væggen da de gerne vil sidde i samme rum ;-) er meget glad for det men det er jo til biler uden læssekant hmm det er fastgjort i bunden af bilen så det er ikke lige noget vi tager ud og ind.

 

det ser ud til at være et helt andet slags bur - kigger lige på det

 

tidligere har vi haft gitter men når vi er til træning sidder hun jo også i bilen ind imellem og i den her varme (hun lider i forvejen af "svedme") ville det være rart at kunne åbne bagsmækken helt uden at hun hopper ud...

 

er der nogen der kender reglerne i Tyskland mht hunde i bil - en af mine kolleger mener de skal være i bur eller spændt fast?

 

når vi er på hotel ville det også være rart at have buret på værelset til opbevaring af kræet når vi er nede til morgenmaden - selv om hun er rimeligt velopdragen mht at gnaske ting i stykker osv kunne hun jo ved et uheld hive en lampe e.lign. på gulvet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bur er nu mest købt aht maximal comfort for en eller 2 hunde, samt at snavs ikke breder sig over hele bilen hurtigt.

 

Jeg ved ikke hvad det vejer men jeg løfter det da ud og ind alene. Har så et par bukke stående inders i carporten som jeg lige kan sætte det på..

 

test42.jpg

 

kan du huske hvor du har købt det? det ser ok ud mht at åbne lågen

Link til indlæg
Del på andre sites

det ser ud til at være et helt andet slags bur - kigger lige på det

 

tidligere har vi haft gitter men når vi er til træning sidder hun jo også i bilen ind imellem og i den her varme (hun lider i forvejen af "svedme") ville det være rart at kunne åbne bagsmækken helt uden at hun hopper ud...

 

er der nogen der kender reglerne i Tyskland mht hunde i bil - en af mine kolleger mener de skal være i bur eller spændt fast?

 

når vi er på hotel ville det også være rart at have buret på værelset til opbevaring af kræet når vi er nede til morgenmaden - selv om hun er rimeligt velopdragen mht at gnaske ting i stykker osv kunne hun jo ved et uheld hive en lampe e.lign. på gulvet....

 

Har du overvejet, simpelthen bare at smide et stofbur ind bag i bilen -tænker lidt at om hun sidder i stofbur, eller løst i bagagerummet, kan være et fedt ved uheld? For så kan bagklappen jo stadig stå åben og det er nemt at pakke sammen og tage med sig ind og ud af bilen :-D

 

Og ellers er der jo stadig løsningen med gitter og låge ved bagklappen, når nu et fast bur ikke er så praktisk for jer :-)

 

Jeg har ikke selv undersøgt reglerne for Tyskland, men jeg har hørt noget af det samme som dine kollegaer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet, simpelthen bare at smide et stofbur ind bag i bilen -tænker lidt at om hun sidder i stofbur, eller løst i bagagerummet, kan være et fedt ved uheld? For så kan bagklappen jo stadig stå åben og det er nemt at pakke sammen og tage med sig ind og ud af bilen :-D

 

Og ellers er der jo stadig løsningen med gitter og låge ved bagklappen, når nu et fast bur ikke er så praktisk for jer :-)

 

Jeg har ikke selv undersøgt reglerne for Tyskland, men jeg har hørt noget af det samme som dine kollegaer.

 

jo et stof- eller plastikbur har jeg også tænkt på

 

normalt ligger hun helt stille inde under bagsædet - hun er temmelig glad for at køre bil heldigvis :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...