Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har været til Dgi konkurrence i dag og Viktor havde i den grad en fest. 1 AG gennemløb.. Fint over de 3 første spring.. så gik det ellers for langsomt for herren og tonsede han 3 gange rundt om A-brættet.. 2 spring videre på den rigtige bane, så 3 gange i gennem en tunnel... 2 spring og slalom... 3 gange rundt om A-brættet.. 2 gange tunnel inden jeg fik lokket ham ud af banen. Jeg kunne godt mærke på ham, at det er lang tid siden vi sidst have været igang :lol: 2. AG løb fik vi 6 forhindringer inden der gik han igen synes det gik for langsomt. Ja ja.. som en af stævnelederne sagde, så var de kede af, at der ikke være en pokal for den gladeste hund på banen. Sjovt havde han det

Link til indlæg
Del på andre sites

Dober: Stort TILLYKKE :klap:Wow det lyder sejt! Huskede du film?

 

Bjæf: Hihi, det lyder bestemt som om han havde en fest! Var det jeres første indendørs stævne? (Sorry, kan ikke helt holde styr på det :oops:)

 

------------------------

 

Vi skal til årets første stævne på søndag - jeg glæder mig!!!!

Det er bare en DGI landsdelstunering, men det plejer at være smadder hyggeligt :engel: Og der kommer da også et par stykker herinde fra ved jeg, og det er jo altid fedt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah debuterede så i åben springklasse i dag, og fandeme om hun ikke var fejlfri og vandt klassen! :-D

 

Modet har jo altid været hendes største problem, men det har hun godt nok fundet frem! Og når jeg kigger på alle de lynhurtige hunde vi er oppe imod, så ved jeg at det er en gave, at hun ikke løber ud og "selv opfinder banen", og at hun ikke sløser med springene! Hun er slet ikke bange mere, men har det sjovt, og så er hun tilpas opmærksom på mig, så de fejl vi får fremover kan 100% tilskrives mig. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah debuterede så i åben springklasse i dag, og fandeme om hun ikke var fejlfri og vandt klassen! :-D

 

Modet har jo altid været hendes største problem, men det har hun godt nok fundet frem! Og når jeg kigger på alle de lynhurtige hunde vi er oppe imod, så ved jeg at det er en gave, at hun ikke løber ud og "selv opfinder banen", og at hun ikke sløser med springene! Hun er slet ikke bange mere, men har det sjovt, og så er hun tilpas opmærksom på mig, så de fejl vi får fremover kan 100% tilskrives mig. :lol:

 

Så sejt!!! :banan: Tillykke!!! Synes du skal lægge billedet med rosetterne herind, og forklare hvad de forskellige betyder. For os der ikke kender en døjt til klasser m.m. i USA... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah debuterede så i åben springklasse i dag, og fandeme om hun ikke var fejlfri og vandt klassen! :-D

 

Modet har jo altid været hendes største problem, men det har hun godt nok fundet frem! Og når jeg kigger på alle de lynhurtige hunde vi er oppe imod, så ved jeg at det er en gave, at hun ikke løber ud og "selv opfinder banen", og at hun ikke sløser med springene! Hun er slet ikke bange mere, men har det sjovt, og så er hun tilpas opmærksom på mig, så de fejl vi får fremover kan 100% tilskrives mig. :lol:

 

Stort tillykke med de to succesfulde stævnedage - hvor er det bare fedt, at hun er rykket sådan til konkurrencer! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, her er Leah's høst fra weekenden.

 

IMG_1084.jpg

 

De grønne bånd får man for hvert godkendt løb (Q) - man skal have tre i hver kategori for at få en titel og rykke op. Lørdag fik Leah sin tredje Q i begynder springklasse og fik dermed en titel (lilla/sort bånd). Derfor kunne vi rykke op i åben springklasse, hvor hun søndag fik sin første Q.

 

Og som sagt vandt hun begge sine klasser, deraf de blå bånd.

 

Nu venter jeg bare på brev fra AKC for at finde ud af hvilke bogstaver der skal efter hendes navn - det har jeg overhovedet ikke styr på! :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bjæf: Hihi, det lyder bestemt som om han havde en fest! Var det jeres første indendørs stævne? (Sorry, kan ikke helt holde styr på det :oops:)

 

 

Nej nej :-) Vi har snart 1 års jubilæum som konkurrencedeltagere. Viktor har altid haft problemer med at styre sin iver til konkurrencer, men for det meste plejer han kun at brænde ekstra krudt af i det første løb. Så er han faldet ned og han kan koncentere sig om resten af løbene. Jeg har altid været lidt tilbageholdende med at give ham lov til at løbe noget af krudtet af inden første løb, fordi han ikke er Verdenen mest udholdende hund, men det havde han vist glemt i går :-) Det kan selvfølgelig også være, fordi han er blevet kastreret før jul og oven i det juleferie, så han har ikke rigtig lavet noget løben i omkring 6 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah debuterede så i åben springklasse i dag, og fandeme om hun ikke var fejlfri og vandt klassen! :-D

 

Modet har jo altid været hendes største problem, men det har hun godt nok fundet frem! Og når jeg kigger på alle de lynhurtige hunde vi er oppe imod, så ved jeg at det er en gave, at hun ikke løber ud og "selv opfinder banen", og at hun ikke sløser med springene! Hun er slet ikke bange mere, men har det sjovt, og så er hun tilpas opmærksom på mig, så de fejl vi får fremover kan 100% tilskrives mig. :lol:

 

Hvor er det fedt at hun har rykket sig SÅ meget. I er top seje!! :klap:

 

Vi har været til Dgi konkurrence i dag og Viktor havde i den grad en fest. 1 AG gennemløb.. Fint over de 3 første spring.. så gik det ellers for langsomt for herren og tonsede han 3 gange rundt om A-brættet.. 2 spring videre på den rigtige bane, så 3 gange i gennem en tunnel... 2 spring og slalom... 3 gange rundt om A-brættet.. 2 gange tunnel inden jeg fik lokket ham ud af banen. Jeg kunne godt mærke på ham, at det er lang tid siden vi sidst have været igang :lol: 2. AG løb fik vi 6 forhindringer inden der gik han igen synes det gik for langsomt. Ja ja.. som en af stævnelederne sagde, så var de kede af, at der ikke være en pokal for den gladeste hund på banen. Sjovt havde han det

 

:lol: Han lyder virkelig sød. Og virker meget bekendt fra da Rigmor og jeg løb klubmesterskab i sommer! Ingen kontrol :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du garanteret et amerikansk Numbers, så det hedder jo ikke det samme... Men hvis du åbner et nyt dokument så kommer der et vindue med en hel masse skabeloner frem, og der er bl.a. et der i den danske version hedder "almindelige diagrammer". Klikker man på den så kommer der en beskrivelse af de forskellige slags og ved lagkagediagrammet kan du se hvordan man skal gøre, tror jeg. Du skal lave et lille regneark med rækker for de forskellige antal fejl, og så skriver du antal ind. I regnearkets menulinje kan du så ét eller andet sted vælge at sætte et diagram ind (hos mig ligger det under "format"), så laver den selv et diagram over det lille regneark. Håber det kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej :-) Vi har snart 1 års jubilæum som konkurrencedeltagere. Viktor har altid haft problemer med at styre sin iver til konkurrencer, men for det meste plejer han kun at brænde ekstra krudt af i det første løb. Så er han faldet ned og han kan koncentere sig om resten af løbene. Jeg har altid været lidt tilbageholdende med at give ham lov til at løbe noget af krudtet af inden første løb, fordi han ikke er Verdenen mest udholdende hund, men det havde han vist glemt i går :-) Det kan selvfølgelig også være, fordi han er blevet kastreret før jul og oven i det juleferie, så han har ikke rigtig lavet noget løben i omkring 6 uger.

Kunne godt huske du havde løbet stævne før, men det kunne jo være det var dit første indendørsstævne.

De kan godt reagerer anderledes på f.eks. et gulvtæppe eller en ridehalsbund end de gør på græs :genert: Det var det jeg tænkte der kunne være sket for jer ;-)

 

Det er altid svært hvor meget man skal "krudte dem af" før. Jeg bruger ikke Nala fysisk inden mine løb, men laver altid en masse øvelser til opvarmning. De handler alle om kontakt og/eller fart. F.eks. alm. kontaktøvelser, sit, dæk, stå, twist, slalom mellem ben, osv. Det gør jeg lige inden vi går ind i ringen med et par guffer jeg har i hånden (og selvfølgelig skal have brugt inden min tur!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gætter på Fakse (DCH).

 

Jeg har absolut ingen agilitymotivation pt. Skyldes nok at sidste halvdel af stævnesæsone var rimelig meget op ad bakke med hende Poker. Vi har faktisk ikke trænet overhovedet siden starten af september. Det har egentlig været meget rart.. Er spændt på, om jeg bliver motiveret på et tidspunkt, inden sæsonen starter. Poker skal steriliseres om et par uger, så det afhænger også af, hvordan det kommer til at påvirke hende ag-mæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg. Men nu må vi se :) jeg er lige begyndt at træne noget drift. Har forsøgt at få hende til at løbe efter en bold i to uger. Jeg kan godt glemme det. Først ville jeg have hende til at samle op, men hun vil kun dutte. Så prøvede jeg at kaste og så skulle hun løbe hen og dutte. Det kunne hun godt lige lunte sig op til.

 

Nu er jeg gået over til en kasteting med mad i, og såååå kom der fart på! Men indtil videre har vi kun trænet det indendørs, hun er jo altid lidt særlig lige så snart der er gode dufte og andre forstyrrelser udendørs. Men tænker at baglænskæde vild drift frem mod det der mad, og så kan jeg måske en dag bruge det til stævner. Der er faren jo så bare, at hun kunne finde på at løbe ud til tasken langt før banen var færdig. Men så åbner den sig jo bare ikke. Too bad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en video af Leahs springklasse i søndags.

 

[video=youtube_share;r592ocC1Zlg]

 

Beklager det tager lidt lang tid før vi starter, hunden før os havde lidt problemer og måtte tage slalomen om et par gange.

 

Vi er vist heldige at vi ikke får fejl for at hun lige skal ud og hilse på fotografen. :lol:

 

Og så viser det tydeligt, at min træner har fuldstændig ret når hun siger, at hvis jeg tager farten af, så gør Leah det også, derfor hun tøver før spring nr. 9

 

Men jeg er stadig stolt af min lille hund, der de første par gange forlod banen af angst. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...