Hop til indhold

Min unghund har mistet sit øje :(


Lupus
 Share

Recommended Posts

Min Shih Tzu mistede i nat sit øje. Han havde et sår på hornhinden der, trods behandlingen, ikke helede (overhovedet) og på 2 dage var det så slemt at såret punkterede øjet og der begyndte at komme væske og væv ud fra det inderste af øjet.

Det stod derfor klart at vi akut skulle ha' ham til en dyrlæge, så natten til lørdag blev han opereret og fik fjernet øjet :megaked:

 

Men hvad så nu? Vi ved at vi skal være opmærksom på at komme fra siden med hans raske (og eneste) øje indtil han lærer at kompensere for det halve synsfelt han har nu.

Men hvad ellers? Hvad skal vi være opmærksomme på? Har I nogle råd? Andre der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor trist :-(

 

Jeg kender en collie som fik sit venstre øje fjernet, hun var tre år, hun er i dag 5 år og lever fint med det. Der skal selvfølgelig lidt tilvænning til både fra menneske og hund. Men hun er en meget glad hundepige.

 

Vil bare ønske rigtig god bedring da jeg ikke selv har erfaringer med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er så fantastiske til at tilpasse sig nye situationer, begrænsninger og handicap.

 

Medmindre hunden i forvejen er nervøst anlagt, så ville jeg nok ikke ændre det helt store eller tage særlige hensyn. Det er logisk nok at nærme sig ham fra den "gode" side, men lur mig om han ikke allerede har hørt eller lugtet jer, før han kan se jer. Selvfølgelig er det synd han skulle igennem det her, men jeg vil gætte på at han vænner sig til det hurtigere end hans mennesker gør. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min sidste redningshund mistede sit ene øje da hun var 6 år og arbejdede glad videre. Hun fik et silikoneøjet, så ingen lagde mærke til den blinde side.

Jeg var forbavset over at hun stadig kunne afstandsbedømme sine spring.

Det eneste sted hvor jeg bemærkede en forandring var i forhold til andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...