Hop til indhold

Fransk bulldog adfærd


Kathrine89
 Share

Recommended Posts

Hej derude,

Min kæreste og jeg har en fransk bulldog på 15 uger. Han er en rigtig charmetrold med en masse pågåmod :D Han går til hvalpetræning og er den dygtigste hvalp på sit hold og han får rigtig meget ros (vi er meget stolte!!). Generelt har han et blidt sind, er en glad hund, virkelig social med fremmed samt kendte mennesker og hunde, meget lærervillig og lærernem. Derudover er han også stædig og når vi siger "nej" så revurderer han også, hvor meget han selv synes han skal lytte til et nej - typisk bulldog.

Nå, nu til selve grunden til denne tråd.

I går var vi til hvalpetræning, hvor han fik åh så meget ros af vores træner. Senere kom en anden træner forbi (der træner et andet hold) og komplimenterede hvor flot han går i line.

Vi snakkede derefter med træneren, som fortalte at franske bulldogs er meget svære at have med at gøre når de bliver ældre, da de ikke finder sig i autoriteter og ikke kan finde ud af det med andre hunde. Når de bliver "teenagere" glemmer de også alt hvad de har lært som hvalp, og man starter nærmest forfra.

Jeg følte det lidt som en skræmmekampagne, især fordi jeg altid har hørt så meget positivt om racen.

Er der nogle der kan af-bekræfte dette? Jeg ved jo godt at hver hund har sit temperament og sind, men jeg blev da lidt overvældet over meldingen fra en professionel.

På forhånd tak for svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa. Helt ærligt mener jeg at det er en gang fis....

 

Jeg er selv fransk bulldog ejer. Har haft to sammen og nu desværre kun en.

 

Ja bulldogs forhandler man nogle gange med sådan tror jeg at det kan være med alle racer engang imellem. Det ér en selvstændig race og ja de kan være stædige.

 

Men at de skulle glemme hvad de har lært og ikke kan med andre hunde, er at generalisere voldsomt synes jeg. Ikke at det skal handle om mine to men blot for at give dig et eksempel. Eddie (som nu desværre er aflivet pga sygdom) blev som 2 år rally begynder mester og som 3 års kredsmester i rally begynder i Sydjylland. Derudover kunne han diverse showtricks og var meget lærenem igennem hele hans liv (5 år). Han glemte absolut ikke. At han så nogle gange skulle overtales lidt det var en anden sag, men tingene var aldrig glemt.

 

Boss som jeg har nu blev som 15 måneder rally begynder mester og som 2½ år rally øvet mester, så det beviser også - synes jeg - at de kan trænes og at de ikke glemmer bare fordi de er teenagerne - i hvert ikke andet end andre racer kan gøre "periodisk" i den alder.

Så ro på... din franske buller kan sagtens trænes og der er STOR chance for at han også vil kunne huske det :lol:

 

En lige sidebemærkning, lad ikke nogen fortælle, at du ikke kan træne med din franske bulldog. De kan faktisk opnå meget - i forhold til - hvad nogle mener. De er ikke "kun" udstillingshunde og sofapuder :-D

 

I øvrigt Eddie havde sin egen mening om andre hanhunde men ellers ganske nem. Boss elsker de fleste hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

I den lokale DcH klub i min by er der fyldt med den slags "eksperter", der kan informere om de forfærdelige konsekvenser af at eje alt andet end Lab og Schæfer. Det eneste rigtige svar til dem er, at hvis hunden ikke kan lære, så er træneren ikke dygtig nok.

 

Synd, at der stadig er nogle trænere, der hænger fat i den holding.

 

Jeg er også DCH-træner og synes, at det er fedt, når der dukker de lidt "skæve" racer op.

I år i C-klassen har jeg et par gange konkurreret mod en fransk bulldog.

P.t. er årets bedste hund i C-klassen faktisk en Old English Bulldog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle racer bliver teenagere og kan blive vil-døve og kan glemme alt de har lært i en periode pga hormondamp ud af ørerne... Det er den franske ikke speciel i...

 

Mht ikke at kunne med andre hunde når de når voksenalderen, så tror jeg jeg kender lige mange franske der kan, som franske der ikke kan. Om racen er specielt disponeret for egetkønsaggression tør jeg ikke sige... De jeg kender af franske der ikke kan med andre er faktisk allesammen tæver, men aner ikke om det er en tilfældighed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var da en gang vrøvl du der har hørt på ;-)

 

Enig i at alle racer bliver teenager nogle nemmere end andre i den periode. Min Walther (lab) var meget nem min Zeus (også lab) har været lidt sværere at have med at gøre i den periode men det er helt normalt. De er døve og blinde :-) men lige pludselig vender det igen og de kan huske hvad de har lært. Hormonerne raser derud af så kan det godt være lidt svært for dem ;-)

 

Vi har to af din race her i kvarteret og de er så søde og mine labber elsker dem og omvendt, de leger ikke sammen altså vild leg, da mine er lidt for store for dem, men de snakker sammen næsten dagligt og de er bare så søde og faktisk ret så velopdragne når de møder mine hunde i forhold til mine ;-)

 

Og træn videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...