Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det går rigtig godt med Terkel! Men hold da op han piver..!! :shock: Men det går vel over. Det går rigtig godt at "gå tur", både alene og sammen med Iso. Hun opsøger ham ikke udenfor, men kommer gerne hen og hilser på ham herinde, hvor der er gitter imellem dem. I starten gik hun væk når han stillede sig op på bagbenene, men nu må han godt uden at hun går væk eller blir sur. Lige nu sover begge, og så kan jeg HF'e lidt! Ellers skal jeg godt nok være hos ham hele tiden, ellers piver han. Men det blir bedre, for lidt siden kunne jeg gå ind i soveværelset og skifte tøj uden at han peb! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går rigtig godt med Terkel! Men hold da op han piver..!! :shock: Men det går vel over. Det går rigtig godt at "gå tur", både alene og sammen med Iso. Hun opsøger ham ikke udenfor, men kommer gerne hen og hilser på ham herinde, hvor der er gitter imellem dem. I starten gik hun væk når han stillede sig op på bagbenene, men nu må han godt uden at hun går væk eller blir sur. Lige nu sover begge, og så kan jeg HF'e lidt! Ellers skal jeg godt nok være hos ham hele tiden, ellers piver han. Men det blir bedre, for lidt siden kunne jeg gå ind i soveværelset og skifte tøj uden at han peb! :lol:

 

Min veninde har også for nyligt fået BC hvalp og han er virkelig en skrigeballon. Han er vist 16 uger nu, og det går laaangsomt fremad, men hold da op han kan larme! :lol: Håber det går hurtigere med Terkel at lære at slappe af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har også for nyligt fået BC hvalp og han er virkelig en skrigeballon. Han er vist 16 uger nu, og det går laaangsomt fremad, men hold da op han kan larme! :lol: Håber det går hurtigere med Terkel at lære at slappe af.

Det håber jeg søreme også! Han slapper fint af så længe jeg er der, og sover fint. Men går jeg bare få skridt fra køkkenet så kan det høres! Til gengæld går det super med buret. Når jeg kan se at han er sove-træt, eller er faldet i søvn, så lægger jeg ham i buret. Der er betræk på ca. 2/3 af det, og han lægger sig helt ind i "hulen" og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor er det dejligt det er gået så godt!!

 

Kan i øvrigt afsløre, at Yoda også var en piv-skid da vi fik ham.

Det går over og han lærte jo sindssygt hurtigt at være alene hjemme - Med de her piv-skider, så er de ofte ikke helt bevidste om de lyde de laver.

Men så længe det ikke går over i hylen, så er det som regel ikke så alvorligt ment :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor er det dejligt det er gået så godt!!

 

Kan i øvrigt afsløre, at Yoda også var en piv-skid da vi fik ham.

Det går over og han lærte jo sindssygt hurtigt at være alene hjemme - Med de her piv-skider, så er de ofte ikke helt bevidste om de lyde de laver.

Men så længe det ikke går over i hylen, så er det som regel ikke så alvorligt ment :mrgreen:

Æhmmm, det er jo lidt dét det gør... Ikke sådan rigtig hyl, men han piv eskalerer til en slags hyl-skrig. Og de situationer prøver jeg selvfølgelig at undgå. Men 100% kan ikke lade sig gøre. Det er dog blevet bedre.

 

Vi vil have ny update! :mrgreen:

okay! Jamen i dag har Terkel været passet hos en veninde, som også har Terkels morfar og to andre "slægtninge". Han har været i haven hele dagen (dvs de ca 4 timer han blev passet) og har haft det super! Hun er også en skide god fotograf, så der ligger nogle fine fotos på min FB-væg. De er copyrightede, så kan ikke lægge op her.

 

Der er fremskridt i bilkørslen, han har ikke været køresyg i dag, og både ud og hjem peb han kun i et par minutter, så var han ellers stille. Han har også sovet helt alene i soveværelset (i sit bur), to gange endda. Han skal godt nok puttes lidt, men så har jeg faktisk kunnet gå rundt i resten af huset! Og så har jeg i dag kunnet lave rigtig mad til mig selv, for første gang siden Terkel kom! :lol:

 

billedet kommer vel på hovedet, men bedre end ingenting...

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og Terkel har også haft en rigtig god dag i dag! Vi har været en del ude i haven, hvor jeg har siddet med Terkel i snor, og samtidigt kunnet kaste lidt med legetøj til Iso. Hun har faktisk lignet én der snart kommer med en lille invitation til leg! Og så har vi gået lidt tur. Her til aften fik vi så lidt besøg, og så kørte både Terkel og Iso lidt op. På et tidspunkt blev Terkel for vild, og så viste Iso tænder og knurrede, hvilket han respekterede sådan nogenlunde. Lidt senere skete det desværre igen, og så blev hun rigtig sur! Så fik han et ordentligt vuf også, og et klaps med tænderne i luften... Terkel ta'r det ok, men det er lidt synd Iso skulle skubbes over kanten når det går så godt lige nu. Meeen, jeg tror nok det skal gå alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at høre det går godt!!

 

Og at det går fremad med piveriet :mrgreen:

 

 

Tænker, at du nok ikke helt kan undgå Iso bliver lidt gnaven og rigtig sur, engang imellem.

Men så længe Terkel respektere det og du tackler det så fint som du gør, så er jeg sikker på det nok skal blive rigtig, rigtig godt.

 

Det går da også helt vildt hurtigt fremad med både piv-dyret og med Iso :5up:

 

Han ser i øvrigt alt for lækker ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og Terkel altså... I går viste Iso alle tegn på at hun gerne ville komme tættere på Terkel. Så da vi sad ude i agilityhaven og hyggede skete dette:

 

 

Fin reaktion af Iso, helt normal.

 

Lidt senere var vi igen ude i haven, Iso løs og Terkel i snor. Jeg ser ikke hvad der udløser det, men Iso ryger på Terkel, som hyler som en stukket gris. Eftersom jeg har ham i snor stikker de ikke af fra mig, så jeg kan snildt bare skubbe til Iso og sige (i normalt toneleje) "stop det, Iso", og hun stopper. "Normalt" ville hun være totalt rystet bagefter, det er hun ikke nu. Hun går hen og snuser rigtig meget til det sted hvor det skete, og bagefter kommer hun til mig og er helt vildt klister, hun klatrer nærmest op på skødet af mig (selv om jeg sidder med Terkel). Lidt som om hun godt ved at det ikke var helt godt det der skete. Terkel har overhoved ikke taget skade, og der var ikke en dråbe savl på ham, så det har helt sikkert bare været lyde. Det går bare så satans hurtigt, så jeg når ikke at opfatte hvad der egentlig sker...

 

Her til morgen sidder jeg med Terkel i hvalpegården, og Iso vil gerne komme ind i køkkenet. Jeg lukker hende ind - og så går Terkels ressourceforsvar i gang, og han prøver at lave udfald mod hende! :shock: Hvilket han altså ikke fik lov til. Så ville Iso bare ud af køkkenet igen...

 

Det er virkelig ikke godt at ha' dem sammen på den her måde, ikke for nogen af dem. Terkel får ikke sat grænser, hans ressourceforsvar bli'r bare større, og han får ejerfornemmelser over både hvalpegård, legetøj - og mig! Og Iso lærer ikke at hun så let som ingenting kan styre ham, for i virkeligheden har han jo stor respekt for voksne hunde. Men jeg ved ikke om han kan mærke at hun er usikker?

 

Jeg håber virkelig at Ninjamor har tid til at se os snart, for vi er virkelig nødt til at komme videre herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det lyder da rimeligt anstrengende. :hmm: Ærgerligt at skulle gå og bruge tid på det i stedet for bare at hygge med hvalpen... Håber det hurtigt bliver bedre. :kys:

 

Ellers lyder det jo til at gå rigtig godt med ham Terkel! Det er dejligt, at du laver så mange skønne opdateringer til os. :blink: Jeg er sikker på, at det nok skal blive godt mellem ham og Iso!

 

Og hvor er det altså en skøn video. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi til Ninjamor på søndag!!! :banan: Det bli'r bare så rart at få et par erfarne øjne på dem...

 

Og så har Terkel trænet i dag! :5up: Han er nu klikket ind, og vi er startet på at shape snudedut på et plasticlåg. Og det så faktisk ud til at han fangede det til sidst! Det bli'r jo til nogle ultrakorte "træningspas", for han er jo meget lille endnu.

 

Vi har også trænet alene-hjemme, først 1 minut, så 2, og til sidst 3 minutter. :5up:

 

Efter "al træning" syntes jeg jo han burde være træt, men næ nej... :lun:

thumb_IMG_1234_1024.jpg

Meeen, der gik nu ikke ret lang tid, så sov han alligevel som en sten... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kæft de er søde :lun:

 

 

Og hvor er Iso bare skøn, altså!!

Det går da bare vildt godt fremad, hvor er det fantastisk :banan:

 

 

Må virkelig være en lettelse!

Hun skal nok få givet ham et par hak i tuden med tiden (og helt sikkert velfortjente af slagsen :mrgreen: ) men med den attitude, så er jeg slet ikke et sekund i tvivl om, at det nok skal blive et rigtig fint venskab mellem de to med tiden :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare SÅÅÅÅÅÅ lettet!!! Før det med Frostie var Iso jo en helt normal og meget sød hund. Frostie havde f.eks. aldrig brug for at opdrage på hende. Og hendes indgangsvinkel til Terkel har jo været venlig fra starten af. Hun har aldrig knurret af ham, eller på anden måde vist at hun ikke ønskede hans tilstedeværelse. Men han skulle bare ikke komme for tæt på...

 

I dag har vi så holdt lidt "hjemmedag", hvilket har kunnet mærkes på Terkel. Han har sovet vildt meget, virker mere hjemmevant - og så er han begyndt at lege rigtig meget med sit legetøj. Jeg er ikke i tvivl om at Iso har iagttaget, og pludselig har set at han ikke er en trussel. Og så kommer den Iso frem som jeg ved er der - en meget sød hund. Men desværre med nogle skrammer på sjælen.

 

Jeg er så glad, så glad!!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ihhh en dejlig Update. Hvor er de søde, og hvor går det hurtigt fremad. Glæder mig til at se den dag de er sammen uden snore og uden gitre imellem sig, hvor er Iso sød. :hjerte:

 

Her var Walther ikke særlig imponeret af lillebror da han kom for tre år siden. Walther kan ikke sige fra så jeg måtte hjælpe ham, men efter et par måneder var de uadskillelige og de ved altid hvor hinanden er hvis de ikke lige sover op og ned af hinanden. Faktisk tænkte jeg over det den anden dag om Zeus vil søge efter Walther den dag han er "væk". Altså sådan gå og lede i flere dage efter ham :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...