Hop til indhold

Hvad betyder noget for dig når du vælger hundepension?


Casper
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Jeg er ny her på forummet, og har ikke postet herinde før.

 

Jeg skriver fordi jeg er ved at undersøge hvilke forhold der gør sig gældende, når/hvis i vælger hundepension. Derfor har jeg et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan og vil svare på.

 

Det er en meget uvidenskabelig undersøgelse, og alt viden i har om hundepensioner er velkommen.

 

Det vil være rigtig fedt, hvis i ville bidrage med jeres viden.

 

Jeg har listet spørgsmålene, og kan du svare på bare eet af dem, vil det være til stor hjælp.

 

Jeg er ikke interesseret i at hænge nogle pensioner ud eller lignende, og er heller ikke på udkig efter anmeldelser af hundepensionerne.

 

Spørgsmålene er som følger.

 

- Hvor mange hundepensioner er der i Danmark? (lovlige og ikke-lovlige) Findes der tal på dette?

 

-Hvor stor en andel af danske hundeejere bruger hundepensioner hvert år?. (10-20-30% af hundeejere i DK?)

 

- Hvilke kriterier betyder noget, når i skal vælge hundepension? (autoriseret/ikke-autoriseret, forsikringer, luftninger pr. dag, størrelse, etc.)

 

- Hvor mange overnatninger har en hundepension om året? (det er måske mere rette mod hundepensionsejerne :-)

 

Jeg takker mange gange på forhånd for jeres svar.

 

Med venlig hilsen

 

Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Jeg er ny her på forummet, og har ikke postet herinde før.

 

Jeg skriver fordi jeg er ved at undersøge hvilke forhold der gør sig gældende, når/hvis i vælger hundepension. Derfor har jeg et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan og vil svare på.

 

Det er en meget uvidenskabelig undersøgelse, og alt viden i har om hundepensioner er velkommen.

 

Det vil være rigtig fedt, hvis i ville bidrage med jeres viden.

 

Jeg har listet spørgsmålene, og kan du svare på bare eet af dem, vil det være til stor hjælp.

 

Jeg er ikke interesseret i at hænge nogle pensioner ud eller lignende, og er heller ikke på udkig efter anmeldelser af hundepensionerne.

 

Spørgsmålene er som følger.

 

- Hvor mange hundepensioner er der i Danmark? (lovlige og ikke-lovlige) Findes der tal på dette?

jeg tror faktisk ikke der findes tal på det, men der er rigtig mange;)

 

-Hvor stor en andel af danske hundeejere bruger hundepensioner hvert år?. (10-20-30% af hundeejere i DK?)ok heller det findes der nok heller ikke tal på, men mit gæt vil være 20-30 procent

 

- Hvilke kriterier betyder noget, når i skal vælge hundepension? (autoriseret/ikke-autoriseret, forsikringer, luftninger pr. dag, størrelse, etc.)

da jeg jo selv har en lille pension kan jeg ikke rigtig svare, men mit indtryk er at dem der vælger at bruge os, gør det pga at vi er så små;)

- Hvor mange overnatninger har en hundepension om året? (det er måske mere rette mod hundepensionsejerne :-)

Hos os vil der nok være ca 350 overnatninger på årsplan) det er hvad vi har budgetteret med ;) men vi kunne sagtens have haft mange flere, jeg har bare ikke kræfter til mere;)

 

Jeg takker mange gange på forhånd for jeres svar.

 

Med venlig hilsen

 

Casper

 

​hvad skal du bruge undersøgelsen til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål som sådan, men jeg kan da sige hvad jeg ville vægte.

 

mine hunde har aldrig været i pension, og jeg håber heller aldrig det bliver nødvendigt. Men skulle det ske, så ville jeg vægte at det var et meget lille sted. At hundene havde så megen menneskekontakt aom muligt. At mine hunde ALDRIG blev sluppet fri sammen med fremmede hunde. Og at de KUN blev sluppet løs på indhegnet område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål som sådan, men jeg kan da sige hvad jeg ville vægte.

 

mine hunde har aldrig været i pension, og jeg håber heller aldrig det bliver nødvendigt. Men skulle det ske, så ville jeg vægte at det var et meget lille sted. At hundene havde så megen menneskekontakt aom muligt. At mine hunde ALDRIG blev sluppet fri sammen med fremmede hunde. Og at de KUN blev sluppet løs på indhegnet område.

 

Helt enig med Amocca, de samme "regler" ville gælde for mine hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Mange tak for jeres hjælpsomme indlæg. Desto flere jo bedre.

 

Sådan som jeg forstår lovgivningen omkring hundepensioner, så skal man være godkendt af fødevarestyrelsen for at drive hundepension. Er det korrekt forstået?

 

Jeg er ved at indsamle informationer til et it-system jeg muligvis vil udvikle til gavn for både hundepensioner og hundeejere. Jeg kan som udefrakommende se, at markedet for hundepensioner minder lidt om "det vilde vesten" forstået på den måde, at der ikke er en standard for hvad en hundepension skal leve op, hvor mange hunde der må være på pensionen, hvor meget de skal luftes, etc.

 

Jeg siger ikke man skal systematiser alt hvad der vedrøre hundepensioner, men jeg har en ide til hvordan man kan hjælpe hundeejere med at sikre sig at hundepensionen lever op til hundeejerens forventninger, og dermed også sikre hundepensionen flere "vuffer" i pensionen.

 

Jeg selv har haft hund i mange år, og er ofte stødt ind i problemer når jeg skulle have passet hende.

 

På forhånd tak for jeres kommentar.

 

Mvh

 

Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-)

 

Jeg kan ikke forestille mig at sætte mine hunde i pension, men hvis, skulle det være et lille sted, som ikke virker "fabriksagtigt"

 

Jeg ville have lov til at komme på besøg nogle gange og se hvordan hundene håndteres.

 

Jeg skulle kunne være sikker på, at mine ønsker blev respekteret.

 

Det skulle være muligt at få passet hundene 1 - 3 timer nogle gange, inden de skulle være på et længere ophold.

 

Hundene skulle være sammen med hinanden, som de er vant til og skal ikke lukkes sammen med andre uden min godkendelse evt. aftalt pr. tlf.

 

Hundene skulle på tur dagligt - i lang line - må gerne aktiveres ud fra forhåndsaftale, men ikke slippes løs på uindhegnet område.

 

Nogle af deres kendte rutiner skulle kunne overholdes f.eks. foder/godbidsøg.

 

Jeg ville være en besværlig kunde og ville ringe dagligt for at få rapporter.

 

Helst skulle hundene være i hjemmet på pensionen og ikke i hundegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-)

 

Jeg kan ikke forestille mig at sætte mine hunde i pension, men hvis, skulle det være et lille sted, som ikke virker "fabriksagtigt"

 

Jeg ville have lov til at komme på besøg nogle gange og se hvordan hundene håndteres.

 

Jeg skulle kunne være sikker på, at mine ønsker blev respekteret.

 

Det skulle være muligt at få passet hundene 1 - 3 timer nogle gange, inden de skulle være på et længere ophold.

 

Hundene skulle være sammen med hinanden, som de er vant til og skal ikke lukkes sammen med andre uden min godkendelse evt. aftalt pr. tlf.

 

Hundene skulle på tur dagligt - i lang line - må gerne aktiveres ud fra forhåndsaftale, men ikke slippes løs på uindhegnet område.

 

Nogle af deres kendte rutiner skulle kunne overholdes f.eks. foder/godbidsøg.

 

Jeg ville være en besværlig kunde og ville ringe dagligt for at få rapporter.

 

Helst skulle hundene være i hjemmet på pensionen og ikke i hundegård.

 

Fnis du ligner mange af mine "kunder"

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg forstår lovgivningen omkring hundepensioner, så skal man være godkendt af fødevarestyrelsen for at drive hundepension. Er det korrekt forstået?

hvis du har mere end 4 hunde i pasning af gange jo;)

 

Jeg er ved at indsamle informationer til et it-system jeg muligvis vil udvikle til gavn for både hundepensioner og hundeejere. Jeg kan som udefrakommende se, at markedet for hundepensioner minder lidt om "det vilde vesten" forstået på den måde, at der ikke er en standard for hvad en hundepension skal leve op, hvor mange hunde der må være på pensionen, hvor meget de skal luftes, etc.

helt ærligt, jeg tror ikke det er nogen god ide;) der er netop stor forskel på hvad pensionen "tilbyder" fordi der er enorm forskel på hvad hundeejere gerne vil;)

 

Jeg siger ikke man skal systematiser alt hvad der vedrøre hundepensioner, men jeg har en ide til hvordan man kan hjælpe hundeejere med at sikre sig at hundepensionen lever op til hundeejerens forventninger, og dermed også sikre hundepensionen flere "vuffer" i pensionen.

alle de pensioner jeg kender han alle de hunde de ønsker;) er det der tilbydes godt så er der kunder nok;)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er ved at indsamle informationer til et it-system jeg muligvis vil udvikle til gavn for både hundepensioner og hundeejere. Jeg kan som udefrakommende se, at markedet for hundepensioner minder lidt om "det vilde vesten" forstået på den måde, at der ikke er en standard for hvad en hundepension skal leve op, hvor mange hunde der må være på pensionen, hvor meget de skal luftes, etc.

helt ærligt, jeg tror ikke det er nogen god ide;) der er netop stor forskel på hvad pensionen "tilbyder" fordi der er enorm forskel på hvad hundeejere gerne vil;)

 

 

Hvis jeg træder et step tilbage, og ser på det fra et forretningsmæssigt synspunkt, så tænker jeg såmænd godt der kunne være en ide her. Evt. kombineret med en app hos hundeejere, så de kan følge Fidos ophold i pensionen. Så man fx kan se, at Fido gik en tur på en time kl 17.30 og fik sin aftensmad kl 19 - men spiste kun halvdelen. Evt. kan der være plads til kommentarer fra pensionen vedr. hver aktivitet.

Men om dette er det trådstarter overvejer tør jeg ikke sige.

 

Det kunne også være en slags "trust pilot" for hundepensioner, hvor hundeejere kan gå ind på hver enkelt pension og få et kort overblik over hvad de tilbyder, hvilke faciliteter de har osv. For mig personligt ville det så være vigtigt, at der blev fremvist hvor megen menneskekontakt hundene havde hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har brugt hundepension i ny og næ. Dvs. max en gang årligt og kun hvis hundene er voksne, raske og har det godt.

 

Jeg har vægtet en hundepension, som folk jeg kender anbefalede og jeg kan se mine hunde er glade når jeg kommer ned med dem. De virker livlige og muntre, når de afleveres - og det gør de også når jeg henter dem. Jeg har aldrig haft grund til at tvivle på at de har det godt. De er jo så også 2 sammen og har hundesenge, lidt legetøj mv. med.

 

Hundene er i et hunderum og kan lukkes ud i løbegård sammen, men ikke sammen med andre hunde, 3-4 gange dagligt. Hundene luftes ikke derudover og aktiveres heller ikke. Jeg vil antage, at de nye omgivelser osv. nok stresser og trætter noget - og gåture og anden aktivering kunne let øge stress og jeg ønsker egentlig heller ikke at andre håndterer mine hunde, når jeg ikke er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg træder et step tilbage, og ser på det fra et forretningsmæssigt synspunkt, så tænker jeg såmænd godt der kunne være en ide her. Evt. kombineret med en app hos hundeejere, så de kan følge Fidos ophold i pensionen. Så man fx kan se, at Fido gik en tur på en time kl 17.30 og fik sin aftensmad kl 19 - men spiste kun halvdelen. Evt. kan der være plads til kommentarer fra pensionen vedr. hver aktivitet.

Men om dette er det trådstarter overvejer tør jeg ikke sige.

 

Det kunne også være en slags "trust pilot" for hundepensioner, hvor hundeejere kan gå ind på hver enkelt pension og få et kort overblik over hvad de tilbyder, hvilke faciliteter de har osv. For mig personligt ville det så være vigtigt, at der blev fremvist hvor megen menneskekontakt hundene havde hver dag.

Hvis du går ind på facebook så har rigtig mange pensioner en side hvor der opdateres ret ofte, der kan man ofte følge hvad der laves med hundene;) en app der skulle opdateres flere gange dagligt med notat om hvad den enkelte hund laver fra kl 2 til kl 3 fx vil være meget tidskrævende for pensionen, med de få hunde jeg har ved jeg da at mine opdateringer m.m på facebook tager ret lang tid og jeg skriver ikke fra time til time, men bare en samlet opdatering nogle gange dagligt;) den tid der bruges på opdateringer, telefon, SMS m.m går jo fra hundene;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du går ind på facebook så har rigtig mange pensioner en side hvor der opdateres ret ofte, der kan man ofte følge hvad der laves med hundene;) en app der skulle opdateres flere gange dagligt med notat om hvad den enkelte hund laver fra kl 2 til kl 3 fx vil være meget tidskrævende for pensionen, med de få hunde jeg har ved jeg da at mine opdateringer m.m på facebook tager ret lang tid og jeg skriver ikke fra time til time, men bare en samlet opdatering nogle gange dagligt;) den tid der bruges på opdateringer, telefon, SMS m.m går jo fra hundene;)

 

Det var nu heller ikke ment at der skulle være time til time rapportering ;-) Mere at "større" begivenheder blev rapporteret. Ideen med facebook er god, men en app ville kaste det direkte i hovedet på ejer. Men igen, jeg er ikke den rette målgruppe, da jeg vil gå sindssygt langt for at undgå at mine hunde nogensinde skulle i pension :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej allesammen.

 

Jeg har nu snakket med en hel del mennesker omkring pasning af deres hund(e). Det har været blandet med holdninger omkring hundepensioner, men generelt er holdningerne overvejende positive, heldigvis :-)

 

Jeg har dog også mødt mange der udtrykker ønske om at lave en platform der gør det muligt at få passet sin(e) hunde af eksempelvis naboen, eller en person i nærområdet. Jeg har derfor lavet en "Airbnb" for hundepasning i Danmark. Siden er langt fra færdig, og jeg mangler mange tilmeldinger til platformen, men grundlæggende funktioner er på plads. I kan evt se mere på Skærmbillede 2014-11-26 kl. 17.41.50.png

 

Helt enkelt kan en person tilmelde sig tjenesten gratis, og tjene penge på at passe andres hunde. Hundepasser bestemmer selv prisen pr. overnatning. Fordelen ved at få passet hunden i et privat hjem er mange, og bl.a. har jeg hørt fra mange forskellige at de ønsker at få passet hunden i "hjemlige" rammer, uden bur.

 

Som sagt er siden ikke færdigbygget, men funktionerne er på plads. Jeg håber i vil tage imod siden med åbent sind, og tro på min velvilje til at få lavet en platform der tilgodeser de hundeejere der ønsker denne pasningsform.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej ny her

 

jeg ville kun lade min hund komme i pension hvis absolut nødvendigt... men ved det kan ske

 

hvad er så vigtigt for mig:

den sociale kontakt og aktivering

at jeg kan besøge stedet før og evt havde en prøve nat

at stemningen er rar og ikke fabriks aktig

at hun kan få den mad hun er vant til.. nogenlunde som normalt (inclusiv nat guleroden hun får... og at morgen mad skal der arbejdes for)

at hun kan blive luftet ved brug af hendes sele, hun har den fordi det er bedst for hende (hvorfor skulle man ikke ville bruge den?)

mulighed for at løbe løs på indhegnet område

 

 

en app med konstante opdateringer nejtak

opdatering på facebook nej tak

tlf kontakt mulig - jeg kan ringe hvis bekymret, de ringer hvis noget galt... ja tak

 

 

en sammenlignings side mixed med noget trust pilot ligne og et kort over hvor pasning er muligt (også dem der tilbyder pasning i hjemmet) ville være dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...