Hop til indhold

Rimadyl til langtids brug


Gæst Krøllebølle
 Share

Recommended Posts

Gæst Krøllebølle

Er der nogen herinde der har erfaring med at give rimadyl dagligt, altså som fast medicin, mod feks gigt smerter ?

 

Til jer der giver jeres hunde daglig medicin, hvilken slags medicin, til hvad og hvorfor ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Tak for svar. Jeg er begyndt på at give Tjaldur smertestillende dagligt, først var det rimadyl, men nu er det norodyl, men med samme virksomme stof. Jeg har fået mig en anden hund, det er skønt. Men jeg er bekymret for bivirkninger. Han virker pt ikke som om han har bivirkninger, måske lidt løs mave, men ikke noget vildt og kun en gang i mellem, så ved ikke om det er pga medicinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Skal jeg været bekymret, har i oplevet dette ? Tjaldur har de sidste dage fået norodyl om morgen og efter ca en timer, sidder han og ryster og klapre tænder. Det varer ca et kvarter og er ovre igen. Før fik han rimadyl, som jo indeholder samme virksomme stof, der gav jeg ham det lige inden vi gik i seng, så jeg må indrømme jeg ikke aner om han også rystede af det. For så opdagede jeg det jo ikke.

 

 

Der står ikke noget om rysten i bivirkninger. Kan hellere ikke finde noget på nettet ?

 

Men under bivirkninger står der at organer som nyrer kan tage skade. Men hvordan ved man det? Hvad er de synlige tegn på det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund fik Rimadyl næste dagligt i de sidste 4 år af hendes liv. Min næste hund fik også en del. Jeg har aldrig oplevet bivirkninger, men ved at nyrerne kan tage skade ved de fleste smertestillende midler. Det er jo ikke anderledes end ved Panodil (ikke til hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får hjertemagnyl, altså acetylsalicylsyre.

De forskellige produkter vi har fået fra dyrlægen, har ikke haft den ønskede virkning.

 

Der kan være bivirkninger ved acetylsalicylsyre. Men det er der jo sandelig også ved dyrlægens medicin.

 

Silke har endnu ikke haft nogen bivirkninger. Jeg tror at medvirkende årsag til det er, at hjertepillerne indeholder så lave doser, så det er muligt at dosere nøjagtig efter behov. Og hjertepillerne er filmovertrukne. Det skulle beskytte maveslimhinden..

Silke har snart fået hjertepiller i et år. Uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...