Hop til indhold

Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.


Jane
 Share

Recommended Posts

fint nok som jeg også siger det er op til folk selv hvad de vil, jeg gør bare opmærksom på at det lader sig gøre påe træningspladser og jeg kender mange, så bare at bruge adfærdsbehandler som eneste løsning er ikke nødvendig!

ikke at de ikke gør et udmærket stykke arbejde for det gør de mange af dem, men det er måske også lige moderne nok en gang i mellem, simple ting som dette her er i mine øjne ikke så komplekst at en adfærdsbehandler er nødvendig, ikke at jeg opfatter problemet som lille, men mere det at vi almindelig dødelige jo også kan se hvad problemet er og hvordan man kan løse det.

Jeg er lidt ked af hvis det her kommer til at lyde som en kritik af behandlerne sådan er det ikke ment, men nogle gange syntes jeg måske det må være tilladt at tænke lidt selv også uden nødvendigvis at skulle bruge en behandler.

 

Tusind tak. :shock::???::roll: Muligt at jeg er for sensitiv men det er da et hak i tuden der vil noget, på samtlige hanhundeejere der har problemer af denne slags.

 

Jeg har haft en tæve som aldrig havde snor på når hun var i løbetid (andet end som signal til andre hundeejere), så.... måske er der forskel på hunde.

 

Og så spørger jeg lige igen. Har du nogensinde selv haft hanhund?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 197
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Næh det er da ikke seriøst at svinge hunden rundt i luften ??? og heller ikke seriøst at lade en hund med kennelhoste komme på træningspladsen ??

Du må vist have været uheldig med den klub/træningsplads du er kommet på, der er da ingen af de ting du nævner, der finder sted et seriøst sted/klub.

Ja, jeg har stor tillid til en erfaren og fornuftig hundetræner, og har desværre hørt flere historier om adfærdsbehandlere der har skadet mere end de gavnede.

Men det er selvfølgelig ikke sort og hvidt, der findes både gode og dårlige trænere og ligeledes gode og dårlige adfærdsbehandlere. Derfor synes jeg det er MEGET vigtigt at man vælger træningsplads og/eller adfærdsbehandler efter personlig anbefaling fra nogen man har tillid til.

 

Jeg har været rundt på flere træningspladser og kigge, desværre er der stadig en del der er gammeldags.

Der er folk der kalder sig adfærdsbehandlere uden at være det, men det er jo ikke ensbetydende med alle er dårlige. Det er jo sådan der er nogen der stiller det op.

Hende som anbefalede mig det sted jeg går nu stolede jeg på, vi har nemlig en del fælles holdninger til det at træne hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til enhver tid foretrække en erfaren hundetræner uden fin titel og uddannelse, end en person med fine titler og uddannelser men uden særlig meget praktisk erfaring.

 

Nu kan situationen jo også være at man står i valget mellem en erfaren behandler og en ikke erfaren træner. Men det opdager man måske ikke hvis man altid kritikløst vælger behandleren fra.

 

Sjovt at folk der ikke mener behandlere har deres berettigelse, altid bruger denne her: uden praktisk erfaring.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan situationen jo også være at man står i valget mellem en erfaren behandler og en ikke erfaren træner. Men det opdager man måske ikke hvis man altid kritikløst vælger behandleren fra.

 

Sjovt at folk der ikke mener behandlere har deres berettigelse, altid bruger denne her: uden praktisk erfaring.:???:

 

Det er fordi der ER altså mange der kalder sig adfærdsbehandlere og som ikke har ret meget erfaring.

Men forat skære det ud i pap, så mener jeg at erfaring er vigtigst uanset om det er træner eller adfærdsbehandler vi taler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår altså ikke logikken i dette her... :confused: Jane beder om hjælp til at håndtere sin hanhund når der er løbske tæver i nærheden. Så kommer der nogle på banen som fraråder en adfærdsbehandler fordi almindelig træning i en klub + en erfaren træner lige så godt kan afhjælpe problemet som adfærdsbehandleren og samtidig så bliver der sagt, at løbske tæver ikke hører til/ikke må komme på en træningsplads fordi det gør hanhundene kuldrede... HVORDAN F**** SKAL JANE SÅ FÅ HJÆLP TIL SIT PROBLEM????? :confused:

 

 

I øvrigt kan jeg da godt sidde og tænke lidt over om ikke den økonomiske del bliver nogenlunde det samme, om Jane melder sig ind i en klub + betaler træningskontingent eller om hun betaler en adfærdsbehandler for at hjælpe? Og mon ikke tidsperspektivet bliver noget længere på træningspladsen end ved behandleren, som specifikt kigger på det enkelte problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er slet ingen tvivl om at en god adfærdsbehandler kan hjælpe med problemet!

Det kan et godt træningssted også!

Det er bare det jeg prøver at sige:-)

Så hvis nogle føler sig jogget over tærene er jeg da ked af det:(

 

Så var der en som ville vide om jeg personligt havde haft hanhunde, til det kan jeg sige ja, jeg har også trænet mange sammen med tæver i løbetid!:lol:

 

Det er da ikke altid let, men det kan sagtens lade sig gøre, så hvis det er det man vil skal man da bare gå igang!

 

og igen undskyld til dem som føler sig jogget på:-) det var da slet ikke hensigten:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig lade min tæve blive hjemme fra træning pga. en smule farve. Selvfølgelig bør man tage visse hensyn, men det vigtigste er at lade være med at fortælle andre om det, da det ofte først er med den oplysning at hanhunde-ejerne oplever store problemer :blink:

 

Det er helt klart også min erfaring, at det ofte er hanhundenes ejere som kaster blikket opad og armene med og opgiver at arbejde med hanhunden, når de hører der er en løbsk tæve til stede.

 

Løbske tæver er velkomne hos mig og så må hanhundenes ejere bare få den hjælp de har brug for hvis nødvendigt.

Og det er ofte ikke nødvendigt overhovedet med lidt hensyntagen fra tævens ejer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver en dygtig adfærdsbehandler, som kommer til at hjælpe os.

 

Det jeg har brug for er at få nogle redskaber til at håndtere Oskars stres når han møder en tæve i løbetid og at få nogle redskaber så han bevarer fokus på mig.

Det mener jeg at en dygtig adfærdsbehandler er den der bedst kan hjælpe mig med.

 

Nu er problemet jo ikke bare at Oskar er vild med de dejlige damer. Det er der så mange hanhunde der er. Problemet er at han stresser så meget op, at han fuldstændig slår hjernen fra og jeg har ikke været i stand til at få nogen form for kontakt med ham. Det er så det jeg håber at få nogle redskaber til at håndtere.

 

Jeg håber at dette satte tingene lidt på plads.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver en dygtig adfærdsbehandler, som kommer til at hjælpe os.

 

Det jeg har brug for er at få nogle redskaber til at håndtere Oskars stres når han møder en tæve i løbetid og at få nogle redskaber så han bevarer fokus på mig.

Det mener jeg at en dygtig adfærdsbehandler er den der bedst kan hjælpe mig med.

 

Nu er problemet jo ikke bare at Oskar er vild med de dejlige damer. Det er der så mange hanhunde der er. Problemet er at han stresser så meget op, at han fuldstændig slår hjernen fra og jeg har ikke været i stand til at få nogen form for kontakt med ham. Det er så det jeg håber at få nogle redskaber til at håndtere.

 

Jeg håber at dette satte tingene lidt på plads.

 

Held og lykke med det, håber på der kommer opfølgning. stress er nok et af de punkter hvor en hundetræner ikke kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med det, håber på der kommer opfølgning. stress er nok et af de punkter hvor en hundetræner ikke kan hjælpe.

 

 

 

uhh nej det passer jo heller ikke helt, vi kan også hjælpe med stress hunde, men igen det er jo et valg hunde føreren må tage, hvem vil man henvende sig til.

Det er ok med mig at man vælger at bruge en adfærdsbehandler, men det er ikke sådan at en god træner ikke kan hjælpe så det alene behøves ikke at være begrundelsen.

Igen lad nu være med at opfatte det som negativt det er ikke ment sådan det er bare ment som en oplysning til andre i samme situation, det er ikke nødvendigvis sådan at en adfærdsbehandler er eneste mulige løsning!

Held og lykke med projektet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver en dygtig adfærdsbehandler, som kommer til at hjælpe os.

 

Det jeg har brug for er at få nogle redskaber til at håndtere Oskars stres når han møder en tæve i løbetid og at få nogle redskaber så han bevarer fokus på mig.

Det mener jeg at en dygtig adfærdsbehandler er den der bedst kan hjælpe mig med.

 

Nu er problemet jo ikke bare at Oskar er vild med de dejlige damer. Det er der så mange hanhunde der er. Problemet er at han stresser så meget op, at han fuldstændig slår hjernen fra og jeg har ikke været i stand til at få nogen form for kontakt med ham. Det er så det jeg håber at få nogle redskaber til at håndtere.

 

Jeg håber at dette satte tingene lidt på plads.

 

Håber det kan hjælpe jer, for det ville da blive bedre for jer begge :-D

 

Af ren og skær egoisme!!!!!!!!!!! Ville jeg da ikke forbyde dig at dele tips, triks og erfaring med os andre hanhunde ejere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler stadig svar på hvor de træningssteder med disse dygtige trænere, som kan det samme som adfærsbehandlere findes..

 

Hvorfor kommer I ikke op med nogle navne/træningsspladser jer som det betyder så meget for at pointere, at der er mange dygtige trænere rundt om?

 

Hvor skal trådstarter eller andre finde dem?

Det er lidt svært at google :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi der ER altså mange der kalder sig adfærdsbehandlere og som ikke har ret meget erfaring.

Men forat skære det ud i pap, så mener jeg at erfaring er vigtigst uanset om det er træner eller adfærdsbehandler vi taler om.

 

Jeg har mødt en del erfarne hundetrænere, problemet er bare at de på mange punkter er gammeldags og anbefaler metoder jeg ikke vil udsætte Groa for. De kan være udemærkede trænere, men de har altså ikke den samme udddannelse som en adfærdsbehandler.

Vi bruger en træner der er uddannet ved en adfærdsbehandler, og hun er løbende på kurser i både DK og udlandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler stadig svar på hvor de træningssteder med disse dygtige trænere, som kan det samme som adfærsbehandlere findes..

 

Hvorfor kommer I ikke op med nogle navne/træningsspladser jer som det betyder så meget for at pointere, at der er mange dygtige trænere rundt om?

 

Ikke fordi jeg vil blande mig i denne del af debatten :-D Men jeg kender en og har også sendt noget som TS kan kigge på :engel:

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyygtiiii :lol:

 

Men hvorfor ikke få det ud i det åbne?

 

Fordi som jeg også skrev til TS, så er det kun et forslag hun kan undersøge og jeg vil ikke udbasunere det her, hvis der er en der så bruger personen og ikke er tilfreds - Altså jeg kan komme med forslag, men jeg tager ikke noget ansvar :blink:

 

Tanten - nu som kylling :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke en debat :blink:

 

Til Jane:

Jeg har en hanhund som jeg valgte at få kastreret og det har været en kæmpe succes!

Grunden til at jeg gjorde det var at jeg bor i lejlighed og jeg kan lige forestille mig den tortur det ville være for Herr Flick at sidde og snuse efter alle de lækre damer nede på gaden. Jeg tror at hvis man som hundemenneske er meget nærværende igennem forløbet efter indgrebet så kan hunden godt komme helskindet igennem uden at lide et knæk på selvtilliden.

 

Jeg håber at I finder en løsning på problemet så I kan komme ud og opleve sjove ting igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg mangler stadig svar på hvor de træningssteder med disse dygtige trænere, som kan det samme som adfærsbehandlere findes..

 

Hvorfor kommer I ikke op med nogle navne/træningsspladser jer som det betyder så meget for at pointere, at der er mange dygtige trænere rundt om?

 

Hvor skal trådstarter eller andre finde dem?

Det er lidt svært at google :-D

 

Man kan vel egentlig, hvis man nu skal være helt ekstremt firkantet, sige, at hundeTRÆNERES speciale er, at få hunde til at GØRE sådan og sådan i en bestemt situation, mens adfærdsbehandlernes er, at få hundene til at FØLE sådan og sådan i en situation. Så, stadigvæk firkantet, vil man 'bare' have hunden til at lade være med at vise/reagere på sin stress, kan en 'almindelig' træner måske være udmærket, men vil man prøve at hjælpe hunden af med sin stress er adfærdsbehandleren langt mere oplagt.

 

Undskyld min kantethed, er bange for jeg får høvl :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler stadig svar på hvor de træningssteder med disse dygtige trænere, som kan det samme som adfærsbehandlere findes..

 

Hvorfor kommer I ikke op med nogle navne/træningsspladser jer som det betyder så meget for at pointere, at der er mange dygtige trænere rundt om?

 

Hvor skal trådstarter eller andre finde dem?

Det er lidt svært at google :-D

 

De dygtige trænere og hundeførere gør ikke noget væsen af sig. De har ingen hjemmesider, hvor de fortæller, hvor dygtige de er. De er der bare rundt omkring på træningspladserne, hvor de arbejder med hundene og deres ejere. Hurra for dem.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke en debat :blink:

 

Til Jane:

Jeg har en hanhund som jeg valgte at få kastreret og det har været en kæmpe succes!

Grunden til at jeg gjorde det var at jeg bor i lejlighed og jeg kan lige forestille mig den tortur det ville være for Herr Flick at sidde og snuse efter alle de lækre damer nede på gaden. Jeg tror at hvis man som hundemenneske er meget nærværende igennem forløbet efter indgrebet så kan hunden godt komme helskindet igennem uden at lide et knæk på selvtilliden.

 

Jeg håber at I finder en løsning på problemet så I kan komme ud og opleve sjove ting igen :blink:

 

 

Hov... jamen det er ikke det at hunden får foretaget et indgreb som risikerer at mindske dens selvtillid, men derimod noget helt udenfor vores rækkevidde nemlig det feedbacksysten der er mellem hundens testosteroniveau i blodet og følelelsen af selvtillid

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi som jeg også skrev til TS, så er det kun et forslag hun kan undersøge og jeg vil ikke udbasunere det her, hvis der er en der så bruger personen og ikke er tilfreds - Altså jeg kan komme med forslag, men jeg tager ikke noget ansvar :blink:

 

Tanten - nu som kylling :mrgreen:

 

OK...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel egentlig, hvis man nu skal være helt ekstremt firkantet, sige, at hundeTRÆNERES speciale er, at få hunde til at GØRE sådan og sådan i en bestemt situation, mens adfærdsbehandlernes er, at få hundene til at FØLE sådan og sådan i en situation. Så, stadigvæk firkantet, vil man 'bare' have hunden til at lade være med at vise/reagere på sin stress, kan en 'almindelig' træner måske være udmærket, men vil man prøve at hjælpe hunden af med sin stress er adfærdsbehandleren langt mere oplagt.

 

Undskyld min kantethed, er bange for jeg får høvl :cry:

 

Ikke af mig :vinken:

 

Men jeg har det svært ved ordet "hundetræner", når det

jo ikke er hundene h*n træner, men hundenes ejere h*n instruerer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov... jamen det er ikke det at hunden får foretaget et indgreb som risikerer at mindske dens selvtillid, men derimod noget helt udenfor vores rækkevidde nemlig det feedbacksysten der er mellem hundens testosteroniveau i blodet og følelelsen af selvtillid

 

ok.. men så må jeg lige spørge.... ;-):oops:

udover feedback-systemet, må der jo også være andre faktorer der spiller ind, så som race og måske også hundens generelle helbredsstilstand og fysik?

jeg tænker også lige på de der 14 dage efter indgrebet, de må da også have en vis betydning i forhold til hvordan hunden ender ud med at have det? (her tænker jeg især på hundemenneskets indvirkning på hunden mens den ændrer sig psykisk?!)

ja undskyld mine spørgsmål, måske findes der nogle videnskabelige artikler som jeg kan få et link til så den stakkels tråd her ikke bliver spammet mere end nødvendigt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...