Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Stort tillykke Camilse!! :klap:

 

Og Sonja - Uden jeg ved præcis med hvad :mrgreen: Men tænker i vandt noget igen :klap:

 

 

Vældig sjovt at se lidt af en HTM/FS prøve. Nu var det begrænset hvor meget jeg fik set, da der gik total rod i tidsplanen med LP og noget med pasning af de hunde jeg havde med - Samt en lille snestorm, hvor min søs fik taget fejl af Øresundsbroen og Storebælt, så hun fik sendt mig hu-hej afsted mod en bro der var fuldstændig fri for sne :stupid:

 

Men lidt fik jeg da luret.

Og fik prøvet at lave lidt med Kaia - Som virkelig, virkelig havde en fest i sin FP1.

Kæft hun synes det var sjovt. :lun:

 

Helt klart det skal prøves igen - I FP2, for hun fik et snit på 4,9. Så vist ingen grund til at prøve at gøre det bedre.

Og så skal det FS1 program være klar til Rønde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget minimum for musikken, men den skal selvfølgelig være så lang at man kan nå at vise hunden kan noget.

 

Det samme mht tricks, der er ikke et minimum, men programmet skal jo fyldes ud med noget. Jeg vil sige, at man kommer langt hvis hunden kan de øvelser der er beskrevet under færdighedsprøve 1.

 

Jeg havde en samling af beståede klasse 1 programmer, skal se om jeg kan finde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget minimum for musikken, men den skal selvfølgelig være så lang at man kan nå at vise hunden kan noget.

 

Det samme mht tricks, der er ikke et minimum, men programmet skal jo fyldes ud med noget. Jeg vil sige, at man kommer langt hvis hunden kan de øvelser der er beskrevet under færdighedsprøve 1.

 

Jeg havde en samling af beståede klasse 1 programmer, skal se om jeg kan finde den.

 

Hvor er der en oversigt over indholdet i FP? Har slet ikke set på dem, fordi de umiddelbart ikke interesserer mig. Må lige lede efter dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget minimum for musikken, men den skal selvfølgelig være så lang at man kan nå at vise hunden kan noget.

 

Det samme mht tricks, der er ikke et minimum, men programmet skal jo fyldes ud med noget. Jeg vil sige, at man kommer langt hvis hunden kan de øvelser der er beskrevet under færdighedsprøve 1.

 

Jeg havde en samling af beståede klasse 1 programmer, skal se om jeg kan finde den.

 

Trickene i FP1 er ganske rigtigt en god basis for at sammensætte er FS1-program. Man behøver dog ikke så mange tricks, som der er med i FP1 - hellere færre, veludførte tricks end mange, som er sjusket udført eller ikke når at blive vist ordenligt. Det er helt fint med gentagelser af tricks i klasse 1, hvor man i klasse 2 og 3 forventer mere variation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det her FS det udfordre min autist hjerne total meget :lol:

 

Havde lavet mig et fint skema, med de ting jeg mente ville passe på de forskellige tidspunkter og prøvede ihærdigt at få det trænet og få linkene til at virke.

Men det fungede sgu' ikke helt.

 

Så tog Kaia over.

Jeg indtog startposition og så gjorde vi ellers bare lige hvad damen synes og hvad der lige passede ind på det tidspunkt til musikken.

Og på den måde har Kaia lavet hele programmet om :sjov:

 

Men det virker faktisk vildt godt for os lige at køre lidt sekvenser af musikken og prøve at se hvilke bevægelser der for os passer til.

Når Kaia så får lov at udføre det sidste trick og får belønning for det og vi så kæder næste moment på, så kommer hun faktisk fint selv med en overgang jeg kan bruge som den er, eller bygge videre på.

Det fungere vildt godt for os, selvom det er siiiindssygt mærkeligt for mig at overlade så meget til min hund :genert: Har selvfølgelig en overordnet plan for hvad der skal foregå, men den er sørme godt nok noget mere overordnet end jeg troede den skulle være.

Tror heller ikke det ville fungere med de to andre.... Men Kaia, hun er sgu' lidt speciel :mrgreen:

 

Så.... Har total smidt alle mine fine planer, tanker og papirer ud til højre og køre det nu total bagvendt ifht. hvad jeg er vant til og hvad der ligger bedst til mig - Prøver hvad der virker, skriver det ned, prøver igen, skriver ned osv.

Men det betyder at vi faktisk har styr på de første 30 sekunder og de sidder overraskende godt fast allerede.

 

Og hvor er det bare meeeeega sjovt, lige at smide kontrollen en lille smule :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo lige opdatere på Cassis og min tur til Sorø...

Vi blev 3. vindere i FS3(med rigtig mange hunde denne gang, og nu bliver vi snart endnu flere) med den højeste score vi endnu har fået i klassen, nemlig med 24,9 point. Det blev endda til 9-9-8,5 i fortolkningen, og det var jo lidt fedt. Især med et program der egentlig var til kl. 2(fik da også efterfølgende en snak med en dommer om at programmet havde været perfekt til kl. 2 :genert:)

 

Udover vores placering og cert her, så blev Cassi årets FS2 hund og nr. 3 i FS3. Og ved ikke lige helt hvor vi havnede i for sjov, men det er jo ikke så vigtigt. Det kørte bare super godt, og blev så grebet at jeg ikke fik belønnet før vi var halvvejs igennem vores program :stupid:

 

Calle havde sine lyse øjeblikke i FS1, og så blev han nysgerrig og skulle se hvad der var på den anden side af det stof, der afskærmede banen, hvilket betød det faldt ned, og så stod Calles verden ikke længere. Han gik i selvsving og begyndte at gø, og så valgte jeg bare at stoppe, fik slukket for musikken og nussede lidt tid med ham, så der kom ro på ham. I for sjov var han sej og så meget på, og blev nr. 5. Med massere ros for at han godt nok kan de ting han kan monster præcist.

 

Nu er Cassi og jeg super klar til NM om små to uger, jeg tror 100% på at vi får en fed tur. Og tror det er en klar fordel at der absolut intet pres er på en når vi tager afsted for første gang. Elsker min lille Cassi for de oplevelser hun giver mig. Når vi kommer hjem fra Finland holder Cassi lige et par uges ferie fra freestylen og så begynder vi nok arbejdet på vores Annie nummer, og måske så småt på noget HTM til Calle manden. Udover det er planen at Cassi gerne skulle få sit X og Calle skal bestå sin titelprøve en gang i 2016. Vi glæder os i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Så er vi igang med arbejdet på det nye program. Gamle tricks skal genopfriskes, mens nye skal indlæres. Og så er det fedt med en fantastisk prinsesse.

 

Lige nu arbejder vi med at hun skal gå foran mig med ryggen til. Det er svært, men hun synes det er skægt. En anden ting er at vende ryggen til mig på afstand. Puha, den har drillet lidt og nej hvor har hun kunne tilbyde mange sjove ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...