Hop til indhold

Slidstærke sko og gummistøvler?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Jeg er den heldige ejer af et par gåtur/træningssko med hul i og tilsvarende også et par gummistøvler med huller i. Så matcher det ligesom ik' :rolleyes:

 

Mine sko er af mærket Salomon og de er købt sommeren 2014, så de er ikke engang et år gammel. Jeg har været virkelig glad for dem, de er fantastiske at gå i! Og muligvis er det der knap 1 års holdbarhed ok - mit problem er nemlig at mine ben er pilskæve og når jeg går peger mine fødder indad og jeg rammer mine fødder sammen riiigtig mange gange i løbet af sådan en gåtur - lige der på den knogle der ligesom går udad på foden, lige under storetåen. Så jeg slider rigtig meget, og rigtig hurtigt på mine sko.

 

Så jeg er absolut ikke utilfreds med Salomon, heller ikke holdbarheden - jeg tror ikke jeg kan forvente mere. Spørgsmålet var bare om der var flere mærker ala Salomon jeg skulle kigge på også, når nu jeg skal ud og købe nye - så har I andre gode gåtur/træningssko I kan anbefale?

 

Og så er der gummistøvlerne - hidtil har jeg bare købt de billige i Føtex fx, men jeg slider simpelthen limningen op på ganske få måneder - igen samme sted som på mine sko. Så jeg må nok investere i nogle dyrere, så de i det mindste kan holde lidt mere end få måneder. Hvad kan I anbefale af gode og solide gummistøvler, hvor der evt ikke lige er samling/limning lige der hvor jeg rammer mine fødder sammen? Og så skal de ikke være helt lange, men heller ikke korte - sådan semilange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et par Ilse Jacobsen. Dem har jeg haft siden Karla var 2 tror jeg. Så 5 år nu. De er stadig tætte og jeg er meget glad for dem.

 

det andet kan jeg ikke hjælpe med, for mine agilitysko er Salomon og de kører på 3 sæson og mine vandrestøvler er Salomon, de er så begyndt at dø nu 4 år gamle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Salomon og columbia - jeg selv har et par ecco, og selv om det ellers bude være kvalitet, så holder goretex'en bedre i min mors columbia (eller er det salomon hun har).

 

Jeg har et par columbia vinterstøvler der lige har klaret 3. Sæson og det kan ikke ses på dem!

jeg sled snuden i stykker på mine sko altid, en periode med tanke om at stille fødderne mere korrekt i hvert skridt har rettet en smule op, så nu rammer min fødder ikke hinanden længere :) min venstre er værst, men det også det knæ jeg døjer mest med!

 

Jeg var kasseret hvis jeg var avlshund 😁

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo lige købt et par Aigle Parcours gummistøvler, og er fuldstændig forelsket!! De har en særlig stødabsorberende sål som er fuldstændig fantastisk:5up:

 

Med sko ved jeg ikke lige hvad der virker. Leder stadig efter nogle der holder mere end én sæson, og dem jeg har nu begynder deres 2. sæson.

 

Hvor har du egentlig købt dem henne?

 

Salomon har i hvert fald et god ry ellers.

 

Jeg skal til søndervig fredag i en af deres mange outlet outdoorbutikker, så der skal jeg i hvert fald have købt nye lækre sko. Vil også gerne have nye gummistøvler, mine hunter er gået i stykker - men de har da holdt 3 sæsoner

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du egentlig købt dem henne?

 

Salomon har i hvert fald et god ry ellers.

 

Jeg skal til søndervig fredag i en af deres mange outlet outdoorbutikker, så der skal jeg i hvert fald have købt nye lækre sko. Vil også gerne have nye gummistøvler, mine hunter er gået i stykker - men de har da holdt 3 sæsoner

 

Jeg har købt støvlerne i Nystrøm og Krabbe i Trige. De bestilte dem hjem, men har et par stykker med almindelig læg på lager:-) Du kan lige prøve mine i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres input :5up:

Jeg er absolut heller ikke utilfreds med Salomon - de kan jo ikke gøre for at jeg går som jeg gør, hehe. Til gengæld har jeg været voldsomt glade for dem, de er super behagelige at gå i - jeg har aldrig ondt i mine fødder, uanset hvor mange kilometer jeg går i dem! Så det var bare for om der var andre mærker man lige skulle kigge på, når nu man alligevel skulle købe nye sko.

 

Og hvad angår at tænke over at rette fødderne op, så er det forsøgt siden jeg var 6-7 år, og det er endnu ikke lykkes. Der er så mange ting med min benstilling, det hele vender bare forkert. Jeg forsøger at tænke over hvordan jeg går/står, og jeg har altid speciallavet indlæg i mine sko som hjælper på at støtte mine fødder de rigtige steder - men ja, jeg tror aldrig jeg kommer til at gå helt korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger at tænke over hvordan jeg går/står, og jeg har altid speciallavet indlæg i mine sko som hjælper på at støtte mine fødder de rigtige steder - men ja, jeg tror aldrig jeg kommer til at gå helt korrekt.

 

jeg kommer aldrig til at gå korrekt, men det er lykkes mig ikke at slide snuden i stykker på alle mine sko :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...