Hop til indhold

Hvalp - tilskud?


Hvalpen
 Share

Recommended Posts

Har som sagt en hvalp på knap 3 mdr. Han spiser sin Egen og engang imellem andres afføring. Føj. Har prøvet med kaprotabs. Virker ikke :( kan det hjælpe at skifte foder? Han får Royal Canin mini starters. Mener jeg nok det hedder. Hvornår begynder i at give jeres hunde olietilskud og evt glukosamin. Havde en tidligere hund der døjede med leddene, så ham her skal forebygges (så jeg gør hvad jeg kan) Og så gør han når han får sine hvalpeflip :) Wuhuu. Vil egentlig gerne træne og forebygge, så vi undgår disse flip. Hvordan træner i helt præcist gøen væk? Mange spørgsmål :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får ikke tilskud i opvæksten, da de nødvendige stoffer burde findes i det valgte foder. Jeg vil mene at forebyggelse er ikke at overanstrenge de bløde knogler og led i opvæksten. Og selvfølgelig vælge en hvalp er sundtbyggede forældredyr.

Den med at spise egne og andres afføring kender jeg ikke fra hvalpe, det har jeg kun oplevet fra ældre tæver.

Mht hvalpeflip ser jeg det som en udladning af noget energi, som alle sunde hvalpe praktiserer, især hvis de bor uden andre hunde i familien, og desværre hører gøen med til dette vilddyrleg. Der findes mange meninger vedr. at stoppe det, jeg venter normalt , at det går over af sig selv.

Jeg er mere bekymret, hvis én hvalp slet ikke viser dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sagtens forebygge med tilskud. Men i stedet for glucosamin kan du vælge et godt urte tilskud som f.eks. Luposan biomineral - det fik mine hvalpe da det også hjælper i forhold til vokseværk og den slags. Desuden er der nogle gode ting i som støtter led og knogler. Skal lige sige at mine hvalpe IKKE fik hvalpefoder - i stedet brugte jeg all stage eller voksen foder efter aftale med min opdrætter og dyrlæge

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Ulla H. Personligt mener jeg heller ikke det er nødvendigt at give tilskud til hvalpe - det skulle gerne være i hvalpefoderet det de har behov for. Også selvfølgelig passe på med ikke at overanstrenge hvalpen for meget.

 

Mht den vilde leg eller hvalpeflip er det helt normalt - jeg har Zeus på nu snart 2½ år han kan til tider stadigvæk få flip om aftenen -men dog meget meget sjældent - men det kan forekomme hvis vi har haft lidt travlt og ikke lige har fået aktiveret nok men det kan også komme af for meget aktivering faktisk.

 

Men hos dig er det bare en ganske almindelig hvalp der lige får en ulvetime ;-) nyd det lige pludselig er det ovre :-)

 

Det med at æde bæ tja det gør min Zeus stadigvæk og han er som sagt 2½ han spiser ikke hundebæ men katte- og heste bæ. og menneske bæ - jeg har prøvet alt men det eneste der virker er at være opmærksom og få ham væk inden han ser lorten ;-) det er svært ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt tilskud på begge mine fra 8 uger. Om det virker, ved jeg ikke, men jeg gør det for at være helt sikker:-) Den store fik også noget multitabs mens hun voksede, ellers har de begge fået lakseolie og glucosamin i en eller anden form.

 

Med hensyn til at æde lort, plejer de fleste hvalpe at vokse fra det. Ellers kan jeg anbefale en velindlært nej-øvelse, og så er det om at være på stikkerne og sørge for dels at der ikke er lort den kan komme til, dels at du beder den lade være inden den får det spist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver hvalpefoder, men supplerer med koldpresset rapsolie dagligt, en fiskekapsel et par gange om ugen, råfoder hver 3. dag og kødfulde ben en gang om ugen.

 

Så bruger jeg en del tørret kallun som gode snaks. Stykkerne er 10-15 cm lange og ca 3 cm i diameter og vejer 25 g. Hundene får hver en til godnat - og somme tider mindre stykker, hvis de skal være alene hjemme. Mine hunde vejer 15 kg, så du skal naturligvis justere størrelsen lidt ned. De er gode for tænderne, men de lugter lidt (min kone siger meget).

 

Jeg lægger vægt på en varieret kost. Tør ikke løbe at på at eet produkt dækker alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...