Hop til indhold

hopper op og snapper

jensenasaa
 Share

Recommended Posts

hej med jer

jeg har en brun lab på 10 mdr som hopper op og snapper i fingerne albuer og tøjet

vi prøver at inorere hende når hun gør det men det gør hurtigt rigtigt ondt er der nogle fif til at få hende til at stoppe med det? hun humper også en del ved ikke om de ting hænger sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun lært et nej? Er det når i træner, går tur eller uden årsag at hun hopper op? Humperiet er nok at hun er opkørt/stresset. I hvilke situationer gør hun det?

hun kan godt nej når vi træner med kiks eller andet men hun høre ikke nej når hun hopper op og det gør hun når hun vil lege tænker jeg om humperiet så gør hun bare ud af det blå gerne med en bamse i munden

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner i med hende? Det lyder på mig som om hun mangler lidt afløb. Træning i fx en retrieverklub eller DcH kan måske hjælpe hende med at kanalisere sin energi rigtigt. At hun humper med en bamse i munden, får mig til at tænke i retning af at hendes naturlige instinkt (at bære og apportere) ikke bliver brugt, og at hun er frustreret over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi træner ikke i dch kun lidt hjemme med at hente gå pænt osv vi har nogle personlige ting som gør at vi ikke bare kan tage i hundeklub :-(

humperiet er ikke den værste del det er at hun hopper og snapper og det er der jeg har mest brug for hjælpen

Har i erfaring med at træne hund? Hvis klub er helt udelukket, så kan i fx prøve at købe nogle bøger om aktivering eller læse herinde. Aktiviteter som spor og søg efter genstande eller godbidder, er fantastisk. Men de fleste klubber er altså gearede til at tage folk ind med fx sociale fobier mm. Det kræver bare et opkald til klubben og en snak med træneren:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har ikke sociale fobier he he men det er ikke muligt at tage i klub

hopper hun op fordi at hun keder sig ? i løbet af dagen hvor min kone er hjemme er der intet men når jeg kommer hjem starter hun med det måske fordi hun vil gå tur eller fordi hun forbinder mig med leg evt voldsom leg ? jeg har pølet noget med hende og måske ladet hende bide/gnave i hånd som lille

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror hun keder sig. Hun er vant til at gå med din kone og vente. Hvis der er noget en lab kan, så er det at vente. Og når så du kommer, skal der ske noget:-)

Har i prøvet at sprede hendes mad ud på græsset og lade hende søge det? Start med at lægge det på et lille areal på et par kvm, og gå efterhånden op til at sprede det mere. Eller giv hende det i en foderbold indendøre. I kan også lægge et spor, enten med hendes mad eller godbidder. Start med at gå museskridt, og læg en hapser for hvert skridt. Ligeud er det nemmeste, så start med det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er kun mig der går med hende efter vi har spist så måske det er det som hun er klar til kan det hjælpe at gå med hende når jeg kommer hjem fra arbejde ?

vi vil prøve det med maden men er det kun tørmad man smider ud på græsset?

Jeg ville nu ikke forsøge at afhjælpe hendes uvaner ved at gå med hende tidligere. Jeg tror stadig at problemet er at hun ikke får stimuleret hovedet godt nok.

Det er nemmest at sprede tørfoder ud. Hvis hun får BARF, kan det også spredes ud, hvis det er de små stykker. Vådfoder er svært, men er super som depoter på et spor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I første omgang ville jeg forsøge at aflede INDEN hun hopper op og snapper. Giv hende noget legetøj hun kan løbe rundt med i munden eller lign. Men problemet forsvinder ikke med alderen. Men det kan være at det forsvinder helt eller delvist hvis i begynder at aktivere hende. Problemet er, at hun har haft rigtig lang tid til at lære disse uvaner, og det kan tage næsten lige så lang tid at fjerne dem helt - hvis det nogensinde lykkes. Vær meget konsekvent, uden at skælde ud eller lign.

Og så vil jeg endnu engang slå et slag for at træne i en klub. Det lyder til at i ville kunne få stor glæde af lidt hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

Jeg er selv ejer af en labrador og kommer i et hjem med 8 labber. Det hjælper rigtigt meget, hvis man giver hunden noget at bære på, når man hilser. Det lyder til, at hun er vild og hoppende, når du kommer hjem fra dagens gøremål, ja? Lær hende at hente og aflevere avis/bamsen/hjemmeskoene/what ever, når du kommer hjem. Jeg vil næsten vædde med, at det vil afhjælpe hendes hopperi :) Opdater gerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Velkommen til :-)

Jeg har selv to labber og den lille skal have noget i munden når vi kommer hjem fra job og skal hilse... ikke at vi har bestemt det men Zeus mener ikke han kan hilse uden han har været inde og hente en bamse, et ben eller noget andet af hans legetøj, han bærer konstant rundt med noget i munden, man er vel lab :-)

Jeg synes også I skal prøve at få noget hjernegymnastik igang - søge foder er godt på græsset, hvad med sådan en foderbold som man putter tørkost i og hunden skal så trille bolden afsted for at der kommer godbidder ud?

Ellers vil jeg nok også sige, at hundetræning er altså godt, både for hund men også for ejer... I vil lære så meget ;-)

I kan også øve lidt i haven, at hunden skal hente ting til Jer, lig en ting ud i haven og øv det at komme tilbage til Jer med den og aflevere genstanden, apportering det er de vilde med ;-) og det trætter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke labber, men mit hilseritual med min ældste hund er meget overgearet og det kan min yngste hund ikke håndtere, så hun stresser op. Den eneste måde hun kan få det stress ud igen er ved at snappe - primært i den gamle hund. IKKE en adfærd der er i orden, så jeg har altid legetøj liggende ved døren, så kan hun afreagere ved at ruske det imens jeg hilser på hund 1 og så er der lidt mere ro i hovedet når jeg hilser på hende...

jeg tænker at hun forbinder dig med leg, gåture og sjov, så hun stresser op i forventning når du kommer ind af døren. For nu skal endelig ske noget, yes! De fleste labber lever for at bære, så få indlært en ny rutine, hvor hun istedet skal hente et eller andet til dig når du kommer hjem. Så slår du også to fluer med et smæk: ro på hilsesituationen og hunden har et arbejde/ opgave den skal udføre. Hunde elsker når de ved hvad der forventes af dem, det er meget mindre stressende end uvidenhed i en situation.

min ældste som er part lab, elsker når jeg kommenterer på hvor fine de ting hun bærer rundt på er :lol: og hvor flot hun bærer dem. Så slår hun næsten knuder på sig selv af lykke over hvor god hun selv synes hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for det :-)

synes også at have læst det nogle steder her på sitet med at give hende noget i munden når man kommer hjem men hun hopper også op når vi er hjemme så der må vi også prøve at aflede hende inden hvad mener du med "opdater gerne" ?

Jeg mener, at vi gerne høre fra jer løbende, hvordan træningen går :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vende siden til og sige NEJ, ikke råbe det, men en MEGET bestemt kommando. Når hunden så er på jorden igen, så vil jeg rose den stille og kort og så gå videre. Men du skulle gerne helt undgå at hun hopper op, altså forudse situationen. Evt kaste et par godbidder på gulvet HURTIGT efter du har åbnet døren, så du lige kan nå ind efter en bamse/avis/sutsko og give hende og rose hende mere end før :)

Link til indlæg
Del på andre sites