Hop til indhold

Vænne en hund til lejlighedslyde


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at flytte i lejlighed med Bobo og det har han tydeligvis aldrig prøvet før. Jeg har haft ham med derover flere gange og den ene gang var jeg så heldig, at der gik nogle forbi ude i opgangen og snakkede - det reagerede han på ved at fare ud til døren og knurre af dem. Og at de gik rundt ovenpå (de bor åbenbart over os) kunne han heller ikke helt greje.

 

Og det dur jo ikke, hvis han løber ud til døren og gør hver gang nogen går ude på i opgangen eller gør, fordi de går i deres egen stue, så jeg vil gerne være lidt på forkant med det og få stoppet det inden det bliver til en dårlig vane - hvis han nu fortsætter. Jeg aner jo ikke, om han gør, men jeg vil gerne være forberedt.

 

Jeg aner bare ikke hvordan :lol: Så gode forslag modtages med kyshånd. Jeg tænker selv på at fjerne ham fra døren hver gang eller give ham godbidder hver gang, men ved ikke helt. Vil gerne høre jeres forslag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med lejligheden:banan: Hvor bliver det godt at få dit eget!!

 

Om du skal standse ham eller aflede, afhænger jo af hvad der virker bedst. Med mine ville jeg starte med at sige nej når de knurrer, og så belønne. Mest fordi de ellers til enhver tid ville forbinde larm i opgang med godbid-nu-nu:ivrig:

 

Jeg kommer gerne forbi og leger figurant der tramper og og ned:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med lejligheden:banan: Hvor bliver det godt at få dit eget!!

 

Om du skal standse ham eller aflede, afhænger jo af hvad der virker bedst. Med mine ville jeg starte med at sige nej når de knurrer, og så belønne. Mest fordi de ellers til enhver tid ville forbinde larm i opgang med godbid-nu-nu:ivrig:

 

Jeg kommer gerne forbi og leger figurant der tramper og og ned:mrgreen:

Tak, det gør det virkelig!

 

Og ja, det kan godt være jeg bare skal stoppe ham, så han ikke kommer til at opfatte det som noget man bliver belønnet for :hmm:

 

Tillykke :-)

Det svære er vel at undgå at han gør når han er alene?

Ja, også det :( Apropos det, er der så nogen der kan anbefale et program, som kan optage lyde, så jeg kan se, hvordan han reagerer på at være der selv? Her er det jo ikke et problem, men det er jo et helt nyt sted og der er som sagt mange nye lyde, så det kunne være rart at kunne følge med.

 

Audiocity (tror jeg det hedder) har jeg prøvet og jeg kunne kun høre skrat på det :vedikke: Jeg vil prøve igen og se om jeg kan få det til at virke, men andre forslag er velkomne :blink: Det skal forøvrigt helst være til computer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan og hvor meget reagerer han på lyde hjemme hos din mor? Og hvor hurtigt falder han til ro?

 

Det er jo bare nyt for ham at være i lejlighed, så tænker at med et par dages træning, lærer han hurtigt at det er en del af det nye hjem.

 

Jeg er jo i Randers hver dag, så kan sagtens komme forbi og trampe lidt op og ned:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan og hvor meget reagerer han på lyde hjemme hos din mor? Og hvor hurtigt falder han til ro?

 

Det er jo bare nyt for ham at være i lejlighed, så tænker at med et par dages træning, lærer han hurtigt at det er en del af det nye hjem.

 

Jeg er jo i Randers hver dag, så kan sagtens komme forbi og trampe lidt op og ned:-)

Han reagerer ret meget på lyde; bildøre, der smækker, biler der kører forbi, mennesker der snakker eller smækker deres dør - og så selvfølgelig hvis det banker på. Han er faktisk ret vagtsom og opmærksom på lyde, så det er derfor jeg godt vil have en plan for hvad jeg gør. Men jeg tror jeg ender med at køre som du foreslog og aflede ham.

 

Og tak for tilbuddet - jeg vil huske dig, hvis jeg får brug for hjælp :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Trille flyttede ind hos mig i min gamle lejlighed, var radioen en kæmpe stor hjælp. De der opgangslyde med smækkende dør og elendig akustik blev overdøvet af musikken. Jeg mener, jeg satte DAB radioen på Jazz eller Klassisk, fordi der var mindst snak på de kanaler og noget musik i et forholdsvist roligt niveau :)

 

Jeg fik desværre aldrig helt styr på hende, når der blev ringet på dørtelefonen, og her hvor jeg bor nu, er hun ret sur på dørklokken - og så gør hun altid af Anne og Lykkeliv, når de er her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft bedst erfaring med at køre ren kontra beting og simpelthen kadte en håndfuld guf hver gang han så meget som spidser orene I den retning.

 

Efter kort tid vil han synes de lyde er super hyggelige og opsoge dig for guf og så trapper du bare ud af dem

 

At få hilst på naboerne er også en rigtig god ide. Så kender han deres stemmer ig ved hvem de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft bedst erfaring med at køre ren kontra beting og simpelthen kadte en håndfuld guf hver gang han så meget som spidser orene I den retning.

 

Efter kort tid vil han synes de lyde er super hyggelige og opsoge dig for guf og så trapper du bare ud af dem

 

At få hilst på naboerne er også en rigtig god ide. Så kender han deres stemmer ig ved hvem de er.

Ja, det kan man jo også gøre. Håber bare han fanger det hurtigt, for han skal være alene allerede om mandagen, hvor jeg flytter ind om fredagen og selvom jeg har pasning i baghånden, hvis det slet ikke fungerer, så ville det være rarest at han lærte det, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu skal Bobo næsten være alene hele dagen

for første gang i dag. Min søster er godt nok hjemme, men vi har aftalt at hun ikke skal sidde inde hos ham og jeg har lukket døren til stuen, så det minder lidt om hvordan det vil være, når han er alene. Så han er næsten alene.

Og jeg har godt nok lidt kriller i maven over det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...