Hop til indhold

Min mali spiser ikke! kun lidt


Kaso
 Share

Recommended Posts

er det Dorrit du taler om?

Jackie ELSKER soveset vand.... det skal slikeks op først (medmindre der er hele kød/fisk stykker) hun lyder så sjovt og ser så glad ud når hun spiser "suppe"

 

men det viser jo bare hvor forskellige de kære hunde er.

 

Ja, og hun er nærmest altædende, men når det sejler i vand, så nægter hun:vedikke:

 

Og det er nemlig præcist hovedet på sømmet - hunde er forskellige, og det er derfor du får så mange forskellige råd, Kaso:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej igen,

Jeg var i dag til hvalpetræning i Horsens, og har købt fra dem (anbefalet) tørfoder. MEN min hvalpe spiser slet iKKE den tørfoder. Hvis jeg giver ham bar dene tørfoder (som hundeklulb har sagt) han bliver tynder og tynder indtil måske han dør! skal risikire igen?

Er nogen her har haft så en hvalpe og vokset op med tørfoder med vand på? var nemt eller tager lang tid?

 

Hilsen

 

Jeg tror der er lidt sproglige problemer her?

 

Jeg forstår det ikke? Du skriver at du har fået god hjælp af Pia personligt, og det lød til at I havde fået styr på fordringen.

Og så nu denne tråd at din hund ikke vil spise sit tørfoder?

 

Hvorfor ikke fortsætte det som virkede istedet?

 

Hvis han slet ikke spiser tørfoder, hvad lever han så af, hvad var det I fik til at lykkes godt sammen med Pia?

 

prøv at give dig god til til at beskrive det, jeg ved godt at det for nogen er rigtig svært på skrift, men jeg har (og tror også mange af de andre har), rigtig svært ved at forstå det du skriver, det bliver nogen meget korte sætninger, og jeg forstår ikke helt problemet?

 

Så vil du ikke prøve at give dig god tid til at forklare os hvad du gør når han spiser og hvad du gør når han ikke spiser, og hvorfor ikke bare fortsætte med det som virker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er lidt sproglige problemer her?

 

Jeg forstår det ikke? Du skriver at du har fået god hjælp af Pia personligt, og det lød til at I havde fået styr på fordringen.

Og så nu denne tråd at din hund ikke vil spise sit tørfoder?

 

Hvorfor ikke fortsætte det som virkede istedet?

 

Hvis han slet ikke spiser tørfoder, hvad lever han så af, hvad var det I fik til at lykkes godt sammen med Pia?

 

prøv at give dig god til til at beskrive det, jeg ved godt at det for nogen er rigtig svært på skrift, men jeg har (og tror også mange af de andre har), rigtig svært ved at forstå det du skriver, det bliver nogen meget korte sætninger, og jeg forstår ikke helt problemet?

 

Så vil du ikke prøve at give dig god tid til at forklare os hvad du gør når han spiser og hvad du gør når han ikke spiser, og hvorfor ikke bare fortsætte med det som virker?

 

Hvalpen spiser en dag god og fersk kød, after 2 dagen han vil andre smager. Jeg har været i dag i horsens i Maxizoo. Har købt til ham andre slags dåsemad. Han har spist idag, men hvis han starter ikke spise og vil andre slags igen. Det er handes problem, han har KUN 15 minute tid 3 gang om dagen. Jeg har ikke mer tid og lyst, til at går rund i Danmark med 10 forskellig slags foder og han vil igen andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

siger du han ikke vil spise det samme flere gange, men spiser det fint første gang?

 

så kunne du måske bare veksle mellem de forskellige ting du nu har købt.

Ja nogen gan, han spise til 3 dagen, men bagefter han vil ny mad. Men i dag har købt til ham den her til test:

20150215_181807.jpg

han kan godt lide dem forde er i square stykker som real kød.

 

Hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg lad være med ham, han taber sig foordi han spiser ikke. Hvis jeg købe til ham hvad han måske spiser, du er også ikke tilfredse

.

 

 

Pointen er at du den ene gang giver det ene og den anden gang giver noget af det andet du har købt, så han aldrig to gange i træk får det samme :)

 

dvs du får brugt alt det du har købt ind fordi du skifter i mellem dem, og forhåbentlig bliver hunden ikke træt af fodret fordi den hver gang får noget nyt/andet :)

 

prøv det og se om det virker :)

du søger hjælp og det forsøger vi bare at give med nogen forslag, det er ikke nemt at vide hvad du har prøvet foruden at du siger han ikkd vil have tørfoder og det samme foder mange gang i træk :)

 

selv om det er svært på skrift, så prøv lige at læse stille og roligt hvad der skrives og have ro på når du svare, jeg har stadig lidt svært ved at forstå det du skriver og det gør det rigtig svært når vi skal forsøge hjælpe. :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Pointen er at du den ene gang giver det ene og den anden gang giver noget af det andet du har købt, så han aldrig to gange i træk får det samme :)

 

dvs du får brugt alt det du har købt ind fordi du skifter i mellem dem, og forhåbentlig bliver hunden ikke træt af fodret fordi den hver gang får noget nyt/andet :)

 

prøv det og se om det virker :)

du søger hjælp og det forsøger vi bare at give med nogen forslag, det er ikke nemt at vide hvad du har prøvet foruden at du siger han ikkd vil have tørfoder og det samme foder mange gang i træk :)

 

selv om det er svært på skrift, så prøv lige at læse stille og roligt hvad der skrives og have ro på når du svare, jeg har stadig lidt svært ved at forstå det du skriver og det gør det rigtig svært når vi skal forsøge hjælpe. :)

Hvis han spiser en ting konstant, så bliver jeg med. Og du skal ikke skriver bar, forsøge at læse hvad jeg har skrevet MANGE gange.

Jeg har prøvet 3 forskelige tørfoder fra forskelig firmer, han spiser SLET IKKE. derfor jeg prøve flere foder, at finde hvad han spiser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han spiser en ting konstant, så bliver jeg med. Og du skal ikke skriver bar, forsøge at læse hvad jeg har skrevet MANGE gange.

Jeg har prøvet 3 forskelige tørfoder fra forskelig firmer, han spiser SLET IKKE. derfor jeg prøve flere foder, at finde hvad han spiser.

 

 

hvis han lige meget hvad du giver ikke spiser... så det dyrelæge nu

 

men prøv som Anne siger at skrive på tysk.... for jeg forstår heler ikke hvad du mener:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis han lige meget hvad du giver ikke spiser... så det dyrelæge nu

 

men prøv som Anne siger at skrive på tysk.... for jeg forstår heler ikke hvad du mener:confused:

Som har jeg skrevet 15 gange, han spiser gerne, MEN ikke samen mad. Hvis han spiser ikke alt (hundeslik, fisk, kylling, oksekød ...usv) jeg tager ham til dyrelægen. Han vil (spoiling)! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

du har lige skrevet "han spiser SLET IKKE." som i spiser ingen ting

 

jeg giver op du modsiger dig selv.... prøv på tysk

 

når vi ikke kan forstå dig kan vi ikke hjælpe dig!

 

 

 

 

Ich gebe auf dich selbst zu widersprechen .... versuchen in Deutsch

 

wenn wir Sie nicht verstehen, können wir nicht helfen!

Jeg skreve ikke mer, har fået nok hjelp fra Jer.

 

Tak igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han spiser en ting konstant, så bliver jeg med. Og du skal ikke skriver bar, forsøge at læse hvad jeg har skrevet MANGE gange.

Jeg har prøvet 3 forskelige tørfoder fra forskelig firmer, han spiser SLET IKKE. derfor jeg prøve flere foder, at finde hvad han spiser.

 

Hvem snakker om tør foder?

Vi prøver virkelig blot at hjælpe! Men det er virkelig svært at forstå præcis hvad du mener!

 

Vi snakker om at alt det foder du har købt for at du ikke smider alle de dåser ud, så skift mellem dem da det lyder til at han jo gerne vil have noget nyt hver gang! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem snakker om tør foder?

Vi prøver virkelig blot at hjælpe! Men det er virkelig svært at forstå præcis hvad du mener!

 

Vi snakker om at alt det foder du har købt for at du ikke smider alle de dåser ud, så skift mellem dem da det lyder til at han jo gerne vil have noget nyt hver gang! :)

Derfor han får ikke mer andre mad, jeg giver ham tørfoder til hvalpen fra Techni-cal og oven på blandet med lidt vand og dåsemad til hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg er her igen på grund min Mali er død :-(

Han fået en infektion in nyren, selvom jeg betalt til dyrlægen, der viste ikke hvordan kan man gøre han rask igen (en amoxicillin og kommer igen efter 4 dagen) og der viste ikke havd fejle med hunden. Jeg har kørt til 2 klinik og dyrelæge i Danmark. Der er bar idiot og uvidende folk, som tanker bar på penge. Jeg har kørt med hund til Tyskland og der har fundet alt, men det var alt for sent. Hund har spist gift.

I Tyskland hvalpen var 37 timer i intensive station, røntgen, nyre vask, sonar, blodprøve flere gang og hver 2 timer dyrelæge har ringet til mig. Til sidst vi giver op bliver aflivet :-(

Alt koster 400 euro = 2900kroner. Men i Danmark har betalt for blodprøve og en amoxicillin c.a 3400 kroner. Det er rigtig tyveri :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt med din hund. Men stop dit brok over danske dyrlæger. I Danmark betaler vi en høj skat, som udregnes efter indkomst. En dyrlæge betaler ca. 60% i skat. Vi betaler 25% i moms på alle varer, uanset om man er rig eller fattig. Pengene fra skat og lign. går til gratis skolegang, lægebehandling, til betaling af sociale ydelser og meget mere. I Danmark er skellet mellem rig og fattig mindre end i Tyskland. Vi har ingen underklasse, og behandler ikke folk anderledes fordi de ikke er velstillede.

 

Igen, det er ærgerligt med din hund, men mon ikke den har været syg fra start? Sket er sket, og sådan er det. Men jeg tror ikke du skal give de danske dyrlæger skylden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt med din hund. Men stop dit brok over danske dyrlæger. I Danmark betaler vi en høj skat, som udregnes efter indkomst. En dyrlæge betaler ca. 60% i skat. Vi betaler 25% i moms på alle varer, uanset om man er rig eller fattig. Pengene fra skat og lign. går til gratis skolegang, lægebehandling, til betaling af sociale ydelser og meget mere. I Danmark er skellet mellem rig og fattig mindre end i Tyskland. Vi har ingen underklasse, og behandler ikke folk anderledes fordi de ikke er velstillede.

 

Igen, det er ærgerligt med din hund, men mon ikke den har været syg fra start? Sket er sket, og sådan er det. Men jeg tror ikke du skal give de danske dyrlæger skylden.

Meget meget enig! Nyrene kan forøvrigt tage rigtig meget skade hvis man forsøger at "sulte" hunden til at spise

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...