Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øv, Korvis, men der kommer flere stævner og lige nu er det nok vigtigst at du passer på dig selv. :ae:

Ja, tænker også at jeg må være lidt fornuftig, for en gangs skyld... Er jo en mester i at komme i gang for tidligt når jeg har været syg. :oops: Har også fundet nogle endags stævner i juni jeg kan ta til, og så må jeg bare acceptere at 2015 heller ikke blir til det store stævneår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså Anna :ae:skal du så heller ikke til Vestfyns d. 17?

Jo det kan du bande på jeg skal!!! Fandeme!!!

 

Er sådan set rask nok nu, men er stadig træt og svækket. Og er bare nødt til at begynde at arbejde i morgen! Så jeg tænker at det ville være dumt at risikere at gøre helt slut på sig selv til stævne i dag, derfor bli'r jeg bare hjemme og samler kræfter til i morgen. Men regner med at træne i næste uge, og stille og roligt komme mere og mere i gang.

 

Har også fundet ud af at jeg jo faktisk også har nogle stævner i juni: Broager 7/6, Svendborg 14/6, enten Harlev eller Guldborgsund 21/6 (kan kun søndag) - og så selvfølgelig vores eget i Højme 27-28/6. Og så kommer Jutlandia i juli! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kan du bande på jeg skal!!! Fandeme!!!

 

Er sådan set rask nok nu, men er stadig træt og svækket. Og er bare nødt til at begynde at arbejde i morgen! Så jeg tænker at det ville være dumt at risikere at gøre helt slut på sig selv til stævne i dag, derfor bli'r jeg bare hjemme og samler kræfter til i morgen. Men regner med at træne i næste uge, og stille og roligt komme mere og mere i gang.

 

Har også fundet ud af at jeg jo faktisk også har nogle stævner i juni: Broager 7/6, Svendborg 14/6, enten Harlev eller Guldborgsund 21/6 (kan kun søndag) - og så selvfølgelig vores eget i Højme 27-28/6. Og så kommer Jutlandia i juli! :-D

 

Dejligt!!! ihhh kommer du også til Højme :banan: jeg havde da af en eller anden grund fået den idé at du havde sagt at du var på turne der :roll: du får da travlt i juni :shock::5up: skal selv kun til Svendborg d. 14 og Højme d. 27-28 :mrgreen: men har også lige nogle eksamener jeg skal have overstået først :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt!!! ihhh kommer du også til Højme :banan: jeg havde da af en eller anden grund fået den idé at du havde sagt at du var på turne der :roll: du får da travlt i juni :shock::5up: skal selv kun til Svendborg d. 14 og Højme d. 27-28 :mrgreen: men har også lige nogle eksamener jeg skal have overstået først :megaked:

 

Svendborg og Højme har jeg hele tiden haft med i planerne! Men de to andre bli'r jeg jo nødt til at ta' med, nu jeg er gået glip af hele maj... :roll: De ligger ikke vildt godt for mig, men det kan lige gå.

 

Camilse - ja, jeg overvejer lige om jeg skal ta' turen over broen, eller ta' til Jylland... :hmm: Calle trækker jo, må jeg sige... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Svendborg og Højme har jeg hele tiden haft med i planerne! Men de to andre bli'r jeg jo nødt til at ta' med, nu jeg er gået glip af hele maj... :roll: De ligger ikke vildt godt for mig, men det kan lige gå.

 

Camilse - ja, jeg overvejer lige om jeg skal ta' turen over broen, eller ta' til Jylland... :hmm: Calle trækker jo, må jeg sige... ;-)

 

Jeg lover at han uddeler massere af kys :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har krise over at der ingen stævner er før i slutningen af juli. Medmindre jeg kører 6-8 timer hver vej, og det virker lidt latterligt på vores niveau at køre så langt.

 

Holder I andre pause fra eller drosler ned på træningen, når der er længe til næste stævne?

 

Det er lidt forskelligt faktisk. :-) Men for det meste træner jeg ikke så meget når der ikke er stævne i nær fremtid, fordi jeg ikke gider træne så meget hjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har krise over at der ingen stævner er før i slutningen af juli. Medmindre jeg kører 6-8 timer hver vej, og det virker lidt latterligt på vores niveau at køre så langt.

 

Holder I andre pause fra eller drosler ned på træningen, når der er længe til næste stævne?

 

Jeg har jo tænkt lidt om, efter at jeg var på det canine conditioning-kursus... Nu er det jo ikke så længe siden, så det er ikke helt ført ud i livet endnu, men jeg vil da helt klart bruge den stævnetomme vintersæson på at ikke træne agility, men "sætte penge i banken" ved at bygge Iso op i god form til stævnesæsonen.

 

I selve sæsonen har jeg (heldigvis!!!) aldrig så længe som to måneders stævnepause - men hvis jeg havde ville jeg nok også arbejde på formen, og træne småt og nørdeagtigt på de ting vi virkelig har brug for. Som f.eks. springteknik og nedrivninger i vores tilfælde.

 

Sådan som jeg har læst dine agilityopdateringer, ville jeg faktisk også tro at en lille agilitypause kunne være godt..? Der sker enormt meget i hovedet på dem under en pause, og hvis hun er begyndt på at sætte tempoet en smule ned kunne det måske være en idé at "agility-sulte" hende lidt? :vedikke: Og hvis det er omgivelserne der gi'r hende problemer var det måske en idé at bruge noget af de to måneder på at træne netop det? For som jeg forstår det er der jo ikke nogen agility-indlæring der er aktuel, hun kan sine forhindringer og det går jo ellers bare fint med selve agilityen, ikke? Bare nogle hurtige tanker herfra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, du har helt ret, Korvis, hun har ingen problemer med nogen af forhindringerne, det er omgivelserne der overvælder hende. Så måske skal vi bare træne nok til lige at holde formen vedlige og så ellers bruge tiden på andre ting. Det er bare svært at finde situationer der bare minder en anelse om et stævne. Må have sving i fantasien!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hunde "lærer" også rigtig meget mens de holder pauser! Jeg tror ikke nødvendigvis du behøver at prøve at efterligne konkurrencestituationen, Doberfan, men prøve at lave nogle andre ting med hende, som udfordrer hende mentalt og måske kan rykke lidt ved hendes stressterskel. Hvad med at tage hende med til en by og lignende? Noget hvor der er mange mennesker, trafik etc, meget at se på og holde øje med, men ingen krav til hende om at "skulle noget" samtidig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Holder I andre pause fra eller drosler ned på træningen, når der er længe til næste stævne?

Næh, jeg gør det faktisk omvendt :slem:

 

Jeg træner ikke ret meget ved siden af stævner i forår og efteråret når det rigtig går løs. Vil gerne have hun er frisk og top-tændt på stævnedagene.

Pt. har vi en pause på 1,5 mdr fra stævner, så vi giver den gas med 2 ugentlige træninger + en smule felt-træning i haven.

Holder pause 2 gange om året af min 1 mdr's varighed stykket - typisk i juli og december. Hun hungrer når måneden er gået!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg meldt til stævne i Broager d. 7/6! :mrgreen: Andre der kunne tænkes komme? Har aldrig hørt om stedet før, men HP og Ingo skal være dommere, så det borger jo for at det bør være i orden. Der er indtil videre ikke ret mange tilmeldte, lige godt 20 hunde mener jeg. Så det kan bli' meget småt og hyggeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg meldt til stævne i Broager d. 7/6! :mrgreen: Andre der kunne tænkes komme? Har aldrig hørt om stedet før, men HP og Ingo skal være dommere, så det borger jo for at det bør være i orden. Der er indtil videre ikke ret mange tilmeldte, lige godt 20 hunde mener jeg. Så det kan bli' meget småt og hyggeligt!

 

Vi kommer og går rally i Broager samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...