Hop til indhold

Figuranter søges (Østjylland - Midtjylland)


Sammy
 Share

Recommended Posts

Enzo træner bringsels-rundering og vi mangler virkelig figuranter, så har du lyst at være figurant for os, så endelig skriv her i tråden eller send en pm. Vi kører gerne efter figurant-hjælp (og hvis du omvendt har brug for en fig. eller andet, så stiller jeg også gerne op til det).

 

Figurantens job består i at være helt passiv, når vi bruger bringselsmelding - og ved visning, så skal du kaste en bold, når jeg klikker = så intet kompliceret.

 

Vi vil også gerne træne lidt løb ud til figurant glæde, hvor du blot skal klikke og kaste en bold, når han kommer løbende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gerne - Har ferie fra næste uge.

Lige uge 31 er dog rimelig booket.

 

Men når engang Winnie har tænkt sig at komme hjem fra det dersens ferie, så træner vi jo så ofte som overhovedet muligt - Og du skal være meget velkommen.

Bruger jo også bringsel til Yoda, så vi kan sikkert spare lidt omkring det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih fedt alle tre! Tusind tak - og vil med glæde tage imod jeres tilbud alle tre! Jeg har ferie uge 32+33, så der kan vi helt sikkert finde ud af noget. Kan også efter arbejde i næste uge (bare ikke mandage og tirsdage).

 

Ditte - Enzo er ikke helt tryg ved gøende hunde (han har haft et par dårlige oplevelser). Han gør meget meget sjældent selv og kun når der kommer ukendte hunde flyvende hen i hovedet af ham uinviteret, men bliver ret pylret, hvis han føler sig presset. Men hvis jeg husker rigtigt har du en lille hund, ikke? Kan se at du bor i Risskov - det gør jeg også. Så hvis vi bare holder god afstand, så er han vant til gøende små hunde og ok med det de fleste gange, så længe de ikke stormer frem mod ham i en flex. Men det kan vi aftale nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih fedt alle tre! Tusind tak - og vil med glæde tage imod jeres tilbud alle tre! Jeg har ferie uge 32+33, så der kan vi helt sikkert finde ud af noget. Kan også efter arbejde i næste uge (bare ikke mandage og tirsdage).

 

Ditte - Enzo er ikke helt tryg ved gøende hunde (han har haft et par dårlige oplevelser). Han gør meget meget sjældent selv og kun når der kommer ukendte hunde flyvende hen i hovedet af ham uinviteret, men bliver ret pylret, hvis han føler sig presset. Men hvis jeg husker rigtigt har du en lille hund, ikke? Kan se at du bor i Risskov - det gør jeg også. Så hvis vi bare holder god afstand, så er han vant til gøende små hunde og ok med det de fleste gange, så længe de ikke stormer frem mod ham i en flex. Men det kan vi aftale nærmere.

 

 

Som jeg har forstået på AnneMangeTal, så bor vi vidst i helt samme del af Risskov også :)

 

Jo, Trille er en lille cavalier. Hun opsøger normalvis ikke andre hunde, hun er nærmere lidt nervøs/bange for dem, så derfor gør hun. Men ja, lad os bare snakkes ved om den del. Jeg kan sagtens agere figurant i hvert fald :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke ferie, men står gerne figurant - eller går tur med hund der gør af andre hunde (mine svarer ikke igen)... Jeg bor dog i Løsning ved Hedensted, så er liiiige lidt længere nede i landet. Jeg er hjemme alle hverdage ca kl 15.30-16. Og har gode store arealer her + skov hvis det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan af gode grunde ikke hjælpe, men dejligt at se dig herinde igen, Sammy, det sker for sjældent!

 

Tak Doberfan. Det var rigtig sødt skrevet :bighug: Jeg er sjældent på computeren længere og har lidt svært ved at styre HF fra mobilen, men læser med herinde, når jeg kan. Det kunne ellers være spændende at tage på runderingstrænings-tur i USA :mrgreen:

 

Var det noget med et kursus i bringsel?

 

http://www.canis.dk/hundeskolen/kurspres.php?mid=1020&s=1&avdid=57&kursid=10929

 

Har selv lige tilmeldt mig - Synes det virkelig rykker, når man er afsted en hel dag.

 

Spændende! Håber I får en masse ud af det. Jeg har fået meget inspiration, hjælp og rådgivning af en anden Canis-pige, det har været rigtig fedt med god sparring :bighug: Vi følger ikke canis-runderingen stringent, da jeg har tilpasset det til Enzo og hans behov. Og vores store problem er, at figuranter nok bare aldrig bliver noget fedt at finde. De er ikke sjove at lege med, de er ikke sjove at være hos og de er bestemt ikke fede at blive ude hos. Han gider ikke lege med ukendte figuranter (men vil gerne hente sin bold hos dem - så det må vi arbejde mere med, at det er så fedt, som overhovedet muligt, at komme derud og finde en person og få sin bold (den er han jo rigtig rigtig glad for) - det fede ved bringsel for os er jo at han ikke skal være derude alene i længere tid). Men tænker ikke at kurset er noget til os, da han ikke vil lege med fig.

 

Har sendt dig en pb :-)

 

Tak Gryn!!

 

Jeg kunne også godt være frisk på noget runderingstræning :-D

 

Jeg har også lige meldt mig på bringselkurset som observatør, skal nemlig ikke bruge det på mon egen hund.

 

Det lyder bare rigtig godt!! Har lige svaret Maria. Har du halsgivning til din?

 

Lige med hensyn til mit tilbud om gåtur med gøende hunde der skulle vænnes til ikke at reagere, så var det mest møntet på hende med cavalieren. Kan ikke love at Karla ikke ville gø til at starte med hvis det var en schæfer, hun er totalt racist...

 

Den er/var jeg med på :blink: Enzo har heller ikke brug for gåture/hundefiguranter. Det er menneskefiguranter til bringselsmelding vi viiirkelig mangler.

 

Men jeg syn's nu, at Karla opførte sig eksemplarisk sidst vi gik tur. Der gik de da ved siden af hinanden ude ved Fløjstrup uden racistiske udmeldinger :mrgreen: Enzo syntes vist hun var ret cool :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: hun kan godt, der er bare en gang imellem schæfere der får hende til at flejne skråt :vedikke: kan ikke gennemskue hvad det er for signaler hun mener de udsender? og det er KUN schæfere det sker ved... tror aldrig jeg har oplevet hende umotiveret gø af en anden hund på en gåtur eller svare igen... kun ved schæfere... meget mystisk...
Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: hun kan godt, der er bare en gang imellem schæfere der får hende til at flejne skråt :vedikke: kan ikke gennemskue hvad det er for signaler hun mener de udsender? og det er KUN schæfere det sker ved... tror aldrig jeg har oplevet hende umotiveret gø af en anden hund på en gåtur eller svare igen... kun ved schæfere... meget mystisk...

 

Jamen så er vi beærede over den gode opførsel hun udviste overfor Enzo :mrgreen: Der går en lab knejt på vores træningshold, hvis ejer den første gang vi mødte dem, sagde, at den hadede schæfere og ofte lavede udfald mod dem. Men Enzo og lab knejt gik bare stille og roligt og passede sig selv i løse liner på vej tilbage fra sporet. Hun havde ikke lige advaret mig før vi gik så tæt - men han så nu rar nok ud og Enzo gik bare og passede sig selv. Havde jo nok holdt lidt større afstand havde jeg fået det at vide noget før:blink:.

 

ja jeg har halsgivning på :-)

 

Det var jo egentlig også lidt dumt spurgt, når du havde fortalt, at du ikke gjorde i bringsel.... Min hjerne trænger til at holde ferie....det er i hvert fald min undskyldning.... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...