Hop til indhold

Pajko flytter til Norge


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

… og det har sat en masse tænker igang hos mig. Pajko er en ganske sensitiv hund, som altid har boet hos mine forældre og nydt det stille liv. Men nu flytter han endeligt op til mig i Norge i et bofællesskab med to andre piger i et hus med have.

De to andre piger er indforstået med at Pajko skal have lidt tid til at falde til og at han nok ikke kaster sig kærligt i armene på begge.

 

Men hvordan håndtere jeg bedst at han skal være et nyt sted og nye mennesker - flere mennesker - så det bliver en god oplevelse?

 

Han har prøvet at flytte en gang før sammen med mine forældre og alene hjemme var ikke noget stort problem der, men nu skal han jo være alene hjemme, selvom der måske er andre i huset. Jeg overvejer at have en radio tændt, når han er alene, så det giver lidt baggrundslarm. Vi starter alene hjemme træning hurtigt, fordi mine forældre og bror kommer med Pajko, dagen jeg starter i skole igen, så de har tid til at hjælpe.

 

Jeg overvejer om han evt. skal have noget zylkene, bachs dråber eller royal canin calm foder i en periode, for at mindske hans stress. Tror I det er en god idé? Og er der nogen som har erfaring med royal canin calm?

 

 

Er der andet jeg skal tænke på i forhold flytning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender simpelthen ikke nok til hans personlighed - mine (som jo er pænt sære de fleste af dem) ville bare flytte ind og være kolde overfor de to andre i huset, men ved ikke, om Pajko vil reagere på dem. Bruger selv zylkene, når vi skal noget stressende, men synes der skal en pæn overdosis til, før der er effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bachs rescure dråber har meget lidt effekt på ham, men zylkene virker okay. Så det vil han nok få en periode… Bare så det hele bliver alt for meget. Han skal nok klare det, jeg er nok bare lidt nervøs for at det bliver hårdt og at jeg mislykkes og må sende ham hjem til mine forældre igen. Han er jo min hund, men har ikke boet sammen med ham i over et år nu….

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok gå ida:)

 

Zylkene som plejer virke på ham er sikkert en god start. Radio på værelset er godt og så skal du bruge rigtig meget tid med ham på værelset så han får en fornemmelse af at det er der der er det trygge sted at trække sig tilbage.

 

Så selvom det virker mest logisk at bruge fællesrum meget når du er hjemme, så tror jeg det er i starten måske er godt at han hurtigt forbinderværelset med afslapning og med hans hhjem.jeg tænker at når han kan være tryg sammen med jer derinde selvom de andre piger kan høres, så er vejen kortere til at han kan det samme uden dig sammen med ham. Giver det mening?

 

Så jeg vil egentlig ikke bruge så meget tid på at træne decideret alene på værelset, som jeg ville bruge tid på at træne afslapning selv om andre rumsterer rundt.

 

Udnyt hans madglæde til dette. Konger med fyld ovs i starten.

 

Jeg ville også udnytte han madglæde til at introducere ham til dine roommates. For hunde er første møde også vigtigst, så udstyr de damer med kød de kan kaste til ham når han skal hilse på dem første gang. Og jeg mener kaste. Pajko elsker det og det sikre at han ikke føler sig presset for tæt på.

 

Og så ikke lav alt for meget med ham. Han skal i starten have mere hvile end normalt.

 

Det var hvad jeg kunne komme i tanke om udfra det jeg kendee til pajko.

 

Pøj pøj

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...