Hop til indhold

Lys i mørket


Trei
 Share

Recommended Posts

Hundene har jo hhv. Orbiloc og Visiglo på. Jeg har 2 reflekser foran på jakken, og en der dingler bagpå. Og så har jeg en Pretzl pandelampe, fordi her er mørkt som tyrens røvhul:mrgreen: Jeg møder jævnligt cykelstier som takker mig for at være så synlig:-)

 

Det er rart med sådan nogle flinke cykelstier :mrgreen:

 

----------------------------------------

 

Jeg har lige rodet i Elvis' kurv og fandt sørme et reflexhalsbånd. Her må Orbiloc kunne sidde på :5up: Så jeg skal lige have fat i sådan en til Elvis og en til mig selv. Trods reflexvest har jeg nemlig et problem om morgenen, hvor jeg har Liv med på gåtur, og hun sidder i bæreselen på ryggen af mig - vesten kan jo ikke ses på ryggen af mig, når hun sidder der :stupid: Heldigvis kommer der meget få biler her, og de kan altid ses på lang afstand, så vender bare front mod bilen, når den kommer, men det er ikke helt optimalt, så jeg vil også have en Orbiloc sat i bæreselen et sted :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forstår altså ikke helt, hvordan Orbiloc sættes fast :oops:

 

Hvis halsbåndet skal igennem de aflange "sprækker", er det så ikke de færreste halsbånd, der kan komme derigennem? Spændet, der låser halsbåndet (når det er med "klik-lukning"), er da for tyk til at komme igennem? Men hvad skal man så tilkøbe som ekstraudstyr, eller følger der automatisk en "rubber strab" med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rart med sådan nogle flinke cykelstier :mrgreen:

 

----------------------------------------

 

Jeg har lige rodet i Elvis' kurv og fandt sørme et reflexhalsbånd. Her må Orbiloc kunne sidde på :5up: Så jeg skal lige have fat i sådan en til Elvis og en til mig selv. Trods reflexvest har jeg nemlig et problem om morgenen, hvor jeg har Liv med på gåtur, og hun sidder i bæreselen på ryggen af mig - vesten kan jo ikke ses på ryggen af mig, når hun sidder der :stupid: Heldigvis kommer der meget få biler her, og de kan altid ses på lang afstand, så vender bare front mod bilen, når den kommer, men det er ikke helt optimalt, så jeg vil også have en Orbiloc sat i bæreselen et sted :-D

 

Biler der kommer bagfra, burde vel ikke være det helt store problem, hvis du går i den rigtige side af vejen -og man selvfølgelig antager at bilen også holder sig til sin side at vejen. Medmindre selvfølgelig at der er tale om en virkelig lille vej.

 

Med ellers kan en refleks bag på bæreselen eller på din højre arm, vel gøre det.

 

Jeg har sådan et refleksarmbind med røde dioder, om højre arm, så tænker jeg at jeg bør kunne ses bagfra også http://www.alttilhundogkat.dk/lygter_-_lyshalsbnd?/Generelt/HUNDE/Lys/refleks/%22Light%20Band%22%20Med%20blinkende%20lysdioder.%2025%20cm.%20Ass.%20farver%20(gul,%20gr%F8n%20eller%20r%F8d)/&showitem=5179

 

 

Og så har jeg sådan en her, der hænger i en nøgledims (kan ikke huske hvad de hedder?) sammen med nøglerne, om halsen, så tænder jeg gerne for det blinkene lys hvis der kommer en bil i mod os, og ellers hænger den bare som en store refleks. http://www.alttilhundogkat.dk/lygter_-_lyshalsbnd?/Generelt/HUNDE/Lys/refleks/Poly%20Brite%20lygte%20med%20refleks%20og%20r%F8dt%20lys.%2018%20cm.%20inkl.%20karabinhage.%20Ass.%20farver%20/&showitem=13014

 

Evt. øvrige refleksdetaljer på mig selv, afhænger af hvilke tøj og sko jeg har på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Biler der kommer bagfra, burde vel ikke være det helt store problem, hvis du går i den rigtige side af vejen -og man selvfølgelig antager at bilen også holder sig til sin side at vejen. Medmindre selvfølgelig at der er tale om en virkelig lille vej.

 

Med ellers kan en refleks bag på bæreselen eller på din højre arm, vel gøre det.

 

Jeg har sådan et refleksarmbind med røde dioder, om højre arm, så tænker jeg at jeg bør kunne ses bagfra også http://www.alttilhundogkat.dk/lygter_-_lyshalsbnd?/Generelt/HUNDE/Lys/refleks/%22Light%20Band%22%20Med%20blinkende%20lysdioder.%2025%20cm.%20Ass.%20farver%20(gul,%20gr%F8n%20eller%20r%F8d)/&showitem=5179

 

 

Og så har jeg sådan en her, der hænger i en nøgledims (kan ikke huske hvad de hedder?) sammen med nøglerne, om halsen, så tænder jeg gerne for det blinkene lys hvis der kommer en bil i mod os, og ellers hænger den bare som en store refleks. http://www.alttilhundogkat.dk/lygter_-_lyshalsbnd?/Generelt/HUNDE/Lys/refleks/Poly%20Brite%20lygte%20med%20refleks%20og%20r%F8dt%20lys.%2018%20cm.%20inkl.%20karabinhage.%20Ass.%20farver%20/&showitem=13014

 

Evt. øvrige refleksdetaljer på mig selv, afhænger af hvilke tøj og sko jeg har på.

 

Det er ikke en "virkelig lille vej", men vi bor på landet, så jeg går i vejkanten, der er ikke fortov. Det er en vej af den bredde, at 2 biler skal lidt ind i rabatten for at passere hinanden. Og jeg vil ikke være kulsort set bagfra, og så bare gå ud fra at biler bliver i deres vejbane - slet ikke når jeg har min datter på ryggen. Selvom jeg ikke har hende med, og bare går med Elvis - og reflexvesten er synlig på ryggen - holder jeg øje med bilerne bagfra. Måske paranoid, men jeg vil helst være på den sikre side ;-)

 

Men ja en billigere løsning end Orbiloc bør også være muligt at finde, der kan sættes på mig eller bæreselen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår altså ikke helt, hvordan Orbiloc sættes fast :oops:

 

Hvis halsbåndet skal igennem de aflange "sprækker", er det så ikke de færreste halsbånd, der kan komme derigennem? Spændet, der låser halsbåndet (når det er med "klik-lukning"), er da for tyk til at komme igennem? Men hvad skal man så tilkøbe som ekstraudstyr, eller følger der automatisk en "rubber strab" med?

 

Der er et velcrobånd med. Man fjerner clickdimsen, sætter velcrobåndet fast i lampen og spænder det fast i halsbåndet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke den nye model - der er der sådan en elastisk dimmer man vikler rundt om halsbåndet. Svært at forklare, men den fungerer fint.

 

Ja, den "rubber strap", jeg nævner i indlægget over Anne. Jeg havde også googlet som en sindssyg, og var kommet frem til at det måtte være den gamle model, Anne henviste til.

Nu har jeg bestilt den uden rubber strap, og så håber jeg, jeg kan sætte den på halsbåndet uden, eller selv fixe noget velcro-halløj.

Jeg skulle have haft den i dag, men den er blevet forsinket hos Post DK :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den "rubber strap", jeg nævner i indlægget over Anne. Jeg havde også googlet som en sindssyg, og var kommet frem til at det måtte være den gamle model, Anne henviste til.

Nu har jeg bestilt den uden rubber strap, og så håber jeg, jeg kan sætte den på halsbåndet uden, eller selv fixe noget velcro-halløj.

Jeg skulle have haft den i dag, men den er blevet forsinket hos Post DK :roll:

 

billeder af systemet med ruber når du får den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det da... Det burde være clippen...

 

Er det så nu jeg skal fortælle at du kunne have købt den til 179kr hos mig :blink: hehe

 

Nej, du skal ikke :fornaermet::mrgreen:

 

Hvorfor kunne jeg det - har du egen butik?

 

Det var dog ok - jeg købte noget mere, så jeg fik fri fragt, så har bl.a. også købt en Kong og nogle godbidder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...