Hop til indhold

Kan man tage en 12 ugers hvalp med i sommerhus?


Ritasmoster
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for et råd.

 

Vi skal hente en lille tæve her om to uger. Det er vores første hund, så vi er jo selvfølgelig ret spændte.

 

Hun bliver 10 uger inden hun kommer hjem til os, og avler har sagt at hun sagtens kan blive til hun er 12 uger. Men så skal hun og moderen passes den sidste uge af naboen, da de tager på ferie.

 

Det synes jeg næsten er synd. Så planen er at få hende hjem og at hun er her sammen med os i 10 dage og så tager vi i sommerhus, tæt på sol, strand og vand.

Men kan man det med sådan en lille fis. Bliver det mon for meget af det gode?

 

Jeg havde tænkt at købe et bur til hende og evt. en hvalpegård hun kan slappe af i ude i haven. Ellers skal hun selvfølgelig med rundt på vores ture. Det bliver ikke nogen aktiv ferie, bare lidt gåture i naturen, besøg ved familie mm.

 

Mvh

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tillykke med jeres hund :-D...hvad race er det ?

 

Det vil jeg sagtens mene, at I kan....dog skal I huske på ikke, at overstimulere hende...hvalpe sover som regel meget og det kan måske blive et problem, hvis hun skal med på ture, tænker også, at man ikke kan gå ret lange ture med en hvalp....

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe i er opmærksomme på som Tullemus siger ikke at overstimulere hende hvilket kan være nemmere sagt end gjort for man vil jo gerne vise sit nye vidunder til hele verden. Så ville jeg personligt ikke have nogle problemer med at tage hende med i sommerhus. Også hvis i har haft hende et par uger så er hun nået at falde til ved jer, og finder ro ved jer. Så mon ikke det skulle kunne lade sig gøre. Men når i tager ud på ture/besøg så sørg for at hun har et "safe" sted, eventuelt et hundebur eller en taske (alt efter hendes størrelse) hvor hun kan få helt ro.

20140208_155648.jpg

Jeg bruger sådan en her, for jeg har også min hund med overalt, den kan klappes sammen så den er nem at transportere rundt. Væn hende dog til den før i tager afsted, så hun ser den som en tryghedszone.

 

Og ellers bare sørg for at alt foregår på hundens præmisser, for alle vil meget gerne nusse og klappe så i har som ejere et ansvar for at sige hvornår nok er nok. Hvis i gør det skal i nok få en super hyggelig tur, med hundehvalp og familie :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke købe en hvalpegård. Udendørs vil den jo ikke være alene alligevel. Hvis det er en lille race- kan ræven desuden tage den. Jeg ville købe buret og lære den af sove det på bløde tæpper og med godbidder. Og sørg for at der ikke ligge el-ledninger og andet , den kan bide i. De er meget nysgerrige i den alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar.

 

Det lyder til at det ikke bliver et problem. Jeg vil også købe sådan en taske der kan foldes sammen og tages med overalt, så hun kan sove derinde. Jeg havde ikke tænkt at hun skulle være selv ude i hvalpegården, men bare imens vi var i haven, så jeg ved hvor jeg har hende;-)

Hun er en lille blanding mellem gravhund (mor) og lhasa apso/bichon havanais (far) Så hun bliver en lille pølse model. Hun virker allerede meget godmodig. Nu skal jeg bare finde et navn. Det er bare så svært.:genert:

 

Jeg har lånt alle hvalpebøger på biblo. Suk, og det er bare en hund. Tør slet ikke tænke på den dag det er af egen menneskeavl ;) ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...