Hop til indhold

Hvordan holder i nytår?


Gæst anne-marie
 Share

Holder i nytår hos familien med hunden?  

22 stemmer

  1. 1. Holder i nytår hos familien med hunden?

    • Holder i nytår hjemme hos hunden uden fest og uden gæster?
    • Er hunden alene nytårsaften?
      0
    • Holder i nytårsfest hjemme med gæster?
    • Er hunden på pension eller bliver den passet andre steder?
      0
    • Andet (uddyb gerne i tråden) ?


Recommended Posts

Gæst anne-marie

Vi har haft en lille snak om nytår i tråden med løs snak, men jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvordan hundejere griber nytåret an :)

 

Så hvordan holder i nytår? holder i det evt med andre hundeejeere, familie, på en bestemt måde fordi i har hund er hunden alene medens i er til fest, eller er det som det altid har været og hvordan så ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg holder selv nytår hjemme, alene med hundene :)

 

Og det gør jeg med glæde, jeg hygger mig, det eneste der irritere mig er nytårstv og at vi ikke kan gå i seng før kl 3 ca :lol:

 

Nåja, og så er der larmen :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Svaret må blive noget andet.. For til en start skal vi være alene hjemme med tøserne uden tam tam.. har en trunte der ikke kan lide nytårs knald og ved jo ikke hvordan den anden tager imod det..

 

Senere regner jeg dog med at søsteren og svoger kommer op og hilser på.. ved så ikke om de har deres 2 unger med (Nike og Aiko)

 

Vil helst ikke stresse mine tøser sådan en aften. og kan egentlig godt lide det stille og roligt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt den første mulighed. Men hvis vores nytårs-venne-hold føler de kan forlade kaninen, er de velkomne. Men vi forlader bestemt ikke vovsen.

 

Jeg har tidligere ofte været på job enten juleaften eller nytårsaften eller nytårsdag. Så jeg har vænnet mig til at datoer blot er datoer.

Og i min familie har vi iøvrigt også sommetider fejret jul den 25. eller 23., fordi nogen havde vagter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vores andet nytår med Tullehunden - og hvis jeg skal bestemme, så skal vi bare være alene hjemme - eller evt. have et par enkelte gæster ... men det bliver stille og roligt med noget spil og noget god mad og så ellers bare en "almindelig aften"

 

Sidste år, sad min mand og jeg alene hjemme sammen med hunden - og det var nok noget nær det bedste nytår jeg nogensinde har holdt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har så svaret at jeg bliver hjemme, sender kæresten til fest - og vil efter råd fra Anne-marie synge voldsomt højt sådan lige omkring kl. 00

 

Ellers glæder jeg mig bare til at smovse kransekage, hjemmebagt selvfølgelig, og stop-fodre de to små med kylling og andre delikatesser.. Så nytår blive jordens allerbedste dag - næst efter juleaften ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja jeg har så svaret at jeg bliver hjemme' date=' sender kæresten til fest - og vil efter råd fra Anne-marie synge voldsomt højt sådan lige omkring kl. 00

 

Ellers glæder jeg mig bare til at smovse kransekage, hjemmebagt selvfølgelig, og stop-fodre de to små med kylling og andre delikatesser.. Så nytår blive jordens allerbedste dag - næst efter juleaften ;)[/quote']

:lol: ja, jeg skråler som sagt med på salmerne i vildens sky, min eks (musiker) så ud som han fik ondt i hovedet sidst han var med til nytår her, og senere fandt han sig en proff. sangerinde a015.gif tror i det kan have noget med hinanden at gøre?

 

Jeg storsmasker også på kransekagen, normalt smasker jeg ikke, men tænker det er lidt godt lige den aften :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gør ikke så meget ud af det... Selvfølgelig finder vi nok noget god mad.. Og så kikker vi fjernsyn som vi plejer om aftenen..

Egentlig tror jeg, at Silke er et rigtig lille vanedyr. Og det bedste, jeg kan gøre for hende er at holde fast i de daglige rutiner. SÅ kan hun sagtens klare, at enkelte ting er "anderledes" (larm og fyrværkeri). Vi skruer godt op for TV-lyden. Så hører vi det ikke så meget.

 

Men det ER nu ikke noget særligt med fyrværkeri når man har en jagthund.. g060.gif

 

Eftermiddagsturen bliver lagt som sædvanligt, ved 16-tiden. Vi bor lige ud til fri natur, så hun kan sagtens få snoren af når vi er kommet lidt væk fra bebyggelsen.

Og så går vi, --som sædvanlig-- en tur igen klokken 21.30 ca. For på det tidspunkt er fyrværkeriet endnu ikke på det højeste. På den tur har hun snor på hele tiden.

Og så kommer hun ikke ud igen før næste morgen. Sådan er det hver dag.

 

Silke er ret betaget over raketterne. Hun ligger i timevis i sin hundekurv ved terrassedøren og kikker ud på fyrværkeriet. a050.gif

Men når vi går i seng lidt over kl.24, så kravler hun ind under min seng, -som hun plejer.. for at sove..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal også være hjemme med Lua :) Jeg skal møde kl 7 1 januar så jeg skal bare "prøve" at få noget søvn... Bare lidt! Det er svært når man bor herinde i byen :?

 

Tror bare jeg skal spise noget god mad og drikke børnechampagne hihi :lol:

 

Måske kommer min veninde og hendes 2 hunde og så laver vi mad og hygger alle sammen. Men det er ikke fast endnu :)

 

Så jeg har ikke stemt da jeg endnu ikke ved om vi skal være alene eller med gæster :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Jeg har holdt nytår hjemme næsten hvert år siden jeg har fået hund og så inviteret gæster hertil. Dog har der været et par år hvor hun har været med andre steder og det har fungeret fint fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi regner med at være alene i år, sammen med hundene. Men får vi en invitation til et roligt og hundevenligt sted, så kan det godt ske vi siger ja tak.

Måske lejer vi et sommerhus hvis pengene er til det.

 

 

Her er mange gode muligheder :)

 

http://www.helgenaes.com/cofman/dk/main.php?ser=search&area=14&subArea=440&startDate=2007-11-10&weeks=1&persons=4&maxPrice=3000&minRooms=1&toWater=&pets=1&stove=1&dishWasher=1&satellite=1&fuzzy=true&outCount=4

 

Måske kunne vi finde ud af noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal holde nytår hos nogle venner. De har inviteret os og vores hunde.

Diablo og Jostin er ikke bange for fyrværkeri og brag, men vi kunne aldrig finde på at lade dem være alene hjemme nytårsaften, man ved jo aldrig hvad der kan ske, med brand og indbrud osv. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder nytår alene hjemme med vores hund, det har vi gjort i alle 7 år vi har haft hund. Vi køber noget god mad, og bruger dagen til at hygge og slappe. Men ellers sørger vi bare for, at det for vores hund, bliver en dag, som alle andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tyttemåz

Vi holder normalt hjemme og det gør vi så også i år, men skal da lige op og sige hej kort til dem ovenpå, men nu har vi det også nemt, for det er kun Nike der er skudrad og hun plejer at komme med ovenpå alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...