Hop til indhold

Når hunden tisser på anden hund eller et menneske?


James Bond
 Share

Recommended Posts

Hvad kan det betyde når en hund tisse på en anden hund eller et menneske?

 

Jeg har en veninde som har en lille pomeranian hanhund på 7 måneder. Den legede med en anden lille hund og på et tidspunkt kig den over og lettede ben op af den andens hund ejer. Hun fik jo så at vide at det var dominans. Da hun fortalte mig det, spurgte jeg hende så hvad det var at hunden ville dominere. Og de var jo svært lige at se ud af det. Så spurgte hun mig hvad det så kunne være. Og der kom jeg lidt til kort. Jeg ville mene det er en overspringshandling af en art, men det er kun hvad jeg tror. Så hvad siger i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Da jeg havde min første tæve blev jeg ofte tisset på inden hun blev steriliseret. Jeg tog det ikke så nøje andet end dengang en grand danois/ dobermann ramte plet, lige ned i min jakkelomme. :lol:

 

Ha ha kan lige se det for mig :-)

 

Jeg siger også opkørthed og overstimulering ?

 

Også måske noget kønsmodning på vej?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt så højtideligt nogen kan tage sådan noget. Jeg synes det er så tydeligt at se at i det sekund efter vipper op af et menneske eller enghund, så er det sket ikke det der har i tankerne.

 

Hanhunde har tit forsøgt at ramme mig fordi jeg tydeligvis lugter af dejligt dame hund og når de så står og måler sig med naboen og det eneste horisontale inden for rækkevidde er mig, så bliver det meget nemt der de søger hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med jer - jeg ville også kalde det stress eller overspring. Min venindes hund gjorde det af og til, både ved hende og andre, lige da han kønsmodnede. Men det var simpelthen fordi han var så hormonforstyrret i sit hoved:lol:

 

Stoppede det efter kønsmodningen?

 

Kan det muligvis også være noget usikkerhed? Når han kommer på besøg hjemme ved os, så letter han ben overalt. Også indenfor. Vores hund er stadig en hvalp, men leger for voldsomt til en pomeranian. Så de holdes adskilt, men derfor kunne der måske godt være lidt usikkerhed omkring det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg oplever det, så ser jeg virkelig hunde, som har behov for at markere sig, men hvor en anden hund eller menneske er tættere på end en pind eller et træ. Altså at det bare er refleks at lette ben opad noget, og at der ikke er så meget tanke bag.

Jeg har ikke mødt nogen endnu, hvor jeg tolker det som en bevidst handling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...