Hop til indhold

hvalpe mad


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Det er ikke min hvalp men jeg spørger lige her for at være sikker i min sag inden jeg går videre.

En hvalp på 12 uger.

Hun skider noget der er mørk oliven grøn og så prutter hun konstant og det er ikke bare sådan en puha hundefis, det er sådan en der ikke forsvinder uden man virkelig lufter ud og de prutter kommer hun af med døgnet rundt.

Jeg holder på det foder hun får ikke er optimalt til hende, meeeeeen måske jeg tager fejl og jeg skal have nogle gode kort på hånden inden jeg går videre ;)

Nu har jeg fået indført tørrede tyrediller, ører og lign til hende samt nogle af vores kiks, det er store skridt, men kunne jeg lige gøre lidt med foder også, så bliver jeg glad.

Hvad ville i sige og gøre hvis det var jeres hvalp?

Hvad ville i fodre med? Det skal være billigt og godt og let at skaffe og ikke BARF.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg ikke forstand på hvalpe mad.... men

 

får hun det samme som hos kennlen?

kan hun havde allergi?

kan det være en stress mave over meget nyt (selv om det ca 4 ugers siden hun flyttede)?

 

 

hvad er nemt for ejeren? hvilke butikker eller er net handel ok?

 

med den afføring (er den blød eller hård?) og gas mængde ville jeg helt sikkert skifte foder.... men til hvad? evt. snakke med dyrelægen.

 

hvis hun er en pruttende race er der nok mindre at gøre med hensyn til mængden af prutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

så ville jeg nok spørg doktor dyr... evt medtage en lille prøve pakke :blink:

før jeg gør noget, for flere skift og eksperimenterne er nok ikke godt for det lille pus

 

 

det jo forskelligt hvilke butikker der er hvor

taler vi brugsen, netto, fakta... eller er der en dyre butik... er ejer ok med net handel udvider det mulighederne meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blød grøn afføring kan tyde på at lever og galdeblære er på overarbejde. Mit bedste råd er at hvalpen overgår til et skånefoder - da maven skal have ro. Godt de skal til dyrlægen i denne uge - grøn/grålig afføring skal altid tages alvorligt - kender det var min egen Darwin da han var stor hvalp og konstant havde denne type problemer. Lad være med at skifte til kornfri foder før der er talt med dyrlægen - nogle gange er det nødvendigt med korn i foderet - det viste sig også at være tilfældet med min Darwin - han kan simpel hen IKKE fungere på et kornfri foder så kommer den dårlige mave tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alternativ vil jeg anbefale Regal og Golden Eagle foderet. Der findes en hvalpe variant i begge dele. Jeg syntes ikke man skal spare på et godt foder og begge de nævnte er blandt markedets allerbedste foder typer. Mine beagler spiser Regal og Golden eagle og det har kunnet få Darwin til at holde vægten oppe, samt at hans mave bare er i super tilstand - vi har ikke set dårlig mave hos ham 1 års tid nu.

 

Begge dele kan bestilles online og kommer meget hurtigt - inden for 1-2 dage

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...