Hop til indhold

blandingshund


Gæst putte2008
 Share

Recommended Posts

Gæst putte2008

Hej

Vi er blevet tilbudt en blanding mellem en sort labrador og en dobberman, han er 8 mnd gammel,og skulle eftersigende ikke være dobberman af sind kun af udseende.

Men; er der nogen der har erfaringer eller lignende med denne blanding, og hvad skal vi være særligt opmærksomme på når vi skal ned og se den i aften? Ud over at den skal være nysgerrig og komme hen til os med det samme osv.

 

pft:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har en blanding af samme slags - Dog med en smule amstaff i også. Hendes hund er blevet sent voksen - forstået sådan at den var hvalpefjollet indtil den var 2 år. Det er en stor hund at have når den bliver glad og fjollet som en lille hvalp. Det kan sikkert ikke undgåes at der væltes et par kaffekopper i ny og næ.

 

Dobermann er fremavlet som vagthund og kan derfor være lidt usikker på fremmede eller børn. Den skal bruge en tydelig og kompetent opdragelse. Labrador er en rigtig familiehund. Glad og til tider overglad. Man skal kunne lide den type hunde der bare bliver SÅ lykkelige når der kommer gæster, eller når I står op om morgenen eller når i kommer hjem.

 

Jeg vil mene at blandingen af de to hunderacer er lidt uheldig. Jeg kan ikke få øje på fordelene, men man har da lov at håbe på at labrador er meget fremtrædende. Hvis man har en krævende dobermann med en labradors overglade adfærd tror jeg ikke det er specielt heldigt.

 

Jeg ville nok spørge meget ind til hvad hunden har lært indtil videre. Kan den de basale ting. 'Sit', 'dæk' etc. og bed om at se det (så ved du jo også hvordan de plejer at gøre det. Kommer hunden når de kalder? Hvordan reagerer den når kommer ind ad døren? Er den usikker på jer eller kommer den jer lykkeligt i møde? Hvordan er den når de går tur med den? Trækker den? Hvis den gør - Hvorfor tror de den trækker?

Vurder menneskene. Hvordan er de sammen med deres hund? Virker de glade for den? Er den tryg ved dem? Uha der er mange ting at se efter.

 

Jeg vi lanbefale at I venter med at sige ja eller nej, til I har været hjemme og drøfte tingene. Man kan som regel se tingene i et andet perspektiv når man er kommet hjem igen.

 

Hvorfor vil de mon af med hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst putte2008

De skal af med den fordi de bliver nødt til at flytte fra hus til lejlighed og derfor ikke mener det vil være ansvarligt overfor hunden at tage den med. Den er vant til børn, og det skal den også være da vi selv har en tusse på 4 år.

Dit indlæg hjalp meget,og vi siger heller ikke bare ubetinget ja!

Vi håber dog at den er ligesom de har fortalt selvom vi godt er klar over at den jo selvfølgelig er verdens bedste hund i deres øjne, og derfor er det ikke en upartisk beskrivelse af hunden vi har fået.

men nu er der kun 2 timer til vi skal ned og se den ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal være klar over at mange undlader at fortælle visse ting, når de skal af med hunden.. Jeg siger ikke at det vil ske for jer, men jeg har hørt om mange, der ikke fik alt at vide om hunden, men først selv skulle finde ud af det. En skam for ejeren og en endnu større skam for hunden!

 

Jeg kan desværre ikke komme med en konkret historie, min hunkommelse er hullet som en si :rolleyes: men jeg synes I skal være opmærksomme på det og så lytte til jeres mave :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville spørge til hundens rutiner. Hvor lange ture er den vant til? Hvor længe kan den være alene hjemme? Og så ville jeg spørge til, hvordan den er sammen med andre hunde. Og allerhelst ville jeg selv se et hundemøde under en gåtur. Spørg også gerne, hvordan de håndterer forskellige situationer, f.eks. hvad gør de, hvis den gør, når det ringer på døren o.l.

 

Jeg har selv en omplaceringshund, som viste sig at have separationsangst, selvom de gamle ejere mente, at han da sagtens kunne være alene hjemme. De sagde også, at han havde det fint med børn, og det viste sig, at det heller ikke var i overensstemmelse med sandheden. Jeg tror ikke, at det var af ond vilje, men man skal bare være opmærksom på - som Therese skrev - at man måske ikke får hele sandheden at vide. Så det lyder som en fin idé at have den på prøve.

 

Held og lykke med besøget i aften, og lad os høre, hvordan det gik. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst putte2008

:lol:

Så har vi et styks hund med hjem.

Han hedder max og ligner en labrador både af udseende og sind pt.

Han er sød og meget glad.

 

Vi spurgte om en masse og de svarede godt for sig, vi bad ikke om at se et møde med en anden hund. men de fortalte at den er glad for andre hunde og meget gerne vil hilse på, men den gør ikke.

De virkede meget reele og de fortalte også at han elsker at splitte reklamer ad ;-)

 

Ud over det er han meget stille og rolig ;)

 

Tak for svar ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...