Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Min sødeste Lemon vandt FS3 på Samsø i går og fik cert. :hjerte:

 

 

Hun debuterede også med sit nye HTM-program i For sjov-klassen. Hun skal stille i HTM1 til Nations Cup i Stuttgart midt i november, så det var jo ved at være på tide, at få programmet klart. :)

 

 

Lemon syntes, at det var en svær hal, og alligevel gjorde hun det bare så super godt i ringen. Jeg er meget stolt af hende. :lun:

 

Fik lige set dit HTM også, havde ikke lige samme overskud til at kigge op med Calle i opvarmning, som med Cassi... Og hvor er hun fin lille Lemon... Pøj pøj når i skal til Stuttgart... Og glæder mig til at se jer på Garbogaard :smil:

 

***********************

 

Jeg havde begge hundene med til Samsø. Cassi gik helt ned i HTM1, hun kunne ikke rigtig noget som helst. I FS3 var hun okay, men der var nogle upsere undervejs. Ved ikke helt hvad hun har fået lavet undervejs, for hun var ikke rengående bagefter. Der har ikke været noget at se i går, så håber hun blot havde trådt forkert.

 

Calle var i ringen for første gang siden februar. Han var kun meldt til i for sjov, så vi bare kunne lege os igennem vores sang. Han var rigtig fin og fik ikke de der dumme udfald som han af og til får. Det eneste problem var at vi ikke helt var enige om hvornår legetøjet det skulle slippes... Så vi brugte det meste af tiden på at blive enige om det :roll: Menlidt tricks fik han lavet, og når han laver noget, så giver han sig fuldt ud. Målet er at vi til Garbogaard har noget der minderom et program klar til en for sjov klasse. Overvejer lidt at melde ham til i FS1 og så bruge det som træning, men så skal jeg være sikker på at han slipper sit legetøj, for kan ikke rigtig have godbidder med så vi kan bytte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige set dit HTM også, havde ikke lige samme overskud til at kigge op med Calle i opvarmning, som med Cassi... Og hvor er hun fin lille Lemon... Pøj pøj når i skal til Stuttgart... Og glæder mig til at se jer på Garbogaard :smil:

 

***********************

 

Jeg havde begge hundene med til Samsø. Cassi gik helt ned i HTM1, hun kunne ikke rigtig noget som helst. I FS3 var hun okay, men der var nogle upsere undervejs. Ved ikke helt hvad hun har fået lavet undervejs, for hun var ikke rengående bagefter. Der har ikke været noget at se i går, så håber hun blot havde trådt forkert.

 

Calle var i ringen for første gang siden februar. Han var kun meldt til i for sjov, så vi bare kunne lege os igennem vores sang. Han var rigtig fin og fik ikke de der dumme udfald som han af og til får. Det eneste problem var at vi ikke helt var enige om hvornår legetøjet det skulle slippes... Så vi brugte det meste af tiden på at blive enige om det :roll: Menlidt tricks fik han lavet, og når han laver noget, så giver han sig fuldt ud. Målet er at vi til Garbogaard har noget der minderom et program klar til en for sjov klasse. Overvejer lidt at melde ham til i FS1 og så bruge det som træning, men så skal jeg være sikker på at han slipper sit legetøj, for kan ikke rigtig have godbidder med så vi kan bytte.

 

Tak tak :)

 

Jeg så jo desværre kun Cassis HTM1... godt valg at gå ud af ringen med hende, da det var så svært for hende. :5up:

 

Kan hun være skredet ud på det glatte gulv?

 

Dejligt at det gik godt med Calles fokus i ringen. Så er det da en mindre ting at skulle arbejde med at få ham til at slippe legetøjet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun syntes bestemt ikke at det var sjovt at være derinde. Hun var heldigvis mere på i sin FS3. Jeg ved ikke hvad der er sket med hende. Hun er jo lidt noget skravl og har altid haft nemt ved at pådrage sig skader. Nu bestiller jeg i hvert fald tid hos Charlotte, for det der for alvor bekymrer mig er at det virkede som om at det var højre forben hun trak på og hun har jo påvist OCD, så det kan jo være at det er det som pludselig driller hende. Det ville bare næsten ikke være til at bære at jeg ikke kan arbejde med hende. Hun kunne sikkert godt leve med bare at gå tur og lave lidt Nose Work, men det er jo mest det her jeg brænder for. Troede jo ellers i sin tid jeg gjorde det rigtige ved at få en hund med stamtavle og efter på papiret fejlfrie forældre, men det er jo ingen garanti.

 

Men det var fantastisk at kunne gå ind med ham den lille rod. Han fik også lov til at være med til træning igår og han var så fornuftig, som han nu kunne være taget i betragtning af at han ikke har været på hold i laaaaaang tid. Tilgengæld har han jo efterhånden fået så mange en på opleveren-ture, så han må jo blive modnet lidt alligevel. Nu skal jeg så have fundet musik til ham, som vi kan bruge. Jeg hælder jo mest til noget der er super skarpt, men det er nok lige store krav at stille til ham. Vi har jo efterhånden lavet numre til ret forskelligt musik. Var jo glad for Ally Cat, men den er der en som har tyvstjålet, dog på mit eget forslag, så det vil jeg ikke helt være bekendt... måske skal jeg genoplive Heksemutter, nu har jeg jo fundet cd'en... Og jeg har jo stadig kostume og rekvisitter 'gg'

Link til indlæg
Del på andre sites

MEGA flotte programmer Sonja :5up: :klap:

 

I bliver virkelig ustoppelige i to!!!

 

 

-----------------------

 

Det er mega, mega grænseoverskridende for mit OCD sind og mit kontrol-gen er virkelig sat ud af spil pt.

Men Yoda skal starte en for sjov klasse i Hangaren.....

 

Har jo tænkt over det i evigheder og Kaia har også været meldt til, men fik ondt i ryggen igen.

Så selvom hun er ok, så er hendes mentale udholdenhed ikke rigtig eksisterende endnu.

 

Så i mangel på FS hund, så måtte Yoda i aktion..... For nu VIL jeg altså prøve det!!!

 

Det er så sindssygt grænseoverskridende for mig, for jeg er så utrolig kontrollerende og kan bedst at ting er i kasser og alting er beskrevet for mig.

Så selv at skulle finde på noget og sætte noget kreativt sammen, det er helt enormt svært for mig.

Og så er jeg perfektionist til fingerspidserne og det modarbejder mig lidt, så jeg aldrig helt for kastet mig ud i noget nyt fordi jeg aldrig synes det er helt godt nok.

 

MEN.... Fik et los i bagdelen og nu skal det være.

Starter kun en for sjov klasse og en færdighedsprøve, for vi får ikke programmet helt færdigt og jeg har brug for at kunne støtte og belønne undervejs, hvis JEG har behov for det - Yoda kan sgu' fint arbejde de par minutter :mrgreen: Men jeg har brug for livlinen her første gang.

 

Så.... Det bliver fandeme spændende og jeg dør nok lidt et par gange inden vi får det overstået :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

MEGA flotte programmer Sonja :5up: :klap:

 

I bliver virkelig ustoppelige i to!!!

 

 

-----------------------

 

Det er mega, mega grænseoverskridende for mit OCD sind og mit kontrol-gen er virkelig sat ud af spil pt.

Men Yoda skal starte en for sjov klasse i Hangaren.....

 

Har jo tænkt over det i evigheder og Kaia har også været meldt til, men fik ondt i ryggen igen.

Så selvom hun er ok, så er hendes mentale udholdenhed ikke rigtig eksisterende endnu.

 

Så i mangel på FS hund, så måtte Yoda i aktion..... For nu VIL jeg altså prøve det!!!

 

Det er så sindssygt grænseoverskridende for mig, for jeg er så utrolig kontrollerende og kan bedst at ting er i kasser og alting er beskrevet for mig.

Så selv at skulle finde på noget og sætte noget kreativt sammen, det er helt enormt svært for mig.

Og så er jeg perfektionist til fingerspidserne og det modarbejder mig lidt, så jeg aldrig helt for kastet mig ud i noget nyt fordi jeg aldrig synes det er helt godt nok.

 

MEN.... Fik et los i bagdelen og nu skal det være.

Starter kun en for sjov klasse og en færdighedsprøve, for vi får ikke programmet helt færdigt og jeg har brug for at kunne støtte og belønne undervejs, hvis JEG har behov for det - Yoda kan sgu' fint arbejde de par minutter :mrgreen: Men jeg har brug for livlinen her første gang.

 

Så.... Det bliver fandeme spændende og jeg dør nok lidt et par gange inden vi får det overstået :sjov:

 

Åhr, det bliver spændende... Endnu en grund til at tage til Hangaren :smil:

 

Mht. belønning, så kan man jo altid i en officiel klasse alliere sig med en der kan kaste legetøj ind på signal. Calle er meldt til både FS1 og for sjov, og er han klar til det, så tror jeg at det er det jeg gør i officiel klasse. Hvis jeg vel og mærke kan finde en jeg stoler nok på til at kaste legetøj ind, det gik ikke så godt sidst jeg forsøgte mig med det *gg*

 

Mht. støtte, så må man gøre en del for at hjælpe hunden i FS1. Jeg ville hellere se en der støttede og hjalp hunden hele vejen igennem, end en hund der stod helt på egen hånd. Og så har jeg gjort mig den erfaring i lørdags at man i FS kan improvisere sig til meget, hvis man ikke helt har hunden med. Det er nærmest umuligt i HTM.

 

Begge mine kommer med til Hangaren, og begge stiller i freestyle og for sjov. Og Cassi prøver nok kræfter med titelprøven igen. Tvivler på at Callemandens hoved kam holde til så meget. Der er også for mange tricks han skal nå at lære, og det tror jeg ikke helt er fair over for ham. Og dog, det er jo kun krydse poter og et bagben op, som han ikke kan :hmm: Kan jo se hvordan det går på Garbogaard. Går det helt galt, så kan han jo bare tage en titelprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

MEGA flotte programmer Sonja :5up: :klap:

 

I bliver virkelig ustoppelige i to!!!

 

 

-----------------------

 

Det er mega, mega grænseoverskridende for mit OCD sind og mit kontrol-gen er virkelig sat ud af spil pt.

Men Yoda skal starte en for sjov klasse i Hangaren.....

 

Har jo tænkt over det i evigheder og Kaia har også været meldt til, men fik ondt i ryggen igen.

Så selvom hun er ok, så er hendes mentale udholdenhed ikke rigtig eksisterende endnu.

 

Så i mangel på FS hund, så måtte Yoda i aktion..... For nu VIL jeg altså prøve det!!!

 

Det er så sindssygt grænseoverskridende for mig, for jeg er så utrolig kontrollerende og kan bedst at ting er i kasser og alting er beskrevet for mig.

Så selv at skulle finde på noget og sætte noget kreativt sammen, det er helt enormt svært for mig.

Og så er jeg perfektionist til fingerspidserne og det modarbejder mig lidt, så jeg aldrig helt for kastet mig ud i noget nyt fordi jeg aldrig synes det er helt godt nok.

 

MEN.... Fik et los i bagdelen og nu skal det være.

Starter kun en for sjov klasse og en færdighedsprøve, for vi får ikke programmet helt færdigt og jeg har brug for at kunne støtte og belønne undervejs, hvis JEG har behov for det - Yoda kan sgu' fint arbejde de par minutter :mrgreen: Men jeg har brug for livlinen her første gang.

 

Så.... Det bliver fandeme spændende og jeg dør nok lidt et par gange inden vi får det overstået :sjov:

 

Tak :lun:

 

Jeg glæder mig til at se jer i Hangaren. :5up: Ingen -udover dig selv - forventer at se noget perfekt i en for sjov-klasse. Eller i en klasse 1, for den sags skyld. ;-) Og ja, nogle gange må man bare kaste sig ud i tingene og gøre det, hvis man nogensinde skal komme i gang. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, det bliver spændende... Endnu en grund til at tage til Hangaren :smil:

 

Mht. belønning, så kan man jo altid i en officiel klasse alliere sig med en der kan kaste legetøj ind på signal. Calle er meldt til både FS1 og for sjov, og er han klar til det, så tror jeg at det er det jeg gør i officiel klasse. Hvis jeg vel og mærke kan finde en jeg stoler nok på til at kaste legetøj ind, det gik ikke så godt sidst jeg forsøgte mig med det *gg*

 

Mht. støtte, så må man gøre en del for at hjælpe hunden i FS1. Jeg ville hellere se en der støttede og hjalp hunden hele vejen igennem, end en hund der stod helt på egen hånd. Og så har jeg gjort mig den erfaring i lørdags at man i FS kan improvisere sig til meget, hvis man ikke helt har hunden med. Det er nærmest umuligt i HTM.

 

Begge mine kommer med til Hangaren, og begge stiller i freestyle og for sjov. Og Cassi prøver nok kræfter med titelprøven igen. Tvivler på at Callemandens hoved kam holde til så meget. Der er også for mange tricks han skal nå at lære, og det tror jeg ikke helt er fair over for ham. Og dog, det er jo kun krydse poter og et bagben op, som han ikke kan :hmm: Kan jo se hvordan det går på Garbogaard. Går det helt galt, så kan han jo bare tage en titelprøve.

 

Haha - Det skal i hvertfald nok blive underholdende. :mrgreen:

 

Det er jo fedt med sporten, at det er ok at hjælpe hunden, også i de officielle klasser - Også selvom det jo så giver ingen point. Men en skøn mulighed at have.

 

Jeg ved godt man kan improvisere, men det er noget jeg skal træne mig selv til, da det crasher fuldstændig med min OCD :engel:

Så jeg øver mig og det er helt sikkert en super sund øvelse for mig.

 

Jeg føler ikke selv JEG bliver klar til en officiel klasse og det handler egentlig mest om bare at komme i gang og få det prøvet.

Går så all in på udklædning, for ligesom at få hele setuppet med og prøve det, så det ikke "bare" bliver ren prøvetræning.

 

Spændende med Calle, men du kan jo altid vurdere på dagen hvor han mentalt er.

Glæder mig til at se jer live - Det er vist første gang.... Men ok, vist kun 2 gang i mit liv jeg bevæger mig ind til en konkurrence af den slags :blink:

 

Tak :lun:

 

Jeg glæder mig til at se jer i Hangaren. :5up: Ingen -udover dig selv - forventer at se noget perfekt i en for sjov-klasse. Eller i en klasse 1, for den sags skyld. ;-) Og ja, nogle gange må man bare kaste sig ud i tingene og gøre det, hvis man nogensinde skal komme i gang. :-)

 

Jeps... Tænker det er sundt til mig, at kaste mig ud i noget hvor jeg VIRKELIG føler mig på dybt vand :mrgreen:

Har en session med Lea inden, så håber hun lige kan fifle lidt med perfektionisten og få hende begravet lidt og så finde Pippi frem.

 

Sjovt som Pippi fint popper frem med Båtten og får, men hun er fuldstændig væk her :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - Det skal i hvertfald nok blive underholdende. :mrgreen:

 

Det er jo fedt med sporten, at det er ok at hjælpe hunden, også i de officielle klasser - Også selvom det jo så giver ingen point. Men en skøn mulighed at have.

 

Jeg ved godt man kan improvisere, men det er noget jeg skal træne mig selv til, da det crasher fuldstændig med min OCD :engel:

Så jeg øver mig og det er helt sikkert en super sund øvelse for mig.

 

Jeg føler ikke selv JEG bliver klar til en officiel klasse og det handler egentlig mest om bare at komme i gang og få det prøvet.

Går så all in på udklædning, for ligesom at få hele setuppet med og prøve det, så det ikke "bare" bliver ren prøvetræning.

 

Spændende med Calle, men du kan jo altid vurdere på dagen hvor han mentalt er.

Glæder mig til at se jer live - Det er vist første gang.... Men ok, vist kun 2 gang i mit liv jeg bevæger mig ind til en konkurrence af den slags :blink:

 

 

 

Jeps... Tænker det er sundt til mig, at kaste mig ud i noget hvor jeg VIRKELIG føler mig på dybt vand :mrgreen:

Har en session med Lea inden, så håber hun lige kan fifle lidt med perfektionisten og få hende begravet lidt og så finde Pippi frem.

 

Sjovt som Pippi fint popper frem med Båtten og får, men hun er fuldstændig væk her :sjov:

 

Det er nok noget som er forskelligt fra person til person. Jeg tror dog at man på et tidspunkt indser at rutinen med at lave sit nummer i ringen kun kommer ved at gå i ringen. Hunden kan være nok så klar og på, man kan have nok så meget overskud i opvarmningen, men der sker noget med både en selv og hunden når man træder ind over den der magiske linje og ind i ringen.

 

Jeg glæder mig i hvert fald til Hangaren. Det er super omgivelser, især med banderne hele vejen rundt. Noget som især er rart med en som Calle. Ikke nok med det, så plejer dommerne ikke at sidde i ringen, hvilket mindsker risikoen for uddeling af en masse Callekys :smil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok noget som er forskelligt fra person til person. Jeg tror dog at man på et tidspunkt indser at rutinen med at lave sit nummer i ringen kun kommer ved at gå i ringen. Hunden kan være nok så klar og på, man kan have nok så meget overskud i opvarmningen, men der sker noget med både en selv og hunden når man træder ind over den der magiske linje og ind i ringen.

 

Jeg glæder mig i hvert fald til Hangaren. Det er super omgivelser, især med banderne hele vejen rundt. Noget som især er rart med en som Calle. Ikke nok med det, så plejer dommerne ikke at sidde i ringen, hvilket mindsker risikoen for uddeling af en masse Callekys :smil:

 

Sådan er det jo med alting - Man kan træne nok så meget, men man ændre sig altid lidt i samme øjeblik man går over ringbåndet.

Det er nok det samme uanset sportsgren.

 

Men nu skal jeg i gang og så må vi se om det er noget for os.

 

Hangaren er generelt et skønt sted at være - Pisse kold om vinteren, men fint underlag og god plads.

For os er det nok også en fordel at der ikke er nogen dommere i ringen, som Yoda kan sætte sig på skødet af :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde jeg for et par dage siden min første kunde hos HundeVennen!

Det gik super godt, selvom den ene var lettere nervøs overfor nye ting, og den anden var meget, meget energisk. Til den lettere nervøse hund (som faktisk har trænet en del rally), påbegyndte vi at lære at bakke op ad ting med hjælp af en platform. Hurtigt blev den tryg ved platformen, selvom det ellers var en ny ting, og hvis blot vi brugte den ved indlæring af de andre ting, så faldt hun meget hurtigt til ro og kunne slappe af nok til at tænke. Den anden hund, som var meget energisk, er en omplaceringshund. Der startede vi ud med nogle "trust exercises" for at knytte deres bånd noget mere. Her var en kegle en rigtig god ting at have. Ved at lære hunden at gemme sit hoved i keglen, vil den både gøre noget, som kan virke grænseoverskridende samtidig med, at den vil få en masse ros af sin nye ejer - derved ville de komme gennem denne forhindring SAMMEN - og det gik så godt. :-) Han fandt meget hurtigt ud af, at der var noget ved den der kegle, og det var noget med, at man vist skulle kigge ind i den eller gøre noget med næsen derinde. ;-) Han skal nok lære det ret hurtigt, det er jeg sikker på. Det var super hyggeligt. :-)

 

Derudover fik HundeVennen en rigtig smuk anmeldelse på Facebook. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, glæder mig så meget til imorgen... Har en træningsaftale med en.. Så i morgen står den på knokleri med freestyle i to timer... Og så har jeg jo helt præcis 13 timer til at få flettet noget sammen ifht. Cassis program. Calles er fint fint... Han har kørt det igennem i dag, dog uden musik. Den ene gang med godbidder hele vejen, den anden kun med en godbid til sidst(puha, det var svært). Overvejer at nøjes med kun det første minut af vores nummer i FS1 her d. 5, og så tage det hele i for sjov, hvor han kan belønnes. For det med at vente på belønning er svært når man hedder Calle. Faktisk så bliver han ret ked af det og forvirret og så kan han kun hoppe op af mig for at få et kram.

Men det er så sjovt at se ham, når jeg hiver stokken frem, wuhu, så skal han lave sit nummer. I morgen bliver dagen hvor han kommer til at køre sit program igennem for første gang til musik.

 

Og nu i gang med arbejdet med Cassi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis... Skulle træne arbejde med ryg til fører med Cassi, og fordi hun en enkelt gang var blevet belønnet med legetøj der blev kastet fremad, så var hun helt og aldeles overbevist om at hun skulle lave en fremadsendelse. Hun var så sød. Hoppede frisk fremad og forsatte og forsatte. Der var ingen tvivl om at hun havde en fest. Kongpivedyret er bare det bedste legetøj i hele verden.

 

Må så indrømme at vi nok skrammer skruen lige lovligt meget ved at prøve at have noget klart til om to uger *gg*. Må lige gå i tænkeboks.

 

Calle var helt vild til at starte med. Vi lavede lidt belønning hvor legetøjet lå fremme, så han kunne få lov til at tage den i det øjeblik han var rigtig på. I det hele taget var han faktisk rigtig fin. Arbejde godt, men havde lige lovligt meget lyd på i starten. Men så var det lidt som om han fandt ud af at der skulle arbejdes og han skulle være stille. Min musik til hans nummer var ikke kommet på USB'pinden(som anlægget forøvrigt ikke ville afspille :vedikke:), men vi fik arbejdet med musik på, hvilket i sig selv er en forstyrrelse for den lille dreng. Han fik afprøvet nogle af sine nyere tricks, holde om stok mens man går rundt er et kæmpe hit, så meget at han nærmest kaster sig på den og svinger sig rundt :stupid: Og så har han lært at følge et target, men vores tempo matcher ikke helt endnu, så han kommer hurtigt for langt fremad, men mon ikke det kommer. En anden ting han lige har lært er at stå bagved mig og bakke, noget han gjorde helt fantastisk.

 

Som det er nu, så tror jeg at taktikken bliver at vi kun kører første vers og omkvæd til konkurrencen i officiel klasse, og så stopper jeg musikken. Og så kan vi kører det hele igennem i for sjov, så vi kan belønne.

 

Et eller andet sted tror jeg at jeg bare skal til at komme igang med at træne andre steder end hjemme i stuen med ham, så han kan få lov til at blive lidt mere voksen og fornuftig, for han er stadig meget unghund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde du tænkt dig at stille op med nyt FS3-program med Cassi på Garbogaard? :shock: Det er godt nok ambitiøst, det tager jo mega lang tid at få et klasse 3-program til at køre ordenligt. Vil du ikke hellere køre med Annie resten af året og vente med det nye program til næste år? :-)

 

Jeg er lidt i et had-elsker forhold til Annie pt. Og havde egentlig tænkt at jeg ikke ville stille med færdigt program. Men når ikke at få trænet noget særligt med min dejlige prinsesse(der er jo lige en Calle der også skal arbejdes med). Så vi tager nok Annie med til de næste to konkurrencer. Det kunne være rart at bestå bare en enkelt gang med det.

 

Btw. Cassi kan nu holde om stok og gå en halv omgang imens... Jojo, der sker fremskridt for min blondinehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille fordel ved at Cassi ikke skal med på lørdag er at alt fokus er på ham den lille. Vi har kørt vores program igennem fire gange og han gjorde det så fint. Nu er det jo også kun 5 tricks vil skal igennem, men det kan være rigeligt for Callemanden. Åh, glæder mig til lørdag og håber, håber, håber at jeg ikke har sat barren for højt, så han kan følge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sødeste Lemon havde officiel debut med sit HTM1-program i går og vandt klassen. :lun:

 

Hun var også en superstjerne i FS3, men desværre troede hun, at hendes legetøj blev smidt ind, før programmet var slut, og begyndte at lede efter det. Men hun var så dygtig indtil da, så jeg var meget tilfreds med hendes indsats, selvom det selvfølgelig var ærgerligt.

 

I næste weekend skal vi konkurrere til Nations Cup i Stuttgart, som vi også var af sted til sidste år. :-)

 

Lidt billeder fra HTM1

[ATTACH=CONFIG]134868[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]134867[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134866[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]134865[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sødeste Lemon havde officiel debut med sit HTM1-program i går og vandt klassen. :lun:

 

Hun var også en superstjerne i FS3, men desværre troede hun, at hendes legetøj blev smidt ind, før programmet var slut, og begyndte at lede efter det. Men hun var så dygtig indtil da, så jeg var meget tilfreds med hendes indsats, selvom det selvfølgelig var ærgerligt.

 

I næste weekend skal vi konkurrere til Nations Cup i Stuttgart, som vi også var af sted til sidste år. :-)

 

Lidt billeder fra HTM1

[ATTACH=CONFIG]134868[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]134867[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134866[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]134865[/ATTACH]

 

I var så seje! Altid en fornøjelse at se i ringen... Rigtig meget held og lykke i næste weekend...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I sidste weekend var Lemon og jeg til German Open - Nations Cup i Stuttgart. Det var ligesom sidste år super sjovt og hyggeligt at være afsted. Vi var fem danske ekvipager, og alle havde en god tur. :-)

 

Lemon stillede op i FS3 og HTM1. I FS3 startede hun meget stærkt ud og lavede en flot første halvdel af af programmet. Så begyndte hun dog at synes, at det var lidt svært med forstyrrelserne og tjekkede ud for at se, hvad der skete, da nogle fra det store publikum larmende rejste sig - og bagefter blev hun forstyrret af nogen fra den anden ringside, der lavede kysselyde. Så det tog mig lige 15-20 sekunder at få hendes fokus tilbage, og jeg nussede hende lidt for at få hende til at tune ind igen, og det blev jeg også trukket for. Hun sluttede programmet flot af, men som forventet endte vi som nr. sidst i gruppen (FS3 var inddelt i to grupper). Men jeg var stolt af hende, for hun gjorde det bedste, hun kunne i en situation, som åbenbart lige var lidt for svær for hende. :ae:

 

Sidste år var der ingen problemer med, at hun lod sig forstyrre af de overvældende omgivelser, men i år var det jo også et meget længere program med mere krævende øvelser. Og så gik hun i løbetid, lige efter, at vi kom hjem, så hormoner kan måske også have spillet en rolle. Anyways, jeg var fuldt tilfreds med hendes indsats. :-) Og en af dommerne var så sød under præmieoverrækkelsen at sige, at det var ærgerligt, at Lemon havde mistet fokus, men at hun jo er meget ung, og at hun viste et stort potentiale. :lun:

 

Jeg var rigtig glad for, at vi skulle på i HTM1 dagen efter, så vi fik chancen for at gå i ringen igen. Og her var hun bare en stjerne. Hun var glad og ivrig og på, så det var en rigtig dejlig oplevelse. :hjerte:

 

HTM1:

[video=youtube_share;kk2QbQ4QQxY]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nå men, efter.... Laaaaaaang tids overvejelser og maaaange små firnurlige undskyldninger for at slippe udenom, så kan jeg langt om længe sige jeg har været i ringen med Yoda og lavet et FS program i en for sjov klasse :mrgreen:

 

Endnu bedre, så kan jeg sige det ikke bliver sidste gang. :blink:

Især fordi, at min voldsomme kvalme og ondt i maven ikke (udelukkende) skyldes nervøsitet, men at jeg rent faktisk var på vej til at blive syg :sjov:

 

Men for pokker det var grænseoverskridende - Tilgengæld mega, mega, mega sjovt.

Så selv med et max halvfærdigt program og noget der kun akkurat er trænet til husbehov, så gik det hele jo alligevel.

Sødeste Dingle synes det var sjovt, efter han lige skulle i gang og lure hvad det her nu var for noget :lun:

 

Elsker de virkelig konstruktive dommerkommentarer, det er jeg jo slet ikke vant til - Så nu tænker jeg, at jeg vist er nød til at få det program gjort færdigt og stille officielt.

Og mon ikke Kaia også skal ud og vises lidt frem i ringen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men, efter.... Laaaaaaang tids overvejelser og maaaange små firnurlige undskyldninger for at slippe udenom, så kan jeg langt om længe sige jeg har været i ringen med Yoda og lavet et FS program i en for sjov klasse :mrgreen:

 

Endnu bedre, så kan jeg sige det ikke bliver sidste gang. :blink:

Især fordi, at min voldsomme kvalme og ondt i maven ikke (udelukkende) skyldes nervøsitet, men at jeg rent faktisk var på vej til at blive syg :sjov:

 

Men for pokker det var grænseoverskridende - Tilgengæld mega, mega, mega sjovt.

Så selv med et max halvfærdigt program og noget der kun akkurat er trænet til husbehov, så gik det hele jo alligevel.

Sødeste Dingle synes det var sjovt, efter han lige skulle i gang og lure hvad det her nu var for noget :lun:

 

Elsker de virkelig konstruktive dommerkommentarer, det er jeg jo slet ikke vant til - Så nu tænker jeg, at jeg vist er nød til at få det program gjort færdigt og stille officielt.

Og mon ikke Kaia også skal ud og vises lidt frem i ringen :engel:

 

Tillykke igen, I gjorde det super både i færdighedsprøven og for sjov-klassen. :klap: Glæder mig til at se jer i ringen igen, og også Kaia. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon var såååå træt i går, efter at vi havde holdt jul med min familie i lørdags. Så jeg vidste ikke helt hvad hun kunne vise i ringen, men hun var så sød og god. :lun: Lavede et rigtig fint HTM1-program, ikke perfekt, men med dejlig attitude, og hun vandt klassen. I FS3 havde vi nogle kiks, det var ikke vores bedste performance, men hun knoklede på, og vi vandt sørme klassen og fik vores andet cert. :-)

 

Desuden en mega hyggelig konkurrence for mig, fordi jeg for en gangs skyld ikke skulle dømme de officielle HTM- og FS-klasser, men kun færdighedsprøver og uofficielle klasser. Så jeg havde dels god tid til at lufte hund, klæde om, varme op og belønne, og dels havde jeg tid til at snakke med folk. Så det var en fin dag, selvom den blev ret lang med over tre timers køretur hver vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke igen, I gjorde det super både i færdighedsprøven og for sjov-klassen. :klap: Glæder mig til at se jer i ringen igen, og også Kaia. :-)

 

Mange tak :bighug:

 

Der er noget at arbejde videre på nu og har mod på at gøre det :5up:

 

Lemon var såååå træt i går, efter at vi havde holdt jul med min familie i lørdags. Så jeg vidste ikke helt hvad hun kunne vise i ringen, men hun var så sød og god. :lun: Lavede et rigtig fint HTM1-program, ikke perfekt, men med dejlig attitude, og hun vandt klassen. I FS3 havde vi nogle kiks, det var ikke vores bedste performance, men hun knoklede på, og vi vandt sørme klassen og fik vores andet cert. :-)

 

Desuden en mega hyggelig konkurrence for mig, fordi jeg for en gangs skyld ikke skulle dømme de officielle HTM- og FS-klasser, men kun færdighedsprøver og uofficielle klasser. Så jeg havde dels god tid til at lufte hund, klæde om, varme op og belønne, og dels havde jeg tid til at snakke med folk. Så det var en fin dag, selvom den blev ret lang med over tre timers køretur hver vej.

 

 

I er simpelthen så fine sammen og er helt vild med hendes udstråling i ringen, hold nu op alting ser legende let ud, selvom jeg er helt klar over, at det er det ikke.

Synes begge programmer var skønne og så fuldt fortjent at i vandt begge klasser - Og stort tillykke med certet!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...