Hop til indhold

Nutram kornfrit hundefoder.


KarstenW
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja der er mange heste der lige kommer et smut forbi Ansager:)

 

Alle vore varianter er tilsat en rigtig god kvalitet af Glucosamin, men det er korrekt at der er lidt mere i Senior, Active, og Sensitive.

Sensitive minder en del om Senior sådan fedt og protein mæssigt. Den koster normalt lidt mere, men vi finder en god pris på den hvis det er.

Du kunne måske bruge Sensitive til den gamle, og Active til den unge, eller bare Adult eller "Lamb and Rice" til den.?

Lad mig høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering på lagerstatus af hvad der er på tilbud:

 

12 Sække 3 Kilos Adult Dog løber på dato 27 November: Normalpris 159,- / Nu 60,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_adult_super_premium_food.aspx

 

14 Sække 3 Kilos Lam and Rice Løber på dato 13 December. Normalpris 169,- / Nu 60,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_lambRiceAdult_super_premium_food.aspx

 

Udsolgt Sække 3 Kilos Senior Dog Løber på dato 27 Februar 2015. Normalpris 159,- / Nu 60,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_senior_super_premium_food.aspx

 

16 Sække 3 Kilos Allergy Care Dog Løber på dato 5 Marts 2015. Normalpris 199,- / Nu 70,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_allergyCare_super_premium_food.aspx

 

12 Sække 2,27 Kilos af hver af de 4 Kornfrie, Normalpris 219,- / Nu 100,- Løber på dato mellem Nov og Marts http://nutram.nu/products/MiniBite_Default.aspx

 

8 Sække 3 Kilos Sensitive Dog, Køber på dato Marts 2015, Normalpris 199,- / Nu 70,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_sensitive_super_premium_food.aspx

 

Udsolgt Sække 15 Kilos Allergy Care Dog Løber på dato Midt 2015, Normalpris 599,- / Nu 300,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_allergyCare_super_premium_food.aspx

 

5 Sække 15 Kilos Active, Løber først på dato midt 2015! Normal pris 499,- / Nu 250,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_active_super_premium_food.aspx

 

4 Sække 15 Kilos Lamb and Rice Løber først på dato midt 2015.! Normal pris 499,- / Nu 250,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_lambRiceAdult_super_premium_food.aspx

 

8 Sække 3 Kilos Weight Control, Løber på dato i December. Normal Pris 169,- / Nu 60,- http://nutram.nu/products/content_nutram_dog_weightControl_super_premium_food.aspx

 

Kornfri store sække med storepiller Udsolgt.

 

2 Af hver af de store sække kornfri med Små piller. 11,34 Kilo. 250,-

 

Har små sække Kornfri med 2,27 kilo og 6 i en kasse. Både små og store piller, Pris 100,- pr. sæk, eller ta en kasse med 6 og få det til 400,-

 

 

Fragt op til 30 kilo ca. 85,- og betaling efter man har modtaget sit foder. Jeg afsender med fragtmanden imorgen Fredag.

 

Hvis der bliver ved med at komme bestillinger sender jeg nok noget næste fredag også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der foder i dag. Både Senior til Bonnie og hvalpefoder til Maggie, så må vi se hvad de siger til det.

 

Jeg er tilhænger af en meget blød overgang til nyt foder, så jeg kører det nye ind over den kommende måned, samtidig med at jeg bruger op af det gamle foder, som er Arion Senior og Arion hvalp.

 

Jeg er mest spændt på om jeg kan se nogen forskel på Bonnie - Nutram koster jo ca det dobbelte af Arion og indeholder betydelig mere af de dyre ingredienser. Arion ca 30% kød + lidt fisk - Nutram nærmere 60% af disse varer. Balancen mellem fedt og protein er i Arion 10/23 og i Nutran 12/24, men det passer jo fint med at jagttiden snart begynder, så der skal jo lidt mere til.

 

I hvalpefoderet er det lidt omvendt mht. balancen fedt/protein for her ligger Arion på 20/30 mens Nutram ligger på 28/18, hvilket vel også er ok - Maggie er 17 uger og tager pt ca 500 g på om ugen men dette falder nu så når hun er ca 20 uger og frem vil hun kun skulle tage ca 300 g på om ugen.

 

men altså i udgangspunktet dobbelt så dyrt foder, så må vi se og det gør nogen forskel. jeg må indrømme at jeg ikke tror det gør, men da vi nu havde tilbuddet, ville jeg gerne prøve et foder i denne prisklasse. - jeg har 24 kg Senior foder og 18 kg hvalpefoder, så der er nok til at man burde se en klar forskel, hvis der er en.

 

Og tak til TS for god pris og god ekspedition.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej PBC.

Velbekomme for service og ekspedition.

Nu har du jo en kennel aftale med Arion, og det er det jo ikke alle der har, og som jeg ser det er vejledende udsalg nærmest ens. Vores Senior foder koster 479,- for 15 Kilo, og Arions koster 489,- / Vores hvalp koster 499,- og Arions koster 489,-.

Så prismæssigt synes jeg jo det er mest korrekt at snakke vejledende priser, og hvad man får for sine penge der, og det har du jo så faktisk selv svaret på. Vi vil også lave nogle kennel aftaler, men vi kommer ikke op på 40% rabat som Arion, men det er jo også klart at vi ikke kan det, når vores foder er dyrere at producere. Vi sætter vores lid til at folk gerne vil give lidt mere for et bedre foder, og det vil de fleste heldigvis godt.

Håber i bliver rigtig glade for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret TS - der er priser og så er der priser. :engel: det var nok priserne for kornfri jeg havde i hovedet.

 

Hej Alle.

 

 

Foderet fungerer fantastisk godt, og er normalt også i den dyrere ende, 11.34 kilo koster normalt 649,- .

 

Det betydelig højere indhold af dyre (i dobbelt forstand) ingredienser skulle dog gerne "slå igennem". Vi må se. Men det var måske også kun i det kornfri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores foder har en højere andel end Acana af de dyrere ingredienser som du kalder dem, på alle parametre, men det er klart det er mere på det kornfri.

 

Du har ret TS - der er priser og så er der priser. :engel: det var nok priserne for kornfri jeg havde i hovedet.

 

 

 

Det betydelig højere indhold af dyre (i dobbelt forstand) ingredienser skulle dog gerne "slå igennem". Vi må se. Men det var måske også kun i det kornfri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores foder har en højere andel end Acana af de dyrere ingredienser som du kalder dem, på alle parametre, men det er klart det er mere på det kornfri.

Husker du at sammenligne jeres kornfrie produkter med det tilsvarende fra Acana, for jeg kan ikke helt få øje på det du påstår. Og sammenligner man de første 6 ingredienser i de to adult produkter, ser det sådan her ud:

 

Nutram: Tørret kyllingekød, fuldkorns-ris, hele majs (malet), kyllingefedt, majsglutenmel, frisk kyllingekød, hørfrø, roepulp,

 

 

Acana:

tørret kyllingekød (30%), valset havre, ærter, kartofler, kyllingekød, havregryn, frisk udbenet kylling (5%), frisk udbenet laks (3%),

 

I mine øjne ser sandsynligheden ud til at Acana har den største andel dyre ingredienser (mest kød).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Arion - ikke Acana jeg sammenligner med. Og senior foder. men jeg kan nu slet ikke finde noget om indholdet i nutram. det var derfor jeg spurgte. At svaret så var ifht. kornfri og ikke senior snyder mig jo lidt, men mon ikke hundene klarer sig på det også.

 

Men jeg får ikke testet det jeg troede. Altid noget at prisen så i det mindste var god :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo mig der har skrevet Acana istedet for Arion.... Beklager. Acana og Nutram ligger som regel meget om ad hinanden når vi laver sammenligninger... Beklager den forkerte info.!

 

 

 

Husker du at sammenligne jeres kornfrie produkter med det tilsvarende fra Acana, for jeg kan ikke helt få øje på det du påstår. Og sammenligner man de første 6 ingredienser i de to adult produkter, ser det sådan her ud:

 

Nutram: Tørret kyllingekød, fuldkorns-ris, hele majs (malet), kyllingefedt, majsglutenmel, frisk kyllingekød, hørfrø, roepulp,

 

 

Acana:

tørret kyllingekød (30%), valset havre, ærter, kartofler, kyllingekød, havregryn, frisk udbenet kylling (5%), frisk udbenet laks (3%),

 

I mine øjne ser sandsynligheden ud til at Acana har den største andel dyre ingredienser (mest kød).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak beaglepack. det havde jeg fu´ndet, men det siger jo ikke noget om hvor meget kylling, fisk og æg der er i foderet, bare at det er der.

 

Arion Senior garanterer dog min. 30% kylling

 

Ingredienser: Kylling 30% – ris - majs - hydrolyseret kyllinge protein – roemasse - vitaminer og mineraler - æg og æggeprodukter - olie og fedt - fisk - lectin – tørgær - F.O.S. - L-carnitin - chondroïtin- glucosamin, yucca extract - Ikke tilsat farvestoffer.

Det er ikke fordi jeg mener at der skal være mere end 30% kylling, fisk og æg, men da det er dyre ingredienser mener jeg at når man køber et dyrt foder må man forvente en større andel af den slags ingredienser. og jeg synes det er ringe at producenterne ikke oplyser hvor meget der min. er i foderet af disse ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak beaglepack. det havde jeg fu´ndet, men det siger jo ikke noget om hvor meget kylling, fisk og æg der er i foderet, bare at det er der.

 

Arion Senior garanterer dog min. 30% kylling

 

Ingredienser: Kylling 30% – ris - majs - hydrolyseret kyllinge protein – roemasse - vitaminer og mineraler - æg og æggeprodukter - olie og fedt - fisk - lectin – tørgær - F.O.S. - L-carnitin - chondroïtin- glucosamin, yucca extract - Ikke tilsat farvestoffer.

Det er ikke fordi jeg mener at der skal være mere end 30% kylling, fisk og æg, men da det er dyre ingredienser mener jeg at når man køber et dyrt foder må man forvente en større andel af den slags ingredienser. og jeg synes det er ringe at producenterne ikke oplyser hvor meget der min. er i foderet af disse ting.

Og det er jo det der snyder. Producenterne skal skrive hvad der vægtmæssigt er mest af, først. Det er faktisk eneste krav der er,.. og så snyder de folk ved at liste rå ingredienser sammen med tørre. Lige den du nævner ovenover kan derfor bestå af mere hydrolyseret kyllinge protein end protein fra kyllingekød fordi man skal regne vandindholdet med (ca. 80%).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...