Hop til indhold

Dosering af foder


JackRussell
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået mig en Jack Russell Terrier på 4 1/2 år.

Der fulgte en pose junior foder fra pedigree med, og mit spørgsmål er. Hvor meget doseringen skal være? Der er en skala er posen, men den er sgu mere forvirrende end forstående

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden vejer 8 kg er 100 g nok ikke helt ved siden af, men jeg ser ingen grund til at bruge junior foder. Den forrige ejer har nok købt det på tilbud uden rigtig at interessere sig for hvad hunden skal have.

 

fodermængden er erigtig når hunden er i passende form, spiser op når den fodres og ikke vender tilbage til foderskålen mere en 2-3 gange for at sikre at den fik det hele med:slem:

 

Jeg vil anbefale dig at finde et andet foder til din hund. Se især efter et foder hvor der beskrives at en stor del af foderet srammer fra gode råvarer som fjerkræ, fisk, æg og andre gode(dyre) råvarer. Der skal være 30-50% af dette og så ville jeg til en hund i den alder og almindelig motionsniveau kigge efter noget med omkring 25 % protein og 12-16 % fedt.

 

Jeg ville ikke smide det gamle foder ud men langsomt gå over på det andet og bruge det sidste Pedigree, som max 20% af dagsrationen indtil det er brugt. Mange hunde fungerer faktisk fint på foder andre ikke kan udnytte. Det er ret forskelligt fra hund til hund.

 

Jeg bruger selv Arion, som jeg er godt tilfreds med. Der er 30 % kylling og tidt andre gode sager og derudover giver jeg ben og kød-dage hver 3. dag.

 

og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...