Hop til indhold

"træk rundt i en cirkel" sele


Amocca
 Share

Recommended Posts

jeg er simpelthen stoppet med at se på hvordan den sidder, for det SER træls ud når de går oppe foran :genert: men ingen af mine to virker til at være det mindste generet af den..? Har du brugt den med halsbåndet?

 

Ja, jeg hat brugt den med et halvkvæl også, men jeg synes det hele flytter sig meget. Og når jeg vender den "forkert" med maveremmen på ryggen, så kommer spændet til at sidde lige i armhulen på hende når den rykker sig. Hun ser ikke ud til at være generet af det overhovedet og der er heller ikke skarvemærker eller noget, men...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK
Går han ved siden af dig eller foran dig? Og oplever du, at selen rutcher meget?

 

Zeus går både ved siden af mig, og foran mig og som i går da vi lige var oppe et sted hvor der var fasaner så trak han en del, selen rutcher ikke rundt som den du har - og den skraver heller ikke på hans krop uanset hvor meget han trækker.

(han ville bare se de fasaner i går ;-)) jeg er rigtig glad for den. Og den bruger jeg uden halsbånd - da er halsbånd ikke nødvendig da den sidder fint ind til kroppen. Zeus har str. L ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Zeus går både ved siden af mig, og foran mig og som i går da vi lige var oppe et sted hvor der var fasaner så trak han en del, selen rutcher ikke rundt som den du har - og den skraver heller ikke på hans krop uanset hvor meget han trækker.

(han ville bare se de fasaner i går ;-)) jeg er rigtig glad for den. Og den bruger jeg uden halsbånd - da er halsbånd ikke nødvendig da den sidder fint ind til kroppen. Zeus har str. L ;-)

 

Tak for svar. Måske er det sådan en jeg skal prøve istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtta's nye y-sele har også en ring foran - just in case du vil have en almindelig sele med mulighed for at sætte snoren på brystet:-)

 

 

http://www.carstens-dyrehandel.dk/shop/hurtta-outdoors-padded-y2-harness-1776.html

 

Måske sidder ringen lidt lavt, dog:hmm:

 

Perfect fit selen har også en ring foran, men de fleste "almindelige" seler er ikke lavet til at tage hele hundens vægt i frontringen, dvs. Ingen forstærkede syninger der. Og hvis man en gang har prøvet at syningen er gået i den slags, puha....

 

johnas halvkvæl er engang knækket, da hun var unghund og sprang fremad i linen. Føj en ubehagelig oplevelse. Ikke at hun løb nogensteder, men tænk hvis hun var sprunget ud foran en bil eller lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også Voodoos antitræksele ser træls ud på ham, at snoren går over benet osv, men han er helt upåvirket og vil hellere have den på end den almindelige - det kan så også være fordi at den almindelige skal over hovedet og det hader han :vedikke:

 

Jeg havde jo lidt håbet at det var en overgangsting og han på et tidspunkt kunne gå i alm sele eller halsbånd igen, derfor tænkte jeg ikke sådan super meget over hvordan selen sad (udover ikke skavede ol).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

@Amocca jeg har lige været ude og gå og tog lige et par billeder til dig (ja dårlige mobilbilleder ;-)) så du lige kan se hvordan selen sidder, prøvede at få ham til at trække men det lykkes ikke rigtig :-)

 

Selen flytter sig ikke, den bliver hvor den er - selvfølgelig som billede nummer to, hvis han trækker går den lidt ud til siden, men bliver selv rettet op igen når vi går fint igen... ;-)

 

Jeg er faktisk glad for den, Zeus går faktisk meget pænt i halsbånd når vi bare er ham og mig på tur, men jeg tager altid denne sele på alligevel, den virker også behagelig for ham, der er ikke noget træk i halsen, og den skraver ikke fordi den lukkes lige oppe på "ryggen", og det er den eneste spænde der er på selen, den anden jeg havde fik han "slid mærker" af.

Den er "gummibelagt" under maven, og er nem at tørre af.

 

 

 

 

IMG_2082.jpg

IMG_2081.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Trixie83 hvis du sender mig din add, så kan jeg sende selen til dig, så du kan prøve om det er noget. Hvis ja, kan du købe den, hvis nej kan du bare sende den retur, så sætter jeg den tilsalg andetsteds.

 

jeg har købt en vgw sele til Wilma nu. Frontmontering af snoren virker, men den her sad for langt nede på hende

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu har vi brugt vgw selen i en måned. jeg var absolut heller ikke tilfreds med den, synes den sad ligeså elendigt som den anden - og nu er den død, da Wilma i et ubevogtet øjeblik fik gnavet remmen der går ind mellem benene over :roll:

 

Så nu prøver vi freedog istedet. Men irriterende nok, så hedder str Small 41-53 og str- M 54-63. Wilma er 53-53,5! Ville I købe en M? Det gjorde jeg jo i gentle leader modellen, og den tror jeg var for stor... Men det ville nu også være træls, hvis den lige præcis er for lille til hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi brugt vgw selen i en måned. jeg var absolut heller ikke tilfreds med den, synes den sad ligeså elendigt som den anden - og nu er den død, da Wilma i et ubevogtet øjeblik fik gnavet remmen der går ind mellem benene over :roll:

 

Så nu prøver vi freedog istedet. Men irriterende nok, så hedder str Small 41-53 og str- M 54-63. Wilma er 53-53,5! Ville I købe en M? Det gjorde jeg jo i gentle leader modellen, og den tror jeg var for stor... Men det ville nu også være træls, hvis den lige præcis er for lille til hende...

 

Kan du ikke få sælger til at måle dem. Det er min erfaring at oplyste mål ikke altid passer helt. Det er ligesom fra fabrikken og det er nok ikke sikkert at alle seler alligevel syes helt ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er vildt træls når fabrikanter ikke lader størrelserne overlappe :roll:

 

Meget! Jeg har skrevet til butikken. Men jeg hælder nok mest til at prøve small efter at jeg købte medium i gentle leader versionen, og den er jeg ret sikker på var for stor, selvom den kunne spændes helt ind og dermed passe hende, men selv med karabinhagen i både sele og et halsbånd, hang den den virkelig langt nede.

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om den er blevet forslået men hvad med den her http://balanceharness.com/

 

Dansk forhandler http://shop.dogwise.dk/produkt/balance-harness-hundesele/

 

Jeg overvejer den selv men mere fordi den kan indstilles over det hele så kan det være jeg endelig kan få noget det passer kræet :)

 

Den ligner desværre også en der kan rykke sig rigtigt meget synes jeg. Har bestilt freewalker igår, efter at Wilma jo åd sin vgw. :roll: vi må se om den er et match for os, eller om jeg må acceptere, at hun bare ikke skal gå tur i flok...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt se der måske er fare for, tænkte bare den kunne indstilles så meget at det måske minimerede det hvis den passede helt rigtig alle steder :)

 

Har du udelukket ruffwear front range eller hurtta active de har jo meget større bryst stykke så begrænser det måske hvor meget de kan rykke sig?

 

Håber den du har bestilt fungere og ikke bliver ædt så du ikke skal købe dig fattig i seler:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ruffwear modellen anede jeg ikke eksisterede, men jeg er vild med den! Den kunne helt sikkert være en mulighed. Hvis jeg ikke synes at freewalker sidder ordentligt på hende, hvilket jeg kunne frygte, da hun er lige midt imellem 2 størrelser i den...

 

men er der nogen der kan se et sted den kan købes i DK?

Edit. Never mind! Hvis man kan taste med sine fede pølsefingre, så kan man nemt finde den!

 

Hurtta active selen ser ikke ud til at have frontmontering af snoren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen kom til at købe en Ruffwear Front Range sele til Wilma idag til DM :genert:

 

Nu bliver de andre to også nødt til at have dem! men godt jeg fik snakket med damen i boden, for jeg ville have haft købt i XS. Der står at den er op til 56 cm. Hun sagde dog, at jeg bestemt skulle have en S til en hund på 11 kg. Så det købte jeg. Og den sidder som støbt. XS ville være blevet alt for lille er jeg sikker på. Har prøvet den på de to andre også. Karla skal helt sikkert også have en small, Johna er jeg lidt mere i tvivl om, om hun evt. skal have XS...

 

Wilma fik i turkis. Så Karla og Johna må få i pink og orange. :mrgreen:

 

Word of warning dog, hvis man har en hund der er ked af at få noget ned over hovedet, så er dette IKKE selen for dem. Den sidder jo super til, i bryst og skulderparti, hvilket gør at hovedhullet er ret lille!

IMG_8427.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...