Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

Ihhh en dejlig Update. Hvor er de søde, og hvor går det hurtigt fremad. Glæder mig til at se den dag de er sammen uden snore og uden gitre imellem sig, hvor er Iso sød. :hjerte:

 

Her var Walther ikke særlig imponeret af lillebror da han kom for tre år siden. Walther kan ikke sige fra så jeg måtte hjælpe ham, men efter et par måneder var de uadskillelige og de ved altid hvor hinanden er hvis de ikke lige sover op og ned af hinanden. Faktisk tænkte jeg over det den anden dag om Zeus vil søge efter Walther den dag han er "væk". Altså sådan gå og lede i flere dage efter ham :vedikke:

Vi har ladet vores hunde se den døde hund, de har sørget, men ikke søgt efter dem. Du har forhåbentligt helt fra starten lært Zeus at være alene hjemme uden Walther allerede, så han ikke også skal lære det, når han er borte.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst DorteDK
Vi har ladet vores hunde se den døde hund, de har sørget, men ikke søgt efter dem. Du har forhåbentligt helt fra starten lært Zeus at være alene hjemme uden Walther allerede, så han ikke også skal lære det, når han er borte.

 

Ja det har jeg nemlig, Zeus er rigtig dygtig til at være alene hjemme, jeg har fra start af selvfølgelig i små doser når jeg var afsted med Walther ladet Zeus være alene, også der for jeg af og til tager en tur alene med Walther så Zeus kan være alene hjemme :5up:

 

Jeg tror også det er vigtigt at lade dem se den døde hund. Tak for input ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ladet vores hunde se den døde hund, de har sørget, men ikke søgt efter dem. Du har forhåbentligt helt fra starten lært Zeus at være alene hjemme uden Walther allerede, så han ikke også skal lære det, når han er borte.

 

Jeg tror også det er vigtigt at lade dem se den døde hund. Tak for input ;-)

 

Jeg lod Frostie se Daiwa da hun var død, men lod ikke Iso se Frostie. Og det var begge bevidste valg. Daiwa og Frostie havde et rigtig godt forhold, hvor Daiwa klart var den der styrede, så jeg tænkte at Frostie kunne ha' brug for at se at hun nu var væk. Iso og Frostie havde jo et dårligt forhold til sidst, da Frostie var syg og de sloges, så jeg tænkte at Iso ikke havde behov for det. Og i begge tilfælde har det vist været det rigtige. Ingen af mine har ledt efter "den anden", men har faktisk nydt at være alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

I går føltes lidt som et "vendepunkt" på en måde. Terkel ændrede sig en del, synes jeg. Det var lidt som om han endelig "faldt til". Han sov ekstremt meget, men når han var vågen var det som om han var mere "rolig" og fortrolig med "rutinerne" (som vi jo ikke rigtig har endnu...). Han begyndte at i meget større udstrækning lege selv med sit legetøj i hvalpegården, og var ikke så klistret og pivet som tidligere. Og jeg tror at det var dét Iso så i går, at han legede meget, og at det var derfor hun pludselig gjorde en invit. Her til morgen har de gjort det samme, men nu havde jeg åbnet babygittret, så de kunne være meget tættere på hinanden. Så nu varer det ikke længe før de bli'r sluppet løs sammen.

 

I forgårs aftes, da vi gik i seng, blev Iso stik tosset på ham fordi han bøvlede i sit bur og ikke ville sove. Hun vil ha ro! I går aftes var der den samme bøvlen igen - men Iso blev ikke nær så sur. Hun kom stadig med først lidt brummen og så et VUF!, men slet, slet ikke på samme sure måde. Så der er forhåbning om at hun bløder lidt op, og med tiden accepterer mere fra ham, ting som normale hunde ville acceptere.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går føltes lidt som et "vendepunkt" på en måde. Terkel ændrede sig en del, synes jeg. Det var lidt som om han endelig "faldt til". Han sov ekstremt meget, men når han var vågen var det som om han var mere "rolig" og fortrolig med "rutinerne" (som vi jo ikke rigtig har endnu...). Han begyndte at i meget større udstrækning lege selv med sit legetøj i hvalpegården, og var ikke så klistret og pivet som tidligere. Og jeg tror at det var dét Iso så i går, at han legede meget, og at det var derfor hun pludselig gjorde en invit. Her til morgen har de gjort det samme, men nu havde jeg åbnet babygittret, så de kunne være meget tættere på hinanden. Så nu varer det ikke længe før de bli'r sluppet løs sammen.

 

I forgårs aftes, da vi gik i seng, blev Iso stik tosset på ham fordi han bøvlede i sit bur og ikke ville sove. Hun vil ha ro! I går aftes var der den samme bøvlen igen - men Iso blev ikke nær så sur. Hun kom stadig med først lidt brummen og så et VUF!, men slet, slet ikke på samme sure måde. Så der er forhåbning om at hun bløder lidt op, og med tiden accepterer mere fra ham, ting som normale hunde ville acceptere.

Det skal nok komme :bighug: Zazu vil ikke have at hunde, som ikke bor i hjemmet, er vilde indenfor. Løben og gøen er forbudt, og rumsterende rundt ved sovetid er heller ikke ok. Det gjaldt også Camy da hun ankom - efter et par dage var Camy dog accepteret som et fuldt gyldigt medlem af familien - det gik nok så hurtigt fordi de jo trods alt havde været sammen til 5 mdrs alderen, og så var de så adskilt i 6 mdr indtil Camy flyttede herhjem - og så måtte hun gerne både gø og løbe. Men så længe man ikke anses som en del af flokken, så er den adfærd altså forbudt - iflg Zazu :rolleyes:

 

Så når Iso først opdager at Terkel ikke blot er på ferie og snart hentes igen, så skal hun nok tø op og acceptere flere ting fra ham :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv, vi måtte aflyse mødet med Ninjamor i morgen, da hendes hvalpe er mavesyge... Men det er jo klogest at gøre det sådan.

 

Iso lagde igen op til leg med Terkel her til morgen! Nu åbnede jeg babygitteret så de kun havde hvalpegårdsgitteret mellem sig. Igen lidt over et minut, og så fiser Iso væk. Så nu er jeg sådan set klar til at sætte dem sammen - men jeg vil ikke gøre det alene, og min have er lidt for dum til det. Jeg har en oplagt veninde til at hjælpe mig med det, og jeg håber hun kan hjælpe mig med det i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er iso triggere?

 

Jeg tænker hvorfor slippe ham helt løs? Hvorfor ikke styre ham lidt med en snor, så hun kan trække sig når hun vil?

 

Men når han som nu har fået en positiv relation til hende, så dør han ikke af at få et vov i hovedet engang i mellem.

 

Iso kan ikke klare at nogen kommer for tæt på. Kropskontakt, muligvis? Hvis han kommer til at hapse efter hende, dutte til ham med poten, eller springe op ad hende - så eksploderer hun. Altså, det er jo ikke sket endnu. Men de er de ting jeg er temmelig sikker på at hun ikke ville tolerere.

 

Jeg har haft Terkel i snor når vi har været ude i haven sammen. Og så opsøger ingen af dem rigtig hinanden. Hvis jeg sætter mig ned med Terkel, så kommer Iso tættere på, og det var det der skete i videoen. På et tidspunkt hapser han ud efter hende, og hun hapser tilbage i luften, fint nok. Men senere samme dag fik han en ordentlig røffel, hun laver "skinangreb", kaster sig over ham, men gør ham ikke noget. Problemet er lidt, at hun ikke rigtig viser nogle advarselssignaler - hun fryser ganske kort, og så siger det ellers bare smæk.

 

Det er ikke så meget Terkel jeg er bekymret for, faktisk mere Iso... Terkel skal selvfølgelig ikke på nogen som helst måder komme til skade - men det er også ekstremt vigtigt for mig at Iso ikke får nogle dumme oplevelser som gør hendes problemer endnu værre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har den upædagogiske hvalpeejer været fremme igen... :oops: Men jeg blev simpelthen nødt til at købe ind, alternativet var at sulte! At ta' Terkel med i bilen og lade ham sidde i den i den her varme var jo bare ikke et alternativ, så han måtte bare bli' hjemme med Iso... 30 minutter tog det, og det ser faktisk ud til at ha' gået ok. Han var stille og rolig da jeg kom hjem, og lignede mest én der har sovet. Muligvis har Iso sagt lidt "røv!" til ham, for hun var så vældig dæmpende da jeg kom hjem... Hun kan jo ikke ha' at han bøvler når vi skal sove, f.eks., så det er ikke umuligt at hun har ment at nu skulle der være ro. Næste gang kommer der et videokamera op, så jeg kan se hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso kan ikke klare at nogen kommer for tæt på. Kropskontakt, muligvis? Hvis han kommer til at hapse efter hende, dutte til ham med poten, eller springe op ad hende - så eksploderer hun. Altså, det er jo ikke sket endnu. Men de er de ting jeg er temmelig sikker på at hun ikke ville tolerere.

 

Jeg har haft Terkel i snor når vi har været ude i haven sammen. Og så opsøger ingen af dem rigtig hinanden. Hvis jeg sætter mig ned med Terkel, så kommer Iso tættere på, og det var det der skete i videoen. På et tidspunkt hapser han ud efter hende, og hun hapser tilbage i luften, fint nok. Men senere samme dag fik han en ordentlig røffel, hun laver "skinangreb", kaster sig over ham, men gør ham ikke noget. Problemet er lidt, at hun ikke rigtig viser nogle advarselssignaler - hun fryser ganske kort, og så siger det ellers bare smæk.

 

Det er ikke så meget Terkel jeg er bekymret for, faktisk mere Iso... Terkel skal selvfølgelig ikke på nogen som helst måder komme til skade - men det er også ekstremt vigtigt for mig at Iso ikke får nogle dumme oplevelser som gør hendes problemer endnu værre...

 

Ok, så er der så meget mere grund til ikke bare at slippe ham løs, så han pludselig hopper ind i hende.

 

Hvis hun så lægger op til leg, når han er i snor, så er det jo super og du kan styre hvor meget han hopper ind i hende.

 

At hun ikke advarer ret længe synes jeg lyder som usikkerhed. Hun ved ikke at mindre kan gøre det. Via kontrol med ham kan du bedre sikret at hun får en oplevelse af at små tegn fra hende på at hun ikke gider, bliver respekteret.

 

Du skulle bare helst være to steder på samme tid. For det ville være super samtidig at belønne hende for at søge dig eller i hvert fald roligt søge væk fra ham, når hun gjorde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er der så meget mere grund til ikke bare at slippe ham løs, så han pludselig hopper ind i hende.

 

Hvis hun så lægger op til leg, når han er i snor, så er det jo super og du kan styre hvor meget han hopper ind i hende.

 

At hun ikke advarer ret længe synes jeg lyder som usikkerhed. Hun ved ikke at mindre kan gøre det. Via kontrol med ham kan du bedre sikret at hun får en oplevelse af at små tegn fra hende på at hun ikke gider, bliver respekteret.

 

Du skulle bare helst være to steder på samme tid. For det ville være super samtidig at belønne hende for at søge dig eller i hvert fald roligt søge væk fra ham, når hun gjorde det.

 

Til det markerede - det er også sådan jeg oplever hende.

 

Når vi er ude sammen, med ham i snor, så opsøger de ikke rigtig hinanden. Iso begyndte jo at komme tættere og tættere på én af dagene (i forgårs..? :hmm:) og det endte så med at hun røg på ham. Jeg så ikke hvad der udløste det, det gik så stærkt, men fordi han ikke flygtede var det nemt at stoppe hende, og der var ikke noget bagefter.

 

Jeg er virkelig i syv sind mht. at bare sætte dem sammen... Men føler også at de er nødt til at komme videre nu, før han bli'r større og "kækkere"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede - det er også sådan jeg oplever hende.

 

Når vi er ude sammen, med ham i snor, så opsøger de ikke rigtig hinanden. Iso begyndte jo at komme tættere og tættere på én af dagene (i forgårs..? :hmm:) og det endte så med at hun røg på ham. Jeg så ikke hvad der udløste det, det gik så stærkt, men fordi han ikke flygtede var det nemt at stoppe hende, og der var ikke noget bagefter.

 

Jeg er virkelig i syv sind mht. at bare sætte dem sammen... Men føler også at de er nødt til at komme videre nu, før han bli'r større og "kækkere"...

 

Du kender hende bedst.

Hvordan er hun med andre hunde som hun kender godt? Der har hun ikke de reaktioner vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kender hende bedst.

Hvordan er hun med andre hunde som hun kender godt? Der har hun ikke de reaktioner vel?

 

Der er kun én hun kan sammen med, min søsters. Der er én mere jeg er ret sikker på hun stadig ville kunne med, men han har fået en "lillebror" som jeg ikke ville turde sætte hende sammen med. Ellers er alle hendes "gamle venner" faktisk borte... Men jeg har set hende klikke med en tilfældig hanhund vi mødte til et stævne - han respekterede hendes visen tænder, flere gange i rap, og pludselig ville hun lege. Så min tanke har hele tiden været, at hvis bare hun opdagede at hun kun behøvede gøre meget lidt mht. Terkel, så ville det gå.

 

 

OG DET GIK!!! De blev sammenført i går aftes, og det gik virkelig godt! Hvis Terkel lader mig, vil jeg prøve at klippe lidt video sammen og lægge op! Lige nu må jeg ikke, kan jeg høre... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kun én hun kan sammen med, min søsters. Der er én mere jeg er ret sikker på hun stadig ville kunne med, men han har fået en "lillebror" som jeg ikke ville turde sætte hende sammen med. Ellers er alle hendes "gamle venner" faktisk borte... Men jeg har set hende klikke med en tilfældig hanhund vi mødte til et stævne - han respekterede hendes visen tænder, flere gange i rap, og pludselig ville hun lege. Så min tanke har hele tiden været, at hvis bare hun opdagede at hun kun behøvede gøre meget lidt mht. Terkel, så ville det gå.

 

 

OG DET GIK!!! De blev sammenført i går aftes, og det gik virkelig godt! Hvis Terkel lader mig, vil jeg prøve at klippe lidt video sammen og lægge op! Lige nu må jeg ikke, kan jeg høre... :lol:

 

Hvor er det dejligt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lov at klippe lidt video sammen! Der er ikke så meget, og det aller første er ikke med. Der reagerede Iso noget mere, og klapsede med tænderne i luften foran ham. Det fik hun så besked på at ikke gøre, og så fik hun at vide at det var ok at vise tænder og knurre - og gi' ham "blikket"! Hun dæmper ham helt vildt, og så ud til at forstå at hun ikke behøvede at gøre ret meget for at holde ham på afstand. Han er heller ikke typen der buldrer frem, og vil ikke risikere at få ørerne i maskinen, så han holder pænt afstand, opsøger hende ikke direkte, men følger gerne efter hende. Men størstedelen af tiden gik han bare rundt og undersøgte spændende ting i venindens have.

 

Det sidste klip er Terkel sammen med venindens tæve. Hun er temmelig kold i røven overfor ham, helt afslappet, hun kender godt det der med hvalpe - og her er Terkel helt anderledes. Så han kan jo helt klart læse Iso, og respekterer hende.

 

 

I dag skal jeg så ha' dem sammen alene, og spekulerer lidt på om vi bare skal være herhjemme i haven, eller om jeg skal finde et andet sted... :hmm: Det jeg tænker om min have er, at den er lidt dum fordi den er så stor, og der er så mange kroge hvor jeg ikke kan komme til dem, hvis det nu skulle gå lidt galt. Jeg kan også ta' ud til vores træningsbane, som er indhegnet. Den er kæmpestor, men der er ikke så mange kroge. Hmm, tænke, tænke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser det bare godt ud!

 

Jeg kan godt se at det lidt er som om Iso er nervøs for at han pludselig overfalder hende (F.eks. hvor hun bliver kaldt hen, starter i løb og hun dæmper straks da hun kan høre Terkel løber bag hende).

 

Men det er virkelig tydeligt at hun bare lige skal lære Terkel at kende. Hvor er han også bare virkelig god til at læse hendes signaler! Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det nok skal komme til at gå!

 

Jeg tror ikke Iso vil skade Terkel eller angribe ham, det er tydeligt at hun er dæmpende og hun er jo på ingen måde udfarende.

 

Jeg tror også at du skal huske at selv hvis Iso sætter Terkel "på plads" tager han ikke skade. Det er jo kun hvis hun overskrider hans grænser, og det er jo altså helt normalt at en tæve lige råber røv engang imellem.

 

Hos os bliver hvalpen nogengange smidt på ryggen af en af de andre som lige får sagt "så slapper du af". Så længe Iso kan acceptere at Terkel smider sig på ryggen, skal det nok gå! Og det virker som om hun også læser ham helt perfekt!

 

Jeg ville nok vælge jeres have, fordi der er Iso nok mere tryg hvilket måske vil give hende mere selvtillid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser det bare godt ud!

 

Jeg kan godt se at det lidt er som om Iso er nervøs for at han pludselig overfalder hende (F.eks. hvor hun bliver kaldt hen, starter i løb og hun dæmper straks da hun kan høre Terkel løber bag hende).

 

Men det er virkelig tydeligt at hun bare lige skal lære Terkel at kende. Hvor er han også bare virkelig god til at læse hendes signaler! Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det nok skal komme til at gå!

 

Jeg tror ikke Iso vil skade Terkel eller angribe ham, det er tydeligt at hun er dæmpende og hun er jo på ingen måde udfarende.

 

Jeg tror også at du skal huske at selv hvis Iso sætter Terkel "på plads" tager han ikke skade. Det er jo kun hvis hun overskrider hans grænser, og det er jo altså helt normalt at en tæve lige råber røv engang imellem.

 

Hos os bliver hvalpen nogengange smidt på ryggen af en af de andre som lige får sagt "så slapper du af". Så længe Iso kan acceptere at Terkel smider sig på ryggen, skal det nok gå! Og det virker som om hun også læser ham helt perfekt!

 

Jeg ville nok vælge jeres have, fordi der er Iso nok mere tryg hvilket måske vil give hende mere selvtillid?

 

Jeg tror at Iso dæmper Terkel for at "sætte hans tempo ned". Terkel er helt fantastisk god til at læse både Iso og venindens tæve, og det underletter jo det hele virkelig meget! Han respekterer virkelig Iso's signaler - som også er meget tydelige.

 

Iso er jo i bund og grund sød, og er absolut ikke ude på at skade ham. Men som Luckyluna skrev tidligere, så har hun ikke vidst at hun kunne mindre. Det har hun så forhåbentlig opdaget nu. Hun er heller ikke udfarende, og hun opsøger ikke Terkel. Han opsøger hende heller ikke i stor grad, men selvfølgelig er hun spændende... Iso opsøger heller ikke andre hunde, og er ikke udfarende med mindre de overskrider hendes sikkerhedszone.

 

Indtil videre accepterer han hendes dæmpende og advarende signaler. På et tidspunkt kommer han jo nok til at afprøve grænserne, og så ved jeg at hun kan reagere kraftigere. Men forhåbentlig har hun lært meget på det tidspunkt, så det foregår på en ok måde.

---------------------------------

Vi er lige kommet ind efter en lille gåtur i snor sammen. Jeg tænkte at det kunne være en god "opvarmning". Nu styrer jeg ikke Terkel i snoren mere, og så kom de jo til at gå meget tæt indimellem. Men Terkel stopper jo og snuser til spændende ting jævnligt, og viser ret tydeligt at det ikke er Iso der har hans store interesse når vi går tur. På vej hjem kunne han dog ikke dy sig for at prøve at hapse en lille bitte smule i hendes pelskrave, og så fik han et lille "prust-haps" tilbage, så var den skid slået.

 

Nu ta'r vi på bytur, jeg vil prøve at finde en bedre sele til Terkel. Og måske lidt nyt, blødt legetøj... :oops: Jeg har aldrig før haft en hvalp (eller voksen hund!!) som har kunnet administrere bløde ting før, så jeg havde jo kun købt hårde, robuste gummiting til ham... :lol: Nu har han fået én ting, og den leger han supergodt med, så han må vist få et par mere! :engel: Kurven er til gengæld fjernet, der var et lidt for lækkert hjørne at gnaske i... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Iso dæmper Terkel for at "sætte hans tempo ned". Terkel er helt fantastisk god til at læse både Iso og venindens tæve, og det underletter jo det hele virkelig meget! Han respekterer virkelig Iso's signaler - som også er meget tydelige.

 

Iso er jo i bund og grund sød, og er absolut ikke ude på at skade ham. Men som Luckyluna skrev tidligere, så har hun ikke vidst at hun kunne mindre. Det har hun så forhåbentlig opdaget nu. Hun er heller ikke udfarende, og hun opsøger ikke Terkel. Han opsøger hende heller ikke i stor grad, men selvfølgelig er hun spændende... Iso opsøger heller ikke andre hunde, og er ikke udfarende med mindre de overskrider hendes sikkerhedszone.

 

Indtil videre accepterer han hendes dæmpende og advarende signaler. På et tidspunkt kommer han jo nok til at afprøve grænserne, og så ved jeg at hun kan reagere kraftigere. Men forhåbentlig har hun lært meget på det tidspunkt, så det foregår på en ok måde.

---------------------------------

Vi er lige kommet ind efter en lille gåtur i snor sammen. Jeg tænkte at det kunne være en god "opvarmning". Nu styrer jeg ikke Terkel i snoren mere, og så kom de jo til at gå meget tæt indimellem. Men Terkel stopper jo og snuser til spændende ting jævnligt, og viser ret tydeligt at det ikke er Iso der har hans store interesse når vi går tur. På vej hjem kunne han dog ikke dy sig for at prøve at hapse en lille bitte smule i hendes pelskrave, og så fik han et lille "prust-haps" tilbage, så var den skid slået.

 

Nu ta'r vi på bytur, jeg vil prøve at finde en bedre sele til Terkel. Og måske lidt nyt, blødt legetøj... :oops: Jeg har aldrig før haft en hvalp (eller voksen hund!!) som har kunnet administrere bløde ting før, så jeg havde jo kun købt hårde, robuste gummiting til ham... :lol: Nu har han fået én ting, og den leger han supergodt med, så han må vist få et par mere! :engel: Kurven er til gengæld fjernet, der var et lidt for lækkert hjørne at gnaske i... :lol:

Hvor er det dejligt at sammenføringen er gået så godt Anna! :5up: :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Iso dæmper Terkel for at "sætte hans tempo ned". Terkel er helt fantastisk god til at læse både Iso og venindens tæve, og det underletter jo det hele virkelig meget! Han respekterer virkelig Iso's signaler - som også er meget tydelige.

 

Iso er jo i bund og grund sød, og er absolut ikke ude på at skade ham. Men som Luckyluna skrev tidligere, så har hun ikke vidst at hun kunne mindre. Det har hun så forhåbentlig opdaget nu. Hun er heller ikke udfarende, og hun opsøger ikke Terkel. Han opsøger hende heller ikke i stor grad, men selvfølgelig er hun spændende... Iso opsøger heller ikke andre hunde, og er ikke udfarende med mindre de overskrider hendes sikkerhedszone.

 

Indtil videre accepterer han hendes dæmpende og advarende signaler. På et tidspunkt kommer han jo nok til at afprøve grænserne, og så ved jeg at hun kan reagere kraftigere. Men forhåbentlig har hun lært meget på det tidspunkt, så det foregår på en ok måde.

---------------------------------

Vi er lige kommet ind efter en lille gåtur i snor sammen. Jeg tænkte at det kunne være en god "opvarmning". Nu styrer jeg ikke Terkel i snoren mere, og så kom de jo til at gå meget tæt indimellem. Men Terkel stopper jo og snuser til spændende ting jævnligt, og viser ret tydeligt at det ikke er Iso der har hans store interesse når vi går tur. På vej hjem kunne han dog ikke dy sig for at prøve at hapse en lille bitte smule i hendes pelskrave, og så fik han et lille "prust-haps" tilbage, så var den skid slået.

 

Nu ta'r vi på bytur, jeg vil prøve at finde en bedre sele til Terkel. Og måske lidt nyt, blødt legetøj... :oops: Jeg har aldrig før haft en hvalp (eller voksen hund!!) som har kunnet administrere bløde ting før, så jeg havde jo kun købt hårde, robuste gummiting til ham... :lol: Nu har han fået én ting, og den leger han supergodt med, så han må vist få et par mere! :engel: Kurven er til gengæld fjernet, der var et lidt for lækkert hjørne at gnaske i... :lol:

 

Til det markerede, så er det altså ikke sikkert.. Flica var altid en bestemt, men venlig dame, uden problemer i baggagen, ganske vist, men jeg kan ikke mindes at nogle af de hvalpe vi har haft i Flica's tid, nogensinde har nået til et punkt hvor de skulle prøve grænserne af, der var altid en naturlig respekt omkring Flica og jeg kan ikke mindes at nogle hvalpe nogensinde rigtig har forsøgt at hænge i kraven på hende fx. Hvilket egentlig er lidt sjovt, for i modsætning til Cody, der aldrig selv inviterede og i det hele taget ikke gad at lege, men som altid blev "mishandlet" af hvalpene og aldrig sagde fra selv, så ville Flica faktisk gerne lege -udenfor, vel og mærke, indefor skulle der vær ro til dronningen! :hjerte: :lol: Men alligevel, er hun aldrig blevet prøvet af, på samme måde som Cody blev.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en god sammenførings-session her til aften. Jeg synes Iso er ved at ha styr på at hun ikke behøver at overreagere totalt. Hun hapsede i luften foran ha en enkelt gang i starten, herefter holdt hun ham med viste tænder og "dræberblikket". Men jeg synes hun er strid mht. hvad han må og ikke må... Men jeg håber at hun bløder op, alt efter som hun kan mærke at hun kan styre ham helt. Bagefter fik Terkel lov at lege og løbe med sin morfar Theo, så han også får lov at ha det sjovt! Og det havde han! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...