Hop til indhold

Foder sammensætning


Doros
 Share

Recommended Posts

Se nedenstående sammensætning - Er det et godt foder til en rottweiler?

 

Ris, fisk (16% frisk laks, fiskemel), kartoffel, blodmel, hørfrø, vegetabilsk fedt, sukkerroer, gær, lecithin.

 

Vitaminer, mineraler, antioxydanter (vitamin E) 6-palmityl-L, ascorbinsyre (vitamin C), rosmarin og olivenekstrakt.

 

Vitamin A (E672) 10.000 i.e., Vitamin D3 (E671) 850 i.e., Vitamin E (3a700) 125mg, Mn (mangan-(II)-oxid) (E5) 4,2mg, Fe (jern-(II)-sulfat, monohydrat) (E1) 10mg, Cu (kobber-(II)-sulfat, pentahydrat) (E4) 4,2mg, Zn (zinkoxid) (E6) 75 mg, Se (natriumselenit) (E8) 0,03mg.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Se nedenstående sammensætning - Er det et godt foder til en rottweiler?

 

Ris, fisk (16% frisk laks, fiskemel), kartoffel, blodmel, hørfrø, vegetabilsk fedt, sukkerroer, gær, lecithin.

 

Vitaminer, mineraler, antioxydanter (vitamin E) 6-palmityl-L, ascorbinsyre (vitamin C), rosmarin og olivenekstrakt.

 

Vitamin A (E672) 10.000 i.e., Vitamin D3 (E671) 850 i.e., Vitamin E (3a700) 125mg, Mn (mangan-(II)-oxid) (E5) 4,2mg, Fe (jern-(II)-sulfat, monohydrat) (E1) 10mg, Cu (kobber-(II)-sulfat, pentahydrat) (E4) 4,2mg, Zn (zinkoxid) (E6) 75 mg, Se (natriumselenit) (E8) 0,03mg.

 

 

 

Hvordan er energifordelingen?

 

Men nej, jeg ville ikke bruge det. Der er meget lidt reelt kød i, og tilgengæld masser af tomme kulhydrater og affald. Jeg ville klart bruge et foder med mere reelt kød - i det mindste hvor der er mere kød end ris og kartoffel. Men jeg er også lidt ekstrem i min holdning til foder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

40% animalske "gode produkter" som kød, fisk, æg som minimum - hvis der er mindre ville jeg supplere med mere animalsk.

 

Jeg bruger selv Arion, som har 35% animalsk, men så råfodrer jeg 3 gange om ugen, hvilket bringer den samlede balance op på ca 60/40 animalsk/andet, da jeg også bruger tørret kallun og lever som snaks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at der skal være meget mere kød i. Jeg mener helt klart at det primære i et godt foder må være kød - og masser af det. 16% fisk er ikke meget, og resten (=84%) er så fyld - ikke et foder jeg ville bruge.

 

det mener jeg ikke er korrekt aflæst. Der er 16 % frisk laks i, dernæst fiskemel og det samlede produkt fisk, kommer så op på anden pladsen. Derudover er det eneste der kan betegnes som fyld = noget hunden ikke udnytter, sukkerroer. Og disse er tilsat for at give ufordøjelig fibre, hvilket er tilsat for at gøre afføringen bedre. Andre bruger ufordøjelig fibre fra cikorierødder, hvilket lyder mere fancy, men har samme formål.

 

Om det er godt til en rottweiler kan jeg ikke sige. Det kommer nok an på energi fordelingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min logik siger mig at hundefoder helst skal have kød som første ingrediens. Som regel koster foder med meget kød lidt mere end foder med mest roe, ris, kartoffel, korn eller majs.

Min lille rotte har lidt sart mave men fungere rigtig godt på Olivers. Vil du afsløre hvilket mærke indholdet stammer fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...