Hop til indhold

Gode råd søges


Sasjamus
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dejlig hvalp på 7 måneder.

Han er en blanding af Engelsk Bulldog og Labrador.

Han vejer pt. 27 kg.

 

Da vi fik ham gav vi ham Hill's puppy large breed. Det gjorde vi i et par måneder, men skiftede så langsomt over til Orijen puppy large, da han lavede pølser 5-7 gange om dagen og det var meget tyndt.

Vi synes desværre ikke at det har hjulpet ret meget på hans mave, at vi har skiftet til Orijen.

Den første han laver om morgenen er nogenlunde fast, men så er de efterfølgende meget tynde.

 

Er der nogen gode ideer til hvad vi skal gøre?

Skal vi forsøge et 3. foder?

 

Håber der er nogen der kan hjælpe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ville nok også tjekke for orm som det første.

 

Hvis problemet ikke skyldes orm, ville jeg kigge på ingredienslisten på foderet for at se om der er en fødevare, der går igen i begge mærker og så prøve at købe et foder uden den fødevare.

 

Hvis det heller ikke hjælper, er der nok ikke så meget andet at gøre end at prøve sig frem. Desværre. Du kan også prøve at fodre med råt kød eller hjemmelavet mad - det er der en del, der har gode erfaringer med efterhånden. Det kræver selvfølgelig bare, at man sætter sig lidt mere ind i det ift. når man køber en sæk foder, hvor nærmest alt er tilsat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg ville også tjekke for orm som det første.

 

Derefter ville jeg prøve et kornfrit foder, ikke at jeg siger det virker, for på nogle virker det, andre kan slet ikke fungere på det - men man kunne prøve ;-)

 

Min ældste lab, han fungerer bedst på kornfrit - ikke at jeg måske synes det er det bedste foder vi bruger, ARION NO GRAIN, men det er bare det Walther fungerer super godt på - så derfor får han det.

 

Vi har vel prøvet en 4-5 forskellige slags ind til vi gik over til ARION og nu kører vi fast på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har kun fået ormekur da han var helt lille. Altså inden vi fik ham.

Jeg har slet ikke tænkt i de baner... Kan det skyldes orm?

Ved I om man kan købe en ormekur uden recept, eller skal jeg et smut forbi dyrlægen for at få fat i den?

 

Ja, det kan sagtens skyldes orm, så det vil nok være meget godt, at give ham en kur...Ormekur er receptpligtig, så du skal have fat i dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...