Hop til indhold

Flytning og hund


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg står i en rigtig øv-situation. Jeg står til at skal flytte bosted om et halvt års-tid, da jeg fylder 18.

Jeg har jo Chica herude, og må nok ikke få hende med til det næste bosted. Og en af betingelserne ved at jeg købte hende, var, at personalet hjælper mig lidt med hende.

Og jeg tror desværre heller ikke at jeg er helt klar til SELV at skulle passe hende, fordi jeg har det som jeg har det. Mit største ønske er at jeg må få hende med til det nye sted og få lidt støtte derfra, men det er nok en urealistisk drøm.

 

Jeg er bare helt grædefærdig, for hun betyder så meget for mig. Hun hjælper mig igennem svære perioder og gør mig glad og i godt humør. En hverdag uden hende synes uoverskueligt.

 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. :cry:

Er så træt af den her situation. Jeg kan ikke sove, fordi jeg tænker så meget på det. Jeg vil bare beholde min lille Chica.

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da også!! Det er noget rigtigt hø.

Er der slet ingen bosteder (kan ikke huske hvad slags bosted du bor på) hvor man må have dyr?

Et sted jeg kender har dyr men der passer du desværre ikke ind og de tager ikke folk ind nu.

Kan de ansatte der hvor du er ikke hjælpe med at lede efter et sted hvor du må have hunden med? Hvis de kan skrive hvor stor betydning hun har for dig i hverdagen, det MÅ for søren da gøre noget.

 

Jeg krydser fingre for det hele flasker sig og de finder et sted hvor I kan være sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da også!! Det er noget rigtigt hø.

Er der slet ingen bosteder (kan ikke huske hvad slags bosted du bor på) hvor man må have dyr?

Et sted jeg kender har dyr men der passer du desværre ikke ind og de tager ikke folk ind nu.

Kan de ansatte der hvor du er ikke hjælpe med at lede efter et sted hvor du må have hunden med? Hvis de kan skrive hvor stor betydning hun har for dig i hverdagen, det MÅ for søren da gøre noget.

 

Jeg krydser fingre for det hele flasker sig og de finder et sted hvor I kan være sammen.

 

Tak for dit svar. :hjerte: Der er kun få bosteder i min by, som kan have mig. Der er desværre ikke mange.

Det er et stort ønske at beholde Chica, og vil skrive til min sags-behandler engang. Tror bare ikke det er realistisk.

Jeg er så nervøs og træt af det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor lyder det trist for både dig og din hund. Har du slet ikke nogen i din nærhed der kan hjælpe dig? Jeg mener andre end din sagsbehandler....At kæmpe mod regler i det offentlige er tit svært, og kræver energi.

Jeg tænker jo, at dem der sagde OK for at du fik hunden, der hvor du bor nu, må jo have tænkt at du evt. skulle flytte på et tidspunkt, og alligevel sagde de ja. Kan de ikke hjælpe dig? Eller har du ikke en "behandler" af en art, der kan forklare rette instanser, at den hund er meget vigtig for dig?

 

Jeg håber virkelig at det løser sig for dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor lyder det trist for både dig og din hund. Har du slet ikke nogen i din nærhed der kan hjælpe dig? Jeg mener andre end din sagsbehandler....At kæmpe mod regler i det offentlige er tit svært, og kræver energi.

Jeg tænker jo, at dem der sagde OK for at du fik hunden, der hvor du bor nu, må jo have tænkt at du evt. skulle flytte på et tidspunkt, og alligevel sagde de ja. Kan de ikke hjælpe dig? Eller har du ikke en "behandler" af en art, der kan forklare rette instanser, at den hund er meget vigtig for dig?

 

Jeg håber virkelig at det løser sig for dig :ae:

 

Jeg tror jeg skriver en mail til min sagsbehandler og ringer til min far i aften og snakker med ham.

Jeg har "normal" behandler, som jeg vil snakke med næste gang jeg ser hende.

De ved godt hvor meget Chica hjælper mig, men det er bare ikke nemt. Der er i forvejen mange krav til det bosted jeg leder efter: de skal vide noget om min sygdom, give den rette støtte, være i min by osv. Og så er der altså ikke mange steder at finde.

 

Tak for jeres svar og støtte, det betyder meget for mig :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget rod. Er det muligt at finde et bosted i anden kommune, som matcher dine behov og hvor der også er plads til Chica? Ved godt at det betyder anden sagsbehandler, men du skal vel alligevel skifte, når du overgår til voksenenheden?

 

Håber det går i orden.

 

Vil bare også rigtig gerne være tæt på min far.

Jeg ved ikke :vedikke: er bare rigtig træt af den her situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det noget nyt at du skal flytte når du bliver 18? Ellers kan du måske bruge det som argument, at de har vidst det hele tiden.

 

Håber det løser sig! :x:

 

Jeg havde regnet med jeg måtte bo her efter jeg fyldte 18, men nu er det ikke muligt.

Jeg tænkte, at hvis jeg nu flyttede som 23-årig, ville jeg forhåbentlig have det bedre og ikke have brug for at bo på bosted.

 

Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...