Hop til indhold

Shiba Inu søger nyt hjem!


Louisen
 Share

Recommended Posts

På vegne af en bekendt:

 

Vi står i den kedelige situation at vi skal af med vores højt elskede shiba, da han har set sig ond på vores anden hund. Han er typisk Shiba, helt sin egen men meget glad og kærlig over for os. Han kan bare IKKE! med andre hanhunde. Det er meget vigtigt for os at han kommer et sted hen hvor familien ved hvad de går ind til, uden andre hunde og små børn.

 

Han er 4 år og ikke kastreret, men kan ikke bruges til avl da den ene kugle ikke er faldet ned.

Han vil meget gerne i møbler men man kan sagtens holde ham på gulvet

Han har fuld stamtavle fra avler i Norge.

Hans træningsniveau er at han kan sætte sig, og til dels gå hen og ligge sig når man beder ham om det. Han går rigtig pænt i snor.

Kan aldrig lukkes ud uden indhegning eller gå uden snor da han så stikker af med det samme.

Vi bor i hus med have, men han vil sagtens kunne trives i lejlighed med de sædvanlige daglige gåture.

 

Jeg vil understrege at han ikke skal i et hjem med andre hunde eller små børn. Og man skal have god erfaring med lidt besværlige hunde.

 

Men hvis det er på plads ja så kan han blive en alle tiders ven Min mailadresse er [email protected]

 

Skriv e-mail hvis du har lyst til at høre mere om ham.

 

vh. Laila

 

 

 

Her er et billede af Tennyo:

 

tennyo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne tilføje noget her:

 

Jeg har selv shiba, hanhund, som er sur på andre fremmede hunde efter et overfald. Det tager lang tid at træne, men med en god adfærdsterapeut og tålmodighed, kan man komme rigtig langt.

 

Man kan nok ikke lære hunden, at holde nok af andre hanhunde til at den kan leve med dem. Men jeg har med succes opnået, at min hund kan gå tur med andre hunde og lege med dem i mindre intervaller, når den først har lært dem godt at kende.

 

Fremmede hunde er han dog pr. default skeptisk over for.

 

Dette skriver jeg for at sige, at med rette træning kan man måske! lære hunden at acceptere andre hunde i mindre doser, f.eks. hunde i den øvrige familie (ikke i eget hjem) --- men det kræver altså dedikation og en indsats, samt tid/råd til evt. professionel guiding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gentager gerne: Hun har fulgt sin dyrlæges anbefalinger. Med mindre nogle af jer er dyrlæger, synes jeg at diskussionen om hundes kugler skal slutte her.

 

Ej, slap dog af:vedikke: Det er da temmelig relevant info for en ny ejer - at det som udgangspunkt anbefales at fjerne kuglen fordi den øger risikoen for kræft. OG endda kan være årsagen til, eller en del af, adfærdsproblemerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle, at Tennyo har fået nyt hjem. :)

 

Ang. alt det andet, så var der lidt snak omkring dette inde på shibasiden på Facebook, men det kom hurtigt frem at alt var overvejet af ejer og at der blev vadet rundt i et ømtåleligt emne.

Så det er også derfor, jeg opfordrede til, ikke at bore mere i det. Jeg ved også, at I nævner det i bedste mening. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...