Sille12 Skrevet December 29, 2014 Rapporter Share Skrevet December 29, 2014 Hejsa Min ene hund har fået et sår på indersiden af benet. Det ser ik betændt ud men er lidt rødt. Tror han har ridset det på noget hegn. jeg har givet ham en lille forbinding på så han ikke slikker i det og renset det med lidt klorhexidin. Nu ser jeg det lidt an men er lidt i tvivl om det ville være en god ide at smøre det med lidt aloe vera ? Har i nogen erfaring med om aloe vera virker og renser og heler ?? V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Hejsa Min ene hund har fået et sår på indersiden af benet. Det ser ik betændt ud men er lidt rødt. Tror han har ridset det på noget hegn. jeg har givet ham en lille forbinding på så han ikke slikker i det og renset det med lidt klorhexidin. Nu ser jeg det lidt an men er lidt i tvivl om det ville være en god ide at smøre det med lidt aloe vera ? Har i nogen erfaring med om aloe vera virker og renser og heler ?? V.H. Sille Jeg plejer at afvaske med klorhexidin og smøre med Aloe Vera gel. Og det virker for os i hvert fald - har aldrig oplevet sår der er blevet betændte el.lign. tværtimod helet ret hurtigt. Om det også havde gjort det uden Aloe Vera skal jeg ikke kunne sige selvfølgelig - men klorhexidin ved jeg i hvert fald renser for bakterier - og Aloe Vera skader i hvert fald ikke dog ville jeg undlade forbindingen så meget som muligt, så det får luft til at hele. Evt bare putte det på når I er udenfor, så der ikke kommer skidt i - men indenfor holde øje med hunden og bede ham lade vær med at slikke i det i stedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 tror ikke at ren aloe vera er sundt hvis de slikker det, det ville jeg i hvertfald lige tjekke, da et eller andet i min hjerne siger mig at de ikke kan tåle det :hmm:derudover heler ting bedre hvis det får luft, så hvis du kan give ham en krave på i stedet, så han ikke kan slikke det, så er det bedre end at pakke sårene ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 tror ikke at ren aloe vera er sundt hvis de slikker det, det ville jeg i hvertfald lige tjekke, da et eller andet i min hjerne siger mig at de ikke kan tåle det :hmm:derudover heler ting bedre hvis det får luft, så hvis du kan give ham en krave på i stedet, så han ikke kan slikke det, så er det bedre end at pakke sårene ind. Der er Aloe Vera i flere produkter til hunde, så tror bestemt ikke det skader vores er i hvert fald aldrig blevet syge af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Tak for hurtige svar . jeg giver det luft i nat og renser det efter aftenturen og så får han aloe vera på i morgen hvor jeg kan holde øje med ham . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Kræet havde et sår på benet som hun slikkede meget i - efter klorhexidin flere gange dagligt i 2 uger var det endelig væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Jeg bruger selv aloe vera til mine beagler. Charlie får altid sprayet aloe vera i numsen når han har fået tømt sine analkirtler. Udover det bruger jeg det til små rifter/sår og deres poter. De får også 1 spsk drikke aloe vera over deres mad om eftermiddagen. Erfaringen her er at det er godt for deres mave. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 jeg forstod det som ren aloe direkte fra planten, det mener jeg ikke de kan tåle. Det er jo noget andet hvis det er i et specifikt produkt til hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Anettesb Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 ellers kan man også bruge honning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Anettesb Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 et andet tip er at give hunden proprolis at spise, bare lidt mindre end et knappenåls hoved... det er hvis i kan få fat i det. .... relativt nemt for mig når min mor har bi'er. Lige før jeg fik Jackie havde hun flået to klør (dagen før) vaske potter var ikke ok jeg gjorde endnu men så er det jo godt proprolis hjælper indefra... (det også godt til mennesker også mod forkølelse/ondt i halsen). hun fik proprolis i en måned hver aften, og trods at jeg ikke rigtig måtte checke og rense potte var der ingen problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret December 30, 2014 Rapporter Share Besvaret December 30, 2014 Zeus har lige været en rift på sit bagben for et par uger siden, han væltede ned af trappen til haven som er lavet af sten, han havde for travlt som han plejer Det var noget rødt men ikke betændt jeg gjorde såret rent og smurte lide helosan på (også kaldet ko-patte-salve) det gik en lille uges tid så var det væk Han gad ikke slikke i det - så det fik luft og lidt helosan et par gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret December 30, 2014 Rapporter Share Besvaret December 30, 2014 Småsår gør jeg intet ved,normalt heler de fint også selvom hunde slikker i dem;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts