Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey PP - er du til stævne sammen med Julie/Toonie fra Fyn?? Hvor fedt!!

Ja! :mrgreen: Hun var den eneste dansker der var taget herover, så jeg gik skamløst hen og præsenterede mig selv i torsdags. Hun er jo rigtig sød, så det var super hyggeligt at have en at tale dansk med. Hun og Toonie har bare gjort det rigtig godt! Med flere plceringer og en enkelt sejr, rigtig rigtig flot!

 

Dex og jeg fik en 3. plads i grade 1 agility idag, jeg er så pisse stolt af min hund, jeg er ved at sprænge! Vi havde et G1 springløb som vi bare løb derudaf, men med 10 fejl (men havde det sjovt), og et combined 1-4 agilityløb hvor han desværre kom tilbage ud af en meget skarp (V-formet) tunnel, men ellers løb super flot! Og jeg troede endda han var træt, han lå henover mine ben mens vi stod i kø, men jeg blev da både "råbt ad" og alt muligt på banen, så han gemte vist bare de sidste kræfter til det gjalt :blink:

...og Martin har købt ny laptop, så jeg kan være med herinde igen :lol:

 

prøver lige med et link til mit semifinaleløb fra lørdag, fra facebook. Det er det Julie optog, Janice har ikke lagt sine videoer ud endnu.

 

https://www.facebook.com/julie.tambjerg/videos/p.10153239528259143/10153239528259143/?type=2&theater&notif_t=video_wall_create

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! :mrgreen: Hun var den eneste dansker der var taget herover, så jeg gik skamløst hen og præsenterede mig selv i torsdags. Hun er jo rigtig sød, så det var super hyggeligt at have en at tale dansk med. Hun og Toonie har bare gjort det rigtig godt! Med flere plceringer og en enkelt sejr, rigtig rigtig flot!

 

Dex og jeg fik en 3. plads i grade 1 agility idag, jeg er så pisse stolt af min hund, jeg er ved at sprænge! Vi havde et G1 springløb som vi bare løb derudaf, men med 10 fejl (men havde det sjovt), og et combined 1-4 agilityløb hvor han desværre kom tilbage ud af en meget skarp (V-formet) tunnel, men ellers løb super flot! Og jeg troede endda han var træt, han lå henover mine ben mens vi stod i kø, men jeg blev da både "råbt ad" og alt muligt på banen, så han gemte vist bare de sidste kræfter til det gjalt :blink:

...og Martin har købt ny laptop, så jeg kan være med herinde igen :lol:

 

prøver lige med et link til mit semifinaleløb fra lørdag, fra facebook. Det er det Julie optog, Janice har ikke lagt sine videoer ud endnu.

 

https://www.facebook.com/julie.tambjerg/videos/p.10153239528259143/10153239528259143/?type=2&theater&notif_t=video_wall_create

Julie er bare så sød, så det var da godt du gjorde det! :5up: Har godt set videoen på FB - det ser super ud! Kæmpe stort tillykke!! :banan: Der kan du da bare se at du ikke skulle være så nervøs! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde fået instrukser i bare at løbe pænt og arbejde alle forhindringer, så det var måske idt konservativt løbet? Besked om at færdiggøre min slalom hvis han kom ud, hvilket han gjorde, ligesom mange af de andre hunde! Tror måske det var muren lige efter, der trak dem ud? Mange af dem har jo aldrig mødt en mur, eller den ønskebrøn der kom efter A'et, som han heldigivs ikke kunne være mere ligeglad med! Og IKKE at sætte ham tilbage på et felt, dvs gør alt hvad du kan for ikke at blive disket :lol: men hans felter var jo bare 100% super flotte. Bliver sgu lidt stolt af min hund! Indelukket ring med masser af mennesker omkring, flag og guirlander, højtalere og en lidt nervøs ejer! Og det ragede ham en høstblomst.. Startlinjen var lige op ad hegnet, og de havde været flinke at sætte en skærm op bag hundene, men de sad stadig meget tæt på tilskuerne.

Jeg har faktisk selv lært en masse denne weekend, om ikke at give op mentalt bare fordi vi laver en fejl, og det kunne tydeligt mærkes i alle vores løb i dag. Havde det bare SJOVT, netop som det er meningen man skal have det med agility.

Jaaa, jeg vil kramme Iso og Terkel næste år :vuf::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde fået instrukser i bare at løbe pænt og arbejde alle forhindringer, så det var måske idt konservativt løbet? Besked om at færdiggøre min slalom hvis han kom ud, hvilket han gjorde, ligesom mange af de andre hunde! Tror måske det var muren lige efter, der trak dem ud? Mange af dem har jo aldrig mødt en mur, eller den ønskebrøn der kom efter A'et, som han heldigivs ikke kunne være mere ligeglad med! Og IKKE at sætte ham tilbage på et felt, dvs gør alt hvad du kan for ikke at blive disket :lol: men hans felter var jo bare 100% super flotte. Bliver sgu lidt stolt af min hund! Indelukket ring med masser af mennesker omkring, flag og guirlander, højtalere og en lidt nervøs ejer! Og det ragede ham en høstblomst.. Startlinjen var lige op ad hegnet, og de havde været flinke at sætte en skærm op bag hundene, men de sad stadig meget tæt på tilskuerne.

Jeg har faktisk selv lært en masse denne weekend, om ikke at give op mentalt bare fordi vi laver en fejl, og det kunne tydeligt mærkes i alle vores løb i dag. Havde det bare SJOVT, netop som det er meningen man skal have det med agility.

Jaaa, jeg vil kramme Iso og Terkel næste år :vuf::mrgreen:

 

Der ser supergodt ud, og fedt at du opdagede at man faktisk kan ha' det skideskægt, selv om der sker fejl undervejs! :5up:

 

Iso og Terkel er helt sikkert med på krammere!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er vi hjemme fra Slagelse, og det er jo altid hyggeligt at være til stævne der.

 

Synes de to første baner havde en ret stor sværhedsgrad, i den anden agilitybane stod tingene også ret tæt og så havde vi fart med fart på banen til isdst.

 

Vi startede med en SP1, Cassi var lidt vild og måtte lige kalde liiiidt meget på hende. Hun løber faktisk super fint, og så kommer vi til slalom. Jeg havde planlgt at modtage hende og så sende hende i, så jeg var sikker på at få en sikker indgang og en god slalom. Og i stedet vælger jeg at lade hende klare det selv(hunden skulle vende 180 efter et spring og så i slalom), hun kom fint ind, men så blev hun usikker og røg ud af slalommen. Sjovt nok kører hun på med enorm fart og sikkerhed, når man så smider hende ind i den igen :hmm:Det var den eneste fejl, og så kom der lidt tidsfejl, vi er altid laaaaaang tid om at rette slalomfejl. Men der var så mange med i klassen, så det gav slet ikke nogen præmie. Men hun havde sgu været så fin. Det var dog en ret teknisk etter bane, jeg mener, hele fem skifte måtte jeg lave for at komme igennem!

 

I AG1 stod en del ting ret tæt, der var en tunnel lige foran nedgangen til A og balancen. Jeg fik reddet det ene felt. Så pillede hun en pind, og fik en væring på vippen(de skulle lige dreje 180 efter et spring for at komme på den, og når de kom over springet lå slalommen og trak, den måtte jeg kalde Cassi af=trygget prinsesse). Vi fik vist 23 fejl.

 

Så skulle vi igang med endnu en AG1. Egentlig en OK bane, men da hun skal igennem slalom kommer to hunde op at toppes på sidelinjen og det påvirkede hende gevaldigt. Og så havde jeg vist fået solstik, for kvajer mig gevaldigt og til sidst kan Cassi ingen ting. Beslutter mig for at lade os blive disket, så jeg lige får muligheden for at nusse med hende i et par sekunder, og så kom fart og modet tilbage og hun fløj afsted :hjerte:

 

Og så var det den sidste SP1, og det var en bane hvor der bare var fart på. Slalom var anden forhindring og så var der ellers bare spring og tunneller. Jeg ved at jeg skal sørge for ikke at komme for langt frem på den slags baner, for det stresser Cassi, så holdte mig meget tilbage og hørte da nogle enkelte klik mår hun lige strejfede en pind. Men hun var så super sej, og det var et rigtig fedt løb, med en hund der løb på en bane den kunne magte. Cassi kom fejlfrit igennem banen, og vi endte som nr. 4 i klassen :banan:

 

I morgen smutter vi til Jyderup. Carla skal også med, mest for miljøtræningens skyld. Men overvejer lidt om hun skal eftertilmeldes i en enkelt klasse hvis hun har det godt og man må.

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen smutter vi til Jyderup. Carla skal også med, mest for miljøtræningens skyld. Men overvejer lidt om hun skal eftertilmeldes i en enkelt klasse hvis hun har det godt og man må.

Jeg spurgte dagen efter sidste tilmelding (havde glemt det :roll: ) og det var "desværre ikke muligt at eftertilmelde"... Sært nok, da der er virkelig få tilmeldt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme efter en hyggelig dag, der bl.a. Bød på en masse Terkelkys :hjerte:

 

i modsætning til igår, så kunne Cassi i den grad pille pinde. Nogle af pindene var helt sikkert nogen jeg må tage på mine skuldre.

 

Vi har egentlig haft nogle løb med godt flow, og jeg har da fået syn for hvor meget hun kan arbejde ud selv. Vi gennemførte tre ud af fire løb. Og fik også en del præmier med hjem til trods for de mange fejl(for åbenbart fik alle der gennemførte en præmie).

 

image.jpg

Nogle af præmierne er dog fra den lodtrækning vi vandt...

 

Og så lige vores SP1. Hun var lidt hektisk og tror det er en af grundene til at hun hiver så meget. Men ser man så bort fra den misforståelsen inden slalom, så var hun faktisk ret artig.

 

[video=youtube_share;Wq3lz_Ct-2g]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår forøvrigt ikke helt hvorfor vi er noteret for 40 fejl i SPÅ, så meget pillede hun altså ikke. Hun pillede en del, men kan slet ikke se hvor de otte pinde kommer fra. Kan dog klappe hende lidt og fortælle hende at hun har været så god at hun har fået den næstbedste tid, ville dog hellere have færre nedrivninger. Løbet var dog rigtig fedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre så mange stævne opdateringer. Jeg er selv ikke for god til det. Men vi var I varde i går som opvarmning til DM i næste weekend. Målet - stå på A og balance!

 

Vi fik 4 fejlfri løb, og vandt de 3 og nr 2 i det sidste. :mrgreen: Døgtig Luna!

 

I får lige hendes AG3 - så fede felter med tanke på hun normalt er både lidt langsom og springer før hun får lov :banan:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de flotte resultater fra jer seje HF'er :hjerte::cool:

 

---------------------

 

Nala og jeg løb DKK stævne hos VEH sidste weekend.

Der var kun 3 deltagere i lille kl3 (helt uhørt!) - vores resultat efter weekend blev: 3 x 1. pladser - 2 x fejlfrie SP3 løb og 1 x AG3 løb med 5 fejl.

Derudover blev vi disket i et AG3, AGÅ og havde en fejl i SPÅ (kender ikke lige placeringen).

 

Vigtigst af alt fik vi 3. SP-cert, så nu er vi SP-champions :vinder:

11885353_10154195169024129_4545933362495872044_n.jpg

 

Man skulle tro at jeg ikke ville have AG-certer (mangler 2). I begge løb smider jeg certerne væk på dumme førerfejl! DOH!

 

Næste weekend tager vi til DKK DM og næste weekend igen er vi med i Årets Hund finalerne :cool:

Spændende at se om vi kan være med i det flotte selskab!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...