Hop til indhold

Test for giardia?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Bella havde eksplosiv og meget akut diarré for ca. 8 uger siden. Hun havde bogstaveligt overskidt huset! Siden da har hun haft diarré af og til, men højest et døgns tid.

 

Nu har hun så haft vekslende dårlig mave siden fredag. Hun kan lægge en fin pølle, en der er fin i starten men som slutter meget blød eller hun kan have decideret diarré. Hun skider ikke flere gange om dagen end normalt, men mindst en gang om dagen er det helt tyndt.

 

Hun er glad, frisk og upåvirket. Ingen feber. Hendes lunte er dog en anelse kortere end normalt. Og noget tyder på at hendes immunforsvar er lidt overbelastet, da hun har gentagen øjenbetændelse (altså med tykt, gult pus).

 

Umiddelbart tænker jeg at hun skal testes for parasitter, herunder giardia og H/L orm.

 

Jeg ringede for at høre dyrlægen mht. test for giardia, og generelt omkring afføringsprøver, og om det giver problemer hvis afføringen er tynd. Dyrlægen var ikke at træffe, så jeg skal ringe i morgen tidlig. Men dem der kender mig, ved jo at jeg ikke kan vente:mrgreen:

 

Så: er test for giardia en Bearman-test? Kan der testes for både orm og giardia i samme prøve? Og er det problematisk for testen at afføringen er tynd? Jeg har indkøbt lorteprøveglas på apoteket til formålet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber du kom af med prutten og håber altså ikke hun fejler noget den smukke langhåret søde vaps

 

Det er sgu lidt frustrerende, det her:( Århus ringede - de har ikke snaptesten, da den er upålidelig:( Så det er afsted til egen dyrlæge med prutten i morgen, og så satser jeg på svar mandag. Og mandag skal der så testes for orm.

 

I dag har hun haft virkelig dårlig mave, så trods skånekost er der slet ingen fremgang. Hun er dog stadig frisk og glad. Og sulten!!

 

Jeg tror egentlig ikke at hun har orm, men det er næsten et år siden hun er blevet tjekket sidst, så det er på tide.

Link til indlæg
Del på andre sites

men er det ikke sådan det er med giardia? Sådan meget op og ned?

 

Jo, dyrlægen var helt enig i at det var et godt bud! Elsker lidt min dyrlæge, som lige har ringet for at høre hvordan hun har det i dag. Og som foreslog den helt store lortetest, fordi han ved at prisen er ligegyldig og fordi han ved at jeg altid har ret, når jeg siger at Bella fejler et eller andet:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...