Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man skulle tro at trunten var træt efter en konkurrence der sluttede sent i går. Men ikke når man hedder Cassi. Hun besluttede sig resolut for at lægge sig på min mave lidt i seks og vi kunne sove helt til syv :stupid:

 

For Søren der var gang i hende... Resultatmæssigt kan det gøres meget hurtigt op. Fire disk. Men især i de åbne klasser var hun skøn.

 

AG1

for Søren hun var indebrændt en klubkammerat var inde med hendes meget gøende hund og det kan i den grad tænde Cassi. Så da hun fik sit værsgo strøg hun afsted, lavede det smukkeste løbefelt på balancen og søgte tunnellen. Det resulterede så i at jeg slet ikke kunne nå op og fortælle hende at hun skulle tage den med ro inden hun skulle i slalom, så den blæste hun lige forbi :roll: hun bliver sendt i den igen og damm der er fart på hende. Hun arbejder fint det næste stykke og så i min frygt for at hun skal tage A i stedet for vippen fronter jeg hende på et spring, og jeg ved hvad det betyder:damn: og bagefter glemmer jeg at tage den med ro og lade hende gøre tingene færdigt før jeg foretager mig noget. Resultatet er at min nu efterhånden lidt lydige agilityhund vælger en tunnel fra(dygtig prinsesse). Så laver hun et stunt på Aet og ryger lige med næsen ind i det gale tunnelhul. Jeg hiver fat i hende og det skal man ikke med frøken Cassi, for så kan hun INGENTING selv!

 

[video=youtube_share;5PXIa2TUv5E]

 

I AGÅ besluttede jeg mig for at lytte til de råd jeg har fået og tog det med ro. Og det var bare en helt anden Cassi at løbe med. Hun lavede en masse fine ting, missede så indgangen i slalom og så glemmer jeg at kalde på hende ud af en tunnel, så hun tager det spring der står lige for. Bagefter løber hun resten så fint.

 

SPÅ

Hendes absolut bedste løb. Hun er fejlfri til ottende forhindring, hvor man i mellem to tunnelhuller skal trække hunden ud af den lige vej mellem hullerne for at tage et spring. Cassi mente så at jeg stod der hvor hun skulle løbe, så hun tog den da lige mellem mine ben. Det gør hun jo så tit:genert: Jeg blev så overrasket over hendes påfund at jeg glemte at få hende i det rigtige hul. Reste af banen en fin Cassi, der ikke sætter en pote forkert til trods for en masse handling.

 

SP1

Igen kom vi ind efter klubkammeraten og Cassi var helt oppe at ringe. Det kombineret med en træt mor er noget skidt. For noget der ikke er sket før er at jeg glemmer banen og skal til at tage en tur gennem tunnellerne igen.

Og når man ikke har styr på hvor man skal hen, så straffes man prompte af prinsessen.

 

[video=youtube_share;NdZ51Mzu9k0]

 

til trods for de fire disk så har vi hafT en god dag. Cassi er super sjov at løbe med, og vi fik da nogle kommentarer med i dag. Både for hendes til tider fandens i voldske tempo og så stuntet i SPÅ.

 

Carla var også med. Jeg lod hende blive disket i AG1, da hun tøvede på slalom og hun skulle bare have en fest. Lige pludselig løb hun fra mig og tog et A helt selv... Hun var rigtig sød. I SP1 valgte jeg at trække hende. Hun havde trådt i noget tidsel da hun blev luftet og ville ikke træde på sit ene bagben.

 

Og nå ja... Kun tre pinde røg deri løbet af dagen. Det er hvad der normalt ryger i hvert løb

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder til lørdag. Skal på træner uddannelse søndag, men napper lige den ene dag så. Det er et stort stævne, men velorganiseret og alt plejer at klappe. Så jeg nyder det, og synes faktisk også vi hygger :blink:

 

Desuden så er det et af de stævner i DcH Regi hvor jeg har mulighed for at måle mig med nogen af de aller bedste og se hvor langt endnu jeg har for at nå dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dch Risskov

 

Men altså, jeg tror ikke, at det er pga dem, at det ikke er hyggeligt. Er ret sikker på, at det er hallen, som er stor, kold og runger så det larmer af H til. Og selve størrelsen på stævnet måske også? At der skal så mange igennem, på så relativt kort tid, og på så lidt plads i startområdet, så der er ikke på samme måde den afslappede hyggestemning nede ved start?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså, jeg tror ikke, at det er pga dem, at det ikke er hyggeligt. Er ret sikker på, at det er hallen, som er stor, kold og runger så det larmer af H til. Og selve størrelsen på stævnet måske også? At der skal så mange igennem, på så relativt kort tid, og på så lidt plads i startområdet, så der er ikke på samme måde den afslappede hyggestemning nede ved start?

Er helt enig, synes også det er de ting der gør det. Det har mere en stemning af effektivitet end af hygge. Men som sagt et meget velfungerende stævne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi får aldrig lov til at komme til Vilhelmsborg. Var ikke sikker før efter weekenden. Der er simpelthen for lidt plads når man kommer med en overtændt border collie, som samtidigt kan være lidt skarp i det... Ingen grund til at udfordre skæbnen.

 

Jeg kender et par andre der har det på samme måde, og respekt for det. Der har været et par grimme episoder og der er hunde, hvor jeg håber de ikke skal løbe samtidig med mig - på den anden bane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig været til konkurrencer hvor der har været indhegning(jo, Jutlandia og Dania, men det er ikke for at holde hundene inde, men for at vise publikum hvor tæt på de må komme på banen, ellers bruges der bar markeringsbånd på jorden).

 

I følge reglerne skal der være lukket hegn mellem, hvis der er mindre end 10 m mellem ringene. Det har jeg så ikke set nogen steder, der er hegnspæle med tråd øverst og derfor ikke noget der kan holde hunde inde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig været til konkurrencer hvor der har været indhegning(jo, Jutlandia og Dania, men det er ikke for at holde hundene inde, men for at vise publikum hvor tæt på de må komme på banen, ellers bruges der bar markeringsbånd på jorden).

 

I følge reglerne skal der være lukket hegn mellem, hvis der er mindre end 10 m mellem ringene. Det har jeg så ikke set nogen steder, der er hegnspæle med tråd øverst og derfor ikke noget der kan holde hunde inde...

Nogle få af stævnerne herovre har helt eller delvist indhegnede ringe, og det er faktisk ret rart, især de indendørs, hvor alt bare er så tæt pakket. Der hvor jeg var forrige weekend er der tre ringe inde i en ridehal, der er det altså rart med lidt afskærmning, også selvom det ikke er sådan 100% hundesikret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...