Hop til indhold

Smukke Maggie


PBC
 Share

Recommended Posts

Maggie er ved at være "voksen" - kom i løbetid i mandags.

 

Hun er også blevet en ganske smuk og meget typisk Spaniel

 

Det er sådan en spaniel ser ud. Dog vil ørene naturligvis blive længere med tiden, hvilket vil ændre udtrykket lidt

 

Maggie%202_zpshsqrp2j9.jpg

 

Til sammenligning kan man se at Bonnies øre er noget længere

 

Bonnie%20portraeligt_zpstbwy6zbs.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald den erfaring at første løbetid er en god indikator på hvornår hvalpen også begynder at kunne klare lidt mere rent mentalt - altså efter denne.

 

Fx. har jeg altid udsat skudtræning til efter første løbetid og også arbejde på større afstand fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ville jeg nok.

 

Jeg tror meget på at man skal følge hundens fysiske udvikling på samme vis som den mentale - og at de også oftest følges ad.

 

Nu har jeg aldrig haft travlt med at træne spaniels i skudfasthed for de er ofte lidt følsomme. Dog kan man fint træne det så tidligt at hvalpen slet ikke er bange for noget i hele verden for alt hvad der sker er ufarligt når man er 3-6 uger. Man skyder så ikke lige ved hundene, men måske udenfor 30-40 m fra løbegården og væk fra hundene. jeg er ikke tilhænger af at gøre det senere i hvalpe tiden, men venter til efter løbetiden.

 

det samme gælder det med at arbejde langt væk. Det kan de også tidligt nok lære når de er mere voksne og forstår at selvom de er på 50-100 m er de stadig i hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...