Hop til indhold

Min mali spiser ikke! kun lidt


Kaso
 Share

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi kan kun fortælle dig hvad vi ville gøre;)

jeg ville indkøbe nogle dåser godt hvalpefoder, så ville jeg blande hvalpetørfoder og hvalpedåsefoder godt sammen og servere det, med tiden ville jeg komme mindre og mindre dåsefoder i og til sidst efter flere uger ville der kun blive serveret tørfoder;)

det eneste du ikke bør gøre er at sulte hvalpen, det tåler hvalpe ikke og det er nok der hundekluppen rådgiver mest forkert;) hvalpe må ikke tabe sig, det dur bare ikke;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan kun fortælle dig hvad vi ville gøre;)

jeg ville indkøbe nogle dåser godt hvalpefoder, så ville jeg blande hvalpetørfoder og hvalpedåsefoder godt sammen og servere det, med tiden ville jeg komme mindre og mindre dåsefoder i og til sidst efter flere uger ville der kun blive serveret tørfoder;)

det eneste du ikke bør gøre er at sulte hvalpen, det tåler hvalpe ikke og det er nok der hundekluppen rådgiver mest forkert;) hvalpe må ikke tabe sig, det dur bare ikke;)

Jeg prøve igen, men jeg skal regner med han bliver tynd igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo lige netop det du kommer til...at betale dyrlægeregninger..fordi din hund bliver underernæret, fordi den ikke vil spise tørfoder og du åbenbart ikke vil erkende, at du har en hund, der kun vil spise råt kød og andet, lige end tørfoder.

Så jeg skal til dyrelægen på tirsdag,

"Min hund er IKKE sund, forde han spiser ikke tørefoder og vil bal lækkert med kød"

Og mener du det er en sygdomssymptomer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg skal til dyrelægen på tirsdag,

"Min hund er IKKE sund, forde han spiser ikke tørefoder og vil bal lækkert med kød"

Og mener du det er en sygdomssymptomer?

 

Jamen, hvorfor skal han partout spise tørfoder, hvis han ikke kan lide det ???.... og nej, jeg mener ikke, at det er sygdomssymptomer, at din hvalp ikke vil spise sit tørfoder, det har jeg vist heller aldrig sagt, da han jo godt vil spise kød, fisk m.m, ... det var en anden snak, hvis han overhovedet ikke ville spise nogen ting, men som du selv skriver, så taber han sig, fordi han ikke vil have tørfoder og det er jo klart, når han ikke optager nogle næringsstoffer og en hvalp må ikke tabe sig...så må man hellere give den det den kan lide af mad i stedet for stejlt, at holde på, at den skal spise sit tørfoder.

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig og jeg håber ikke det misforståes.

Men jeg tænker, kan der være nogle sproglige misforståelser?

 

Når du siger du har blandet tørfoder, har du så virkelig most det godt sammen med kød/dåsemad eller hvad nu du har puttet i?

 

Jeg er helt sikker på at alle i tråden kæmper for at hjælpe dig og ikke være dumme og trælse. De vil bare gerne hjælpe dig til en løsning, intet andet.

 

Det der med klubben siger du ikke må bruge dåsemad og hvad ellers eller var det Barf? det er altså noget værre fis.

Du behøver ikke tro på os herinde (vi er nemlig ikke helt verdens klogeste, kun næsten ;) ) men du kan evt Google på livet løs og læse en masse og indtil du finder en løsning der er holdbar må du hellere give kaso det han gerne vil have, så han ikke taber sig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig og jeg håber ikke det misforståes.

Men jeg tænker, kan der være nogle sproglige misforståelser?

 

Når du siger du har blandet tørfoder, har du så virkelig most det godt sammen med kød/dåsemad eller hvad nu du har puttet i?

 

Jeg er helt sikker på at alle i tråden kæmper for at hjælpe dig og ikke være dumme og trælse. De vil bare gerne hjælpe dig til en løsning, intet andet.

 

Det der med klubben siger du ikke må bruge dåsemad og hvad ellers eller var det Barf? det er altså noget værre fis.

Du behøver ikke tro på os herinde (vi er nemlig ikke helt verdens klogeste, kun næsten ;) ) men du kan evt Google på livet løs og læse en masse og indtil du finder en løsning der er holdbar må du hellere give kaso det han gerne vil have, så han ikke taber sig ;)

Jao, hvis man kigge på Google og spørge mange folk:

 

Tørfoder er godt nok til hunden, du behøver ikke ekstra på

Tørfoder er lort, forde er meget majs og korn i

Giver ham BARF, er sund og stærk til hvalp, at vokse op.

Nej, BARF er ikke gode til en hvalp under 6 måneden

Han spiser ikke hans tørfoder, bar ligelad med. lad ham bliver rigtig for tynd og meget sulten

Nej, det gøre man ikke ved en lille hvalp

 

 

...usv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jao, hvis man kigge på Google og spørge mange folk:

 

Tørfoder er godt nok til hunden, du behøver ikke ekstra på

Tørfoder er lort, forde er meget majs og korn i

Giver ham BARF, er sund og stærk til hvalp, at vokse op.

Nej, BARF er ikke gode til en hvalp under 6 måneden

Han spiser ikke hans tørfoder, bar ligelad med. lad ham bliver rigtig for tynd og meget sulten

Nej, det gøre man ikke ved en lille hvalp

 

 

...usv.

Ja det er nogle gange en jungle.

Men en ting er sikkert, man må ikke den sulte og blive tynd.

 

Mærk efter inde i din mave og gør det der virker for JER.

For hunde er ikke ens.

Nu skriver du det med korn i tørfoder, jeg har en hund der bliver dårlig når hun fodres med noget uden korn. Totalt ulogisk, men foder med korn virker bare bedst for hende.

 

Men kan sørme godt forstå du bliver frustreret over det lille kræ ikke vil spise, det er jo klart.

Men du har jo fået en masse gode velmenende råd herinde, så prøv nogle af dem.

Når ikke hunden vil spise det nye foder, så tag et skridt tilbage og se om det kunne virke at blande det godt med kød eller om rent kød virker for jer eller hvad der virker bedst for jer. For du har fået rigtig mange gode ting du kan afprøve og så snart du rammer noget der virker, så glemmer du bare resten ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og kluben sagde at jeg må ikke giver så en hvalpe dåsemad. Jeg bliver forvirret nu!!

 

Jao, hvis man kigge på Google og spørge mange folk:

 

Tørfoder er godt nok til hunden, du behøver ikke ekstra på

Tørfoder er lort, forde er meget majs og korn i

Giver ham BARF, er sund og stærk til hvalp, at vokse op.

Nej, BARF er ikke gode til en hvalp under 6 måneden

Han spiser ikke hans tørfoder, bar ligelad med. lad ham bliver rigtig for tynd og meget sulten

Nej, det gøre man ikke ved en lille hvalp

 

 

...usv.

 

Faktum er at din hvalp har brug for næring! Han skal dels have kalorier for at vokse, og han skal have vitaminer og mineraler for at få et sundt skelet, der kan holde i mange, mange år. Om det er tørfoder eller BARF er ligegyldigt, bare han får den rigtige sammensætning af næringsstoffer nu!

 

 

Men du svarer ikke på spørgsmålet om du blandet vådfoderet/det rå kød godt sammen med tørfoderet, eller om du lægger det lækre ovenpå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktum er at din hvalp har brug for næring! Han skal dels have kalorier for at vokse, og han skal have vitaminer og mineraler for at få et sundt skelet, der kan holde i mange, mange år. Om det er tørfoder eller BARF er ligegyldigt, bare han får den rigtige sammensætning af næringsstoffer nu!

 

 

Men du svarer ikke på spørgsmålet om du blandet vådfoderet/det rå kød godt sammen med tørfoderet, eller om du lægger det lækre ovenpå.

Hvis jeg blander tørfode med vand og blander med kød. han spiser også ikke (han slikker bar på) Han spise fortrinsvis, hvis kød er steget på panden uden olie. hans spiser også tør pita brød og ris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg blander tørfode med vand og blander med kød. han spiser også ikke (han slikker bar på) Han spise fortrinsvis, hvis kød er steget på panden uden olie. hans spiser også tør pita brød og ris.

 

Hvad sker der hvis det er dåsemad du blandet det med? Stegt kød ligger jo for sig selv, men dåsemad vil lægge sig som en sovs over hele tørfoderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der hvis det er dåsemad du blandet det med? Stegt kød ligger jo for sig selv, men dåsemad vil lægge sig som en sovs over hele tørfoderet.

Som jeg har sagt han kan ikke lide våd foder, jeg har prøvet dåsemad til hvalpen også

Jeg har nur hjemme omkring 50 kg forskelig foder, dåsemad ..usv fra forskellig firmer. snart jeg har ikke mer penge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har sagt han kan ikke lide våd foder, jeg har prøvet dåsemad til hvalpen også

Jeg har nur hjemme omkring 50 kg forskelig foder, dåsemad ..usv fra forskellig firmer. snart jeg har ikke mer penge :-)

 

Okay, så kommer jeg med et billigt forslag:-) Ved BARF/forhandlere kan du købe en pose hakket kallun (pansen) rå. Du hælder tørfoder i skålen, en håndfuld (grydeskefuld) kallun og så varmt (ikke kogende) vand over (ikke så det sejler, men så det gennemfugter). Lad stå 10 min. og server. Det stinker helt aldeles rædselsfuldt, men hvis han ikke spiser det, er han syg.

 

Et andet trick er lidt mere omstændigt, men det virker. Skær svinehjerter i mindre stykker og kog i rigeligt vand i ca. 40 minutter. Hæld vandet fra, og hæld piskefløde på (ca. 1/4 liter pr. 2 hjerter) og kog op til fløden tykner lidt. Køl af og blend. Hvis massen er for tyk, så tilsæt lidt kogevand.

 

Når hunden skal have mad, tager du 1-2 spiseskefulde hjertemos og putter i en skål med lidt vand. Varm i microen og bland i foderet. Lad det køle et minut eller 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har sagt han kan ikke lide våd foder, jeg har prøvet dåsemad til hvalpen også

Jeg har nur hjemme omkring 50 kg forskelig foder, dåsemad ..usv fra forskellig firmer. snart jeg har ikke mer penge :-)

 

De fleste foder forretninger, f.eks Maxi Zoo, har smagsgaranti.

Det vil sige, at hvis du har købt foder i Maxi Zoo og din hund ikke kan lide det foder du har købt, så skal du blot retunere posen med foder ( der skal være mindst 50% tilbage af foderet )... og huske bonen, så får du det fulde beløb tilbage :-)

 

http://www.maxizoo.dk/kundeservice/smagsgaranti/

 

Ellers så spørg i de forretninger, du har købt foderet i, om de har smagsgaranti :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste foder forretninger, f.eks Maxi Zoo, har smagsgaranti.

Det vil sige, at kan din hund ikke lide det foder du har købt, skal du blot retunere posen med foder ( der skal være mindst 50% tilbage af foderet )... og huske bonen, så får du det fulde beløb tilbage :-)

 

http://www.maxizoo.dk/kundeservice/smagsgaranti/

 

Men det kræver at foderet er købt i butikken:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har sagt han kan ikke lide våd foder, jeg har prøvet dåsemad til hvalpen også

Jeg har nur hjemme omkring 50 kg forskelig foder, dåsemad ..usv fra forskellig firmer. snart jeg har ikke mer penge :-)

 

 

brug det du har, med god "sovs" som andre beskriver.

 

som godbider når han opføre sig godt.... måske vil han spise når hånd fodret...

 

ovs.

 

med mange forskellige forsøge har du måske forvirret ham ekstra... foderskift kan tage tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der jo ikke andre muligheder end råt:-)

 

Min evigt sultne ædedolk spiser altså heller ikke opblødt tørfoder. Men både den med kallun og den med hjerte virker - bare der ikke er for meget vand:-)

 

er det Dorrit du taler om?

Jackie ELSKER soveset vand.... det skal slikeks op først (medmindre der er hele kød/fisk stykker) hun lyder så sjovt og ser så glad ud når hun spiser "suppe"

 

men det viser jo bare hvor forskellige de kære hunde er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...